Pastaruoju metu itin išpopuliarėjo kiniški elektriniai automobiliai, o dėl jų populiarumo ir žemos kainos – skamba pavojaus signalai net ir iš Europos Sąjungos. Nepaisant vis didėjančio Kinijoje pagaminto transporto populiarumo – ekspertai pateikia ganėtinai liūdną prognozę.
Bendrovės „Alixpartners“ duomenimis, iki dešimtmečio pabaigos tik 19 iš 137 dabartinių Kinijos elektromobilių prekės ženklų bus pelningi, o likusieji pasitrauks iš rinkos, konsoliduosis arba kovos dėl nedidelės rinkos dalies.
Jau beveik dvejus metus vykstantis kainų karas sumažino kai kurių Kinijos elektromobilių gamintojų maržas ir tai gali tęstis ir toliau. Pagrindiniai žaidėjai, tokie kaip BYD ir „Tesla“, siekia įtvirtinti savo dominuojančias pozicijas.
„Kol didieji žaidėjai, tokie kaip BYD, vis dar turi bendrąją maržą, visada yra erdvės tolesniam kainų karui“, – liepos 10 dieną sakė „Alixpartners“ vykdomasis direktorius Stephenas Dyeris.
Nors praėjusiais metais vidutinė automobilių pardavimo kaina Kinijoje sumažėjo 13,4 proc., „Alixpartners“ duomenimis, vidutinė automobilių gamintojų marža 2023 metais padidėjo nuo 6,3 proc. praėjusiais metais iki 7,8 proc.
Gamintojai mažino sąnaudas spausdami tiekėjus ir sparčiai pateikdami rinkai naujus modelius. Iki 2030 metų pabaigos Kinijos automobilių gamintojai užims 33 proc. pasaulinės automobilių rinkos ir 45 proc. naujos energijos transporto priemonių, pažymi ekspertai.
Tačiau, atsižvelgdama į tai, kad Europos Sąjunga nustatė papildomus laikinuosius muitus, rinkos specialistai sumažino Kinijos užimamos Europos automobilių rinkos dalies prognozę nuo 15 proc. iki 12 proc.