Dar vienas smūgis benzininių ir dyzelinių automobilių savininkams: jų vairuoti paprasčiausiai neapsimoka, skaičiai nustebins daugelį

Po šuolio nukritusios degalų ir elektros kainos suteikia galimybių taupyti kelionių išlaidas. Per pirmąjį šių metų ketvirtį, palyginti su paskutiniuoju 2022-ųjų ketvirčiu, labai sumažėjo išlaidos degalams, reikalingiems nuvažiuoti 100 kilometrų. Mažiausios išlaidos kelionei reikalingos važiuojant elektromobiliu.

Dar vienas smūgis benzininių ir dyzelinių automobilių savininkams: jų vairuoti paprasčiausiai neapsimoka, skaičiai nustebins daugelį

Elektros, naudojamos įkrauti elektromobilių baterijas, vidutinė kaina per pirmuosius tris šių metų mėnesius, palyginti su ankstesniu metų ketvirčiu, sumažėjo 59,6 proc. – nuo 0,43 Eur/kWh iki 0,27 Eur/kWh.

Atpigus elektrai, vidutinės išlaidos, reikalingos nuvažiuoti 100 kilometrų M1 kategorijos (lengvieji automobiliai) elektrinėmis transporto priemonėmis, sumažėjo 45,9 proc.: dabar tokios kelionės išlaidos siekia 4,66 Eur, kai ankstesnį metų ketvirtį kelionė kainavo 6,8 Eur. Nuvažiuoti tą patį atstumą N1 kategorijos (lengvieji krovininiai automobiliai) elektrinėmis transporto priemonėmis, vidutinės išlaidos sumažėjo 59,6 proc.: ankstesnį lyginamąjį laikotarpį kelionei reikėjo išleisti 11,95 Eur, dabar – 7,48 Eur.

Be to, yra paskaičiuota, kad efektyviausiai energija naudojama elektromobiliuose, kurių baterija įkraunama iš saulės elektrinės, įrengtos šalia įkrovimo vietos.

Šiuo metu beveik kas dešimtas Lietuvoje parduodamas naujas automobilis yra elektrinis, didžiausią dalį viso lengvųjų automobilių parko Lietuvoje sudaro dyzelinės transporto priemonės. Balandžio 1 d. M1 kategorijos dyzelinių lengvųjų automobilių Lietuvoje buvo užregistruota 1 115 625, elektromobilių – 8074, benzininių – 384 287.

Pirmąjį šių metų ketvirtį pigesnės tapo kelionės ir naftos produktais varomais automobiliais. Per pirmuosius šių metų mėnesius dyzelinas atpigo 16,4 proc. (nuo 1,86 Eur/l iki 1,59 Eur/l), benzino vidutinė kaina krito 11 proc. (nuo 1,68 Eur/l iki 1,51 Eur/l), o gamtinių dujų kaina sumažėjo 33,8 proc. (nuo 3,10 Eur/kg iki 2,32 Eur/kg).

Todėl M1 kategorijos transporto priemonėms sumažėjo vidutinės išlaidos degalams, reikalingiems nuvažiuoti 100 kilometrų: dyzelinui dabar išleidžiame 16,4 proc. mažiau nei ankstesnį metų ketvirtį (išlaidos mažėjo nuo 10,33 Eur/100 km iki 9,17 Eur/100 km); gamtinėms dujoms – 6,7 proc. mažiau (krito nuo 13,13 Eur/100 km iki 12,27 Eur/100 km). Išlaidos benzinui dabar 11,1 proc. mažesnės nei prieš tris mėnesius – jos mažėjo nuo 12,39 Eur/100 km iki 11,24 Eur/100 km.

N1 kategorijos transporto priemonėms vidutinės išlaidos degalams, reikalingiems nuvažiuoti 100 km, pirmąjį šių metų ketvirtį, palyginti su ketvirtuoju praėjusių metų ketvirčiu, taip pat ryškiai sumažėjo: dyzelinui – 33,1 proc. (nuo 14.88 Eur/100 km iki 11,18 Eur/100 km), benzinui – 11,5 proc. (nuo 12,7 Eur/100 km iki 11,39 Eur/100 km), gamtinėms dujoms – 33,8 proc. (nuo 26,38 Eur/100 km iki 19,09 Eur/100 km).

Vertinant vidutines išlaidas degalams 2023 m. pirmąjį ketvirtį buvo atrinktos transporto priemonės pagal tipą, o ne pagal komercinį pavadinimą, tai leido tiksliau suskaičiuoti vidutines transporto priemonių degalų sąnaudas. Skaičiuojant N1 kategorijos transporto priemonių sąnaudas, buvo vertintos tos transporto priemonės, kurios buvo sukonstruotos ir pagamintos kaip transporto priemonės, skirtos kroviniams vežti. Anksčiau šioje kategorijoje buvo vertintos ir transporto priemonės, kurios buvo sukonstruotos ir pagamintos kaip M1 kategorijos transporto priemonės, tačiau parduotos ir įregistruotos kaip N1 kategorijos transporto priemonės.

0 komentarų

Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas