Per ateinančius dvejus metus naujų ir naudotų elektrinių transporto priemonių kainos bus kaip linksmieji kalneliai. Remiantis nauju tyrimu, iki 2026 metų pabaigos baigsis daugiau kaip ketvirtis milijono elektromobilių nuomos sutarčių, todėl rinką užplūs potencialiai labai pigūs baterijomis varomi automobiliai.

Tai gera žinia žmonėms, kurie nori įsigyti elektromobilį, bet neturi pakankamai pinigų įsigyti naujam. Tačiau yra ir dar daugiau gerų naujienų – žmonėms, grąžinantiems šiek tiek naudotus elektromobilius, gali būti pigiau tiesiog išsinuomoti naują, užuot išpirkus dviejų ar trijų metų senumo automobilį, kai sutartis baigsis.

Taip yra todėl, kad prognozuojama, jog naujų nulinės taršos automobilių kainos dar labiau sumažės, kartu pristatant daugiau kelių automobilių gamintojų modelių. Tik pažvelkite į „General Motors“ – kompanija jau parduoda devynis elektromobilius, tačiau jų bus dar daugiau, kartu su įperkamomis šiuo metu parduodamų modelių versijomis. BMW, „Hyundai“, „Kia“, „Stellantis“ ir kiti taip pat įvairins savo asortimentą.

Remiantis tyrimu 2024 metų spalio mėnesio ataskaita, naujų elektromobilių išperkamosios nuomos apimtys per 2023 metus išaugo net 355 proc., o per 2024 metų rugsėjį – 88 proc.. Dėl to 2026 metais grįžtančių elektromobilių išperkamosios nuomos apimtys smarkiai padidės 230 proc. Tačiau prieš tai kitais metais numatoma, kad grįžtančių elektromobilių išperkamosios nuomos apimtys sumažės 2 proc.

Iš viso per ateinančius dvejus metus Jungtinėse Valstijose baigsis beveik 280 tūkst. EV nuomos sutarčių. Tačiau tuo pat metu tyrimo šaltiniai teigia, kad žmonės, norintys įsigyti naują elektromobilį pasibaigus dabartinei nuomai, gali tai tiesiog padaryti, užuot mokėję likutinę vertę ir pasilikę prie automobilio, kurį išsinuomojo 2023 ar 2024 metais.

Vidutinis grįžtantis lizingo gavėjas kompaktinių visureigių segmente dabar už savo EV moka 546 eurų per mėnesį, o vidutinė jo automobilio likutinė vertė yra 27,7 tūkst. eurų.

Tai reiškia, kad daugumos elektrinių kompaktinių visureigių išpirkimo kaina yra didesnė nei 23 tūkst. eurų riba, kurią pasiekus būtų galima pasinaudoti naudotų elektromobilių mokesčių lengvata.

Nesant naudoto elektromobilio mokesčių lengvatos, vidutiniam grįžtančiam elektrinių kompaktinių visureigių segmento lizingo gavėjui išpirkti lizingą kainuotų 446 eurų per mėnesį, o vidutinė tos pačios kategorijos naujo elektromobilio lizingo įmoka būtų tik 428 eurų per mėnesį.

Pagrindinė to priežastis – per pastaruosius dvejus metus nuolat mažėjančios elektromobilių kainos, kurios, kaip tikimasi, ir toliau mažės. Vidutinė kaina, kurią už naują EV moka fizinis asmuo, šiuo metu yra 33,6 tūkst. eurų, įskaitant paskatas – 12 tūkst. eurų mažiau nei 2022 metais, kai ji buvo 45 tūkst. eurų.

Pridėkite faktą, kad dauguma žmonių, kurie šiuo metu turi EV – tiksliau, 94 proc. – teigė, kad greičiausiai svarstys galimybę įsigyti kitą EV transporto priemonę, ir gausite scenarijų, pagal kurį 2028 ir 2029 metais rinką vėl užplūs naudoti EV iš žmonių, kurie nusprendė nutraukti sutartį ir vietoj to įsigyti naują automobilį.

Visa tai reiškia, kad negalima išvengti neaiškumo dėl mokesčių lengvatų ir paskatų ateities. Jei jų nebeliks, rinka vėl gali pasikeisti, tik dar nežinome kaip.

guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas