Europos Sąjungos įvesti papildomi tarifai Kinijos automobilių gamintojams – duoda pirmuosius vaisius. Pasirodę liepos mėnesio duomenys rodo, jog Kinijoje pagamintų elektromobilių pardavimai Europoje – sumažėjo.
„Dataforce“ duomenys rodo, jog Kinijos kompanijų elektriniai automobiliai sudarė 9,9 proc. visų regione užregistruotų naujų elektromobilių, lyginant su 10,2 proc., kurie buvo fiksuojami praėjusių metų liepą. Tiesa, bendra elektromobilių paklausa ir toliau mažėjo po to, kai Vokietija, didžiausia Europos automobilių rinka, praėjusių metų pabaigoje panaikino paskatas.
Kinijos automobilių gamintojai ir jų kolegos iš Europos, importuojantys baterijomis varomus elektromobilius į Europos Sąjungą, stengėsi prisitaikyti prie liepos 5 dieną įvestų naujų tarifų, kuriais Kinijoje pagamintiems elektromobiliams muitai padidinti iki 48 proc.
Laikinieji mokesčiai pakurstė prekybinę įtampą ir paskatino atsakomuosius tyrimus – ketvirtadienį Kinija pareiškė, kad rado įrodymų, jog iš Europos Sąjungos importuojamas brendis parduodamas dempingo kainomis, tačiau kol kas nesiėmė taikyti muitų.
Europoje taikomi muitai elektra varomiems automobiliams jau lapkričio mėnesį turėtų tapti nuolatiniais, kol vyks Briuselio ir Pekino prekybos derybos. Europos Komisija teigė, kad Kinijos automobilių milžinės SAIC atsakymai į jos tyrimą buvo „labai nepakankami“, ir nustatė jai didžiausius muitus.
Iš viso liepos mėnesį Kinijos bendrovės visoje Europoje užregistravo mažiau nei 14 000 elektromobilių, t. y. daugiau nei 23 000 elektromobilių mažiau nei birželį ir 9,7 proc. mažiau nei 2023 m. liepą, rodo „Dataforce“ duomenys.
Nepriklausomas automobilių rinkos analitikas Matthiasas Schmidtas pažymėjo ir tai, jog Kinijos bendrovės siekė importuoti daugiau elektromobilių prieš pradedant taikyti naujus tarifus. Būtent dėl to liepą jiems liko parduoti mažiau transporto priemonių.