Trečiadienį Švedijos automobilių gamintoja „Volvo“ atsisakė savo tikslo iki 2030 m. visiškai pereiti prie elektrinių automobilių ir pareiškė, kad tuo metu vis dar ketina siūlyti keletą hibridinių modelių, praneša „Reuters“.
Didieji automobilių gamintojai pastebėjo, kad elektromobilių paklausa lėtėja iš dalies dėl to, kad trūksta įperkamų modelių ir lėtai diegiami įkrovimo punktai, be to, jie ruošiasi Europos tarifų, taikomų Kinijoje pagamintiems elektromobiliams, poveikiui. Prieš paskelbiant apie sumažintus tikslus, bendrovės akcijos atpigo 7,5 proc., o prieš tai svyravo apie 4 proc. žemyn.
Pranešime „Volvo“ teigė, kad iki 2030 m. 90-100 proc. parduodamų automobilių bus visiškai elektriniai arba iš tinklo įkraunami hibridiniai modeliai, o iki 10 % bus vadinamieji lengvieji hibridai, kuriuose elektros energija tik papildo vidaus degimo variklį.
Atskirame pareiškime Švedijos gamintoja teigė, kad iš tinklo įkraunami hibridiniai automobiliai bus labai svarbi jos būsimo pelno augimo dalis ir kad ji atnaujins savo hibridinį XC90, o pirmieji klientai šį visureigį gaus iki metų pabaigos.
„Volvo“ parduoda daugybę elektrinių ir hibridinių automobilių ir iki šiol tvirtai laikėsi savo planų iki 2030 m. pardavinėti tik visiškai elektrinius automobilius, net ir tada, kai gamintojos konkurentai pradėjo mažinti savo užmojus. Vieni iš pagrindinių „Volvo“ visiškai elektrinių automobilių yra EX90 ir EX30 – abu visureigiai.
Didėjanti hibridinių automobilių paklausa paskatino strateginį pokytį sektoriuje, kuris iš pradžių siekė palaipsniui atsisakyti hibridinių automobilių ir pereiti prie visiškai elektrinių transporto priemonių. Toyota, vienas iš lėčiausiai elektromobilius kuriančių didžiųjų automobilių gamintojų, ir toliau daug investuoja į hibridinius automobilius, siūlydama vis daugiau modelių. Prancūzijos automobilių gamintoja „Renault“ pareiškė, kad ir toliau pristatys hibridinį modelį.
Vairuotojų nuogąstavimai dėl elektromobilių važiavimo nuotolio yra viena iš priežasčių, kodėl pirkėjai renkasi dažnai pigesnius ir patogesnius hibridinius automobilius.
„Volvo“, kurios kontrolinį akcijų paketą valdo Kinijos „Geely“, teigė, kad reaguoja į besikeičiančias rinkos sąlygas ir klientų poreikius.
„Tai pragmatiškas požiūris padėti mūsų klientams pereiti prie visiško elektrifikavimo. Daugeliui klientų daugelyje rinkų tai bus laipsniška kelionė“, – agentūrai „Reuters“ sakė strategijos vadovas ir vyriausiasis produktų vadovas Erikas Severinssonas.
„Volvo“ tikisi, kad iki 2025 m. elektrifikuoti automobiliai – tiek visiškai elektriniai, tiek hibridiniai – sudarys 50-60 proc. pardavimų apimties. Ankstesnis 2025 m. tikslas buvo numatyti, kad bent 50 proc. automobilių bus visiškai elektriniai, o likusi dalis – hibridiniai.
„Esame tvirtai įsitikinę, kad mūsų ateitis – elektrinė“, – sakė generalinis direktorius Jimas Rowanas. „Tačiau akivaizdu, kad perėjimas prie elektrifikacijos nebus linijinis, o klientai ir rinkos juda skirtingu greičiu.“
Įmonė, kuri didžiuojasi esanti ankstyvoji elektra varomų automobilių diegimo pradininkė, taip pat paragino politikus vykdyti „stipresnę ir stabilesnę“ vyriausybės politiką, kad būtų remiamas elektrifikavimas.
Posūkis link hibridinių transporto priemonių vyksta nepaisant daugelį metų trunkančių kelių šalių pastangų priversti automobilių gamintojus kuo greičiau atsisakyti CO2 išmetančių vidaus degimo variklių.
Renginyje, skirtame pristatyti EX90, likus dienai iki bendrovės kapitalo rinkų dienos, „Volvo“ taip pat parodė vaizdo įrašą, kuriame erzino būsimas elektrinis sedanas, pavadintas ES90, Severinssonas atsisakė pasakyti, kada klientai galėtų tikėtis užsisakyti naująjį sedaną, tačiau teigė, kad jis prisidėjo prie penkių bendrovės kuriamų visiškai elektrinių automobilių.