Transporto sektorius atsakingas už daugiau nei 31 proc. visų Lietuvoje susidarančių šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisijų. Be to, šio sektoriaus sukeliama tarša pastaruosius kelis dešimtmečius nuosekliai auga.
Siekiant mažinti transporto sektoriaus poveikį klimato kaitai ir aplinkos oro taršai, Alternatyviųjų degalų įstatyme iškeltas tikslas, kad 2030 m. atsinaujinančių energijos išteklių (AEI) dalis transporto sektoriuje turi sudaryti ne mažiau kaip 15 proc., palyginti su bendruoju galutiniu energijos suvartojimu šiame sektoriuje. Remiantis 2022 m. duomenimis Lietuvoje AEI dalis transporto sektoriuje sudarė tik 6,28 proc.
11,6 mln. eurų valstybės parama skirta naujų, visiškai netaršių (elektra arba vandeniliu varomų) sunkiasvorių krovininių transporto priemonių (N3) įsigijimui. Susisiekimo ministerijos duomenimis, bendrą grynųjų elektromobilių ir iš išorės įkraunamų hibridų skaičių N3 klasėje 2022 m. sudarė 2 automobiliai, 2023 m. – 8.
Dotacijos dydis vienai N3 kategorijos transporto priemonei negali viršyti 50 tūkst. eurų. Planuojamų įsigyti netaršių transporto priemonių skaičius vienai įmonei nėra ribojamas, tačiau bendra paramos suma vienam pareiškėjui negali viršyti 1 mln. eurų. Finansavimas už transporto priemonę, kurios identifikavimo numeris (VIN) yra tas pats, gali būti skiriamas tik vieną kartą. Finansavimas nebus skiriamas transporto priemonėms, registruotoms ne Lietuvos teritorijoje.
Kreiptis dėl paramos gali juridiniai asmenys, turintys teisę vykdyti ekonominę veiklą. Didžiausias galimas finansavimo intensyvumas didelėms įmonėms – ne daugiau kaip 30 proc., vidutinėms įmonėms – 50 proc., mažoms įmonėms – 60 proc. tinkamų finansuoti išlaidų.
Paraiškos (projektų investiciniai planai) APVIS svetainėje priimamos nuo 2024 m. spalio 22 d. kol bus išnaudotos visos kvietime numatytos lėšos, bet ne ilgiau kaip iki 2025 m. spalio 21 d.