Pastarasis pasiūlymas buvo pateiktas dar praėjusių metų liepą, tačiau galutinis sprendimas priimtas tik prieš keletą dienų. Tai reiškia, jog nuo 2035 metų benzininiai ir dyzeliniai varikliai bus nebenaudojami naujuose automobiliuose. Tokių transporto priemonių gamyba visoje Europos Sąjungoje bus sustabdyta, o tuo pačiu prasidės ir perėjimas prie elektrinių automobilių.

Teigiama, kad toks sprendimas turėtų svariai prisidėti prie Europoje iškelto tikslo – iki amžiaus vidurio tapti neutraliu regionu klimato atžvilgiu. Verta atkreipti dėmesį, jog po daugiau nei dešimties metų įsigaliojantys pasikeitimai palies ne tik lengvųjų automobilių rinką, tačiau ir komercinį transportą. Europos parlamentarų įsitikinimu, rinka jau yra pasiruošusi tokiam perėjimui. Tikimasi, kad per artimiausius metus dar labiau evoliucionuos ir elektromobilių rinka.

Kaip bebūtų, tokiems pokyčiams pritaria toli gražu ne visi. „Stellantis“ ir BMW vadovai įsitikinę, kad tokios priemonės tik pakenks visam sektoriui. Jų teigimu, tokie ribojimai turėtų gerokai sumažinti automobilių pardavimus, o tai lems ir gamyklų uždarymą bei sumažėjusį darbo vietų skaičių. Be to, sumažėję gamybos pajėgumai padidins elektromobilių kainas ir padarys jas nepasiekiamas net viduriniosios klasės europiečiams.

Šiuo metu automobilių išmetamosios dujos sudaro 12 proc. visos anglies dioksido emisijos bendrijoje, o bendrai transportas – maždaug ketvirtadalį. Verta atkreipti dėmesį ir į tai, jog Bendrijoje kalbama ir apie kitų transporto priemonių, tokių kaip laivų, perėjimą prie elektrinių variklių. Kaip bebūtų, tokie planai yra numatyti dar vėlesniam periodui ir kol kas jokių sprendimų šiuo klausimu nėra priimta.

guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas