Didieji automobilių gamintojai turėtų rimtai sunerimti: lietuvių pamėgta Kinijos bendrovė jau testuoja pirmąjį savo automobilį

Lukas Snarskis

2023-01-09, 10:43 (atnaujinta 2024-06-03, 11:51)

0 komentarų

Kinijos milžinė „Xiaomi“ yra puikiai žinoma dėl savo kuriamų išmaniųjų telefonų ar kitų smulkios elektronikos produktų, kurie yra populiarūs visame pasaulyje. Tačiau kompanijos vadovai jau kuris laikas planuoja žengti į visiškai naujus vandenius.

Didieji automobilių gamintojai turėtų rimtai sunerimti: lietuvių pamėgta Kinijos bendrovė jau testuoja pirmąjį savo automobilį

Kalbos apie „Xiaomi“ planus sukurti elektrinį automobilį sklando jau seniai, o galimai šios Kinijos milžinės modelis buvo pastebėtas ir šalies gatvėse. Nors oficialiai nepatvirtinta, tačiau nuotraukose matoma užmaskuota transporto priemonė – „Xiaomi“ testai, kurie atliekami gatvėse.

Remiantis naujausia informacija, „Xiaomi“ kuria bent du elektromobilius, o pirmasis jų turėtų mesti iššūkį JAV elektromobilių milžinės „Tesla“ sukurtam „Model 3“ modeliui. Tikėtina, kad kinų sukurta opcija bus kiek didesnė ir galingesnė, tačiau kainuos kiek mažiau. Neoficialiais duomenimis, tokio elektromobilio kaina turėtų prasidėti nuo 35 tūkst. eurų.

Tikėtina, kad toks „Xiaomi“ elektromobilis naudos 400V BYD sukurtus baterijos paketus, o taip pat turės ir „Continental“ sukurtus sensorius, įskaitant įvairias kameras bei penkis mmWave radarus. Internete yra informacijos ir apie galingesnį modelį, kuriame rastume jau 800V architektūros baterijas ir čia turėtų būti naudojamos naujosios „CATL Qilin“, kurios gali pasikrauti nuo 0 iki 80 proc. vos per 15 minučių.

Antrasis „Xiaomi“ kuriamas elektromobilis dabar yra žinomas kodiniu pavadinimu „Le mans“ ir turėtų debiutuoti jau 2025 metais. Skelbiama, kad šis modelis bus aprūpintas trimis elektriniais varikliais, o taip pat naudos „Xiaomi“ sukurtą programinę įrangą.

Priminsime, kad dar 2021 metų pabaigoje, „Xiaomi“ atstovai užregistravo naują kompaniją, kuri yra skirta būtent automobilių sektoriui. Naujasis padalinys veiks po „Xiaomi EV, Inc.“ vardu, o šios bendrovės kapitalas siekia 1,55 mlrd. JAV dolerių. Tų pačių metų kovo mėnesį, „Xiaomi“ atstovai skelbė, kad per ateinančius 10 metų planuojama investuoti daugiau nei 10 mlrd. JAV dolerių į naująjį verslą.

„Xiaomi EV“ jau dabar turi daugiau nei 300 darbuotojų, o naujojo padalinio vadovu paskirtas „Xiaomi“ vadovas Lei Junas. Vertėtų prisiminti ir tai, jog 2021 metų rugpjūtį, „Xiaomi“ atstovai paskelbė apie „Deepmotion“ įsigijimą, kurie specializuojasi ties autonominėmis vairavimo technologijomis, kas leis kinų milžinei didinti konkurencingumą su kitomis elektromobilius kuriančiomis bendrovėmis.

Kinijos milžinė nemažai dėmesio skiria ir įvairioms technologijoms, kurios pagerintu elektrinius automobilius. Remiantis Kinijos patentų biuro paskelbtais dokumentais, „Xiaomi“ sugalvojo keletą protingų idėjų, kaip atvėsinti elektromobilių baterijas. Paprastai tai yra viena iš pagrindinių šiuolaikinių EV problemų, o šilumos valdymas dažnai yra našumo, greito įkrovimo, akumuliatoriaus sveikatos ir net saugos kliūtis.

Kinijoje registruotas patentas atskleidžia, jog „Xiaomi“ ketina tarp kiekvienos baterijos elementų eilės panaudoti aušinimo skystį, kuris keliaus iš abiejų pusių. Tai reiškia, jog kiekvienas baterijos elementas bus aušinamas dvejomis skysčių plokštėmis. Tai leis sukurti žymiai didesnį aušinimo plotą bei užtikrins geresnį aušinimo skysčio pasiskirstymą.

„Xiaomi“ teigimu, tai turėtų pagerinti našumą, baterijų efektyvumą, saugumą, o svarbiausia – ilgesnį akumuliatoriaus tarnavimo laiką bei greitesnį įkrovimą. Deja, tačiau patento dokumentai neatskleidžia jokių konkrečių skaičių, todėl belieka sulaukti kada „Xiaomi“ apie šį technologinį sprendimą papasakos oficialiai.

0 komentarų

Populiarios naujienos

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas