Oficialus Kinijos skundas didina didesnės konfrontacijos riziką santykiuose, kurių dvišalė prekyba prekėmis 2023 metais vertinama 739 mlrd. eurų. Blokas gynė muitus, sakydamas, kad tai yra šalutinis tyrimo dėl Kinijos vyriausybės subsidijų, nesąžiningai teikiančių naudos šiam sektoriui, rezultatas.
„Bet koks, su Kinijos gamintojais pasiektas susitarimas, dėl minimalių elektromobilių kainų – turės būti toks pat veiksmingas ir įgyvendinamas, kaip ir praėjusią savaitę įvesti ES muitai”, – sakė Marošas Sefcovičius, tikėtinas būsimasis Europos Sąjungos prekybos vadovas.
Spalio 30 dieną Europos Sąjunga padidino tarifus Kinijoje pagamintiems elektriniams automobiliams net iki 45,3 proc., tačiau derybos dėl to, kad jų būtų išvengta prisiimant įsipareigojimus dėl kainų – minimalių importuojamų automobilių kainų – tęsiasi.
Už prekybą paskirtasis Europos Komisijos narys M. Sefcovičius parlamento posėdyje sakė komitetui, kad ES prekybos pareigūnai buvo atvykę į Kiniją derybų.
„Mums labai svarbu tai, kad net jei jūs imsitės kainų įsipareigojimų, jie turi būti tokie pat veiksmingi ir įgyvendinami, kaip ir mūsų įvesti importo muitai. Taigi tai mums yra absoliučiai svarbiausia“, – sakė jis.
M. Sefčovičius yra vienas iš 26 ES vykdomosios valdžios vadovės Ursulos von der Leyen paskirtų komisarų, kurie šią ir kitą savaitę bus išklausyti Europos Parlamente. Kad kita Komisija galėtų pradėti darbą, jai turi pritarti Parlamentas. Iš Slovakijos kilęs M. Sefcovičius nuo 2009 metų dirbo Komisijos nariu ir ėjo įvairias pareigas.