Tačiau dabar daugelis jų iš naujo vertina tokių automobilių ateities perspektyvas. Vienų pardavimai lėtėja, kitų – ne, vartotojų susidomėjimas mažėja, o dabar beveik pusė elektrinių automobilių savininkų JAV norėtų grįžti prie benzininių. Kas vyksta?
Bendrovės „McKinsey & Co.“ atliktame tyrime atskleidžiama, kad 46 proc. elektromobilių savininkų JAV, t. y. gerokai daugiau nei pasaulinis vidurkis, kuris siekia 29 proc., nori persėsti į benzininius automobilius dėl netinkamos įkrovimo infrastruktūros.
Trisdešimt penki procentai pasaulio respondentų teigė, kad viešasis tinklas dar nėra pakankamai geras, o 34 proc. mano, kad elektromobilių įsigijimo išlaidos vis dar yra per didelės. Dar 32 proc. elektrinių automobilių turėtojų pastebi, jog tai per daug paveikė jų vairavimo įpročius ilgų kelionių metu.
Ir amerikiečiai nėra vieninteliai, kurie vis dažniau svarsto apie galimybę sugrįžti prie įprastinių automobilių naudojimo. Australijoje šis procentas siekia net 49, Brazilijoje – 38, o Kinijoje – 28 proc. Tokias galimybes svarsto ir europiečiai. Vokietijoje 24 proc. elektromobilių vairuotojų norėtų sugrįžti prie transporto, aprūpinto vidaus degimo varikliais. Norvegijoje ir Prancūzijoje šis skaičius siekia 18, o Italijoje – 15 proc.
Viena pagrindinių priežasčių, kodėl vairuotojai nori grįžti prie standartinių automobilių – įkrovimo tinklas. Nors jis plečiasi visame pasaulyje, tačiau situacija dar tikrai nėra tobula. Kitos savininkų nurodytos priežastys, dėl kurių jie gali pereiti prie kito automobilio, yra negalėjimas įkrauti namuose, stresas dėl rūpesčių, susijusių su įkrovimu ir įkrovimo mobilumo reikalavimai.
Tik 13 proc. respondentų teigė, kad jiems nepatiko vairavimo patirtis. Kai kuriems žmonėms tiesiog patinka vairuoti vidaus degimo automobilį.
Tyrimas taip pat atskleidė, kodėl automobilių gamintojai atrodo tokie atsiskyrę vieni nuo kitų, dėdami pastangas elektromobilių srityje. Augimas ir noras grįžti prie elektrinių automobilių nėra vienodi visame pasaulyje, o kai kurios rinkos keičiasi sparčiau nei kitos, todėl gamintojai atsiduria sunkioje padėtyje, nes bando patenkinti labai skirtingus poreikius visame pasaulyje.