Europos Sąjunga ir Kinija įsivėlė į keblų šokį dėl tarifų, taikomų Kinijoje pagamintoms elektrinėms transporto priemonėms. Kadangi ES ketina nustatyti didelius mokesčius, abi šalys stengiasi rasti sprendimą, kuris atitiktų jų interesus. Tačiau išlieka klausimas, ar joms pavyks pasiekti kompromisą, kol muzika dar nesibaigė?

Atlikus ES antisubsidijų tyrimą dėl Kinijos elektromobilių, padaryta išvada, kad Kinijos gamintojai naudojasi nesąžininga valstybės parama, suteikiančia jiems dirbtinį pranašumą Europos rinkoje. Dėl to jau kitą savaitę ES ketina šioms transporto priemonėms taikyti iki 35,3 proc. tarifus.

Tai, suprantama, suerzino kai kuriuos Pekino atstovus, kurie perspėjo nesiimti vienašališkų veiksmų ir paragino ES rasti abiem pusėms priimtiną sprendimą.

Siekdami užkirsti kelią prekybos karui, ES prekybos vadovas Valdis Dombrovskis ir Kinijos prekybos ministras Wang Wentao surengė aukšto lygio vaizdo pokalbius. Abi šalys išreiškė įsipareigojimą rasti sprendimą, tačiau velnias, kaip visada, slypi detalėse.

ES svarsto muitų alternatyvas, pavyzdžiui, Kinijos elektromobilių gamintojų įsipareigojimus dėl minimalių kainų arba didesnių investicijų į Europos gamybos įmones. Jei šios galimybės būtų veiksmingai įgyvendintos, jos galėtų padėti suvienodinti sąlygas ir išspręsti ES susirūpinimą keliančius nesąžiningos konkurencijos klausimus. Kinija pasipriešino ES bandymams derėtis dėl atskirų susitarimų su atskiromis bendrovėmis, teigdama, kad tai kenkia vykstančioms deryboms.

Situaciją dar labiau komplikuoja pačios Kinijos atliekami tyrimai dėl ES brendžio, kiaulienos ir pieno produktų eksporto. ES šiuos tyrimus atmetė kaip nepagrįstus ir išreiškė susirūpinimą, kad jie tėra atsakomosios priemonės, kuriomis reaguojama į ginčą dėl EV tarifų.

Nepaisant iššūkių, abi šalys susitarė artimiausiu metu surengti daugiau techninių derybų. Tai rodo, kad nė viena iš šalių nenori, kad situacija peraugtų į tikrą prekybos karą. Šių derybų rezultatai turės didelės reikšmės pasaulinei EV rinkai.

Kinija yra didžiausia pasaulyje elektromobilių gamintoja, o ES yra pagrindinė šių automobilių rinka. Jei abiem šalims nepavyks susitarti, gali sutrikti tiekimo grandinės, padidėti kainos vartotojams ir apsunkinti perėjimą prie elektrinio judumo.

guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas