Europos Sąjunga pradėjo kovą su elektrinių automobilių gamintojais iš Kinijos. Pagal dabartinį pasiūlymą iš Kinijos importuojamiems elektra varomiems automobiliams būtų taikomi iki 37,6 proc. muitai. Tačiau dabar veiksmų ėmėsi Kanada.
Kanados ministras pirmininkas Justinas Trudeau paskelbė, kad šalis nustatys 100 proc. tarifą Kinijoje pagamintiems elektra varomiems automobiliams, kuris turės didelį poveikį šalies elektromobilių rinkai. Toks sprendimas priimtas siekiant apsaugoti vietos gamybą nuo pigių kiniškų elektromobilių antplūdžio.
Šis pranešimas paskelbtas itin įdomiu laiku, nes jis sutampa su didžiausio Kinijos elektromobilių gamintojo BYD artėjančiu įėjimu į Kanados rinką. Kinijos bendrovė jau įsitvirtino Meksikoje ir nori sužlugdyti Šiaurės Amerikos automobilių rinką.
Nors BYD oficialiai nepatvirtino, kad pradės veiklą Kanadoje, neseniai pateiktoje teisės aktų nustatyta tvarka užpildytoje paraiškoje užsimenama apie bendrovės pasirengimą. „BYD Canada“ jau vedė derybas su vyriausybės pareigūnais ir išreiškė susidomėjimą mažmeninės prekybos vietų atidarymu su dileriais visoje šalyje.
Naujasis tarifas įsigalios nuo spalio 1 dienos ir neabejotinai sukels sunkumų BYD ir kitiems Kinijos automobilių gamintojams, norintiems plėstis Kanadoje. 100 proc. tarifas bus taikomas įvairioms elektrinėms ir tam tikroms hibridinėms transporto priemonėms, įskaitant lengvuosius automobilius, autobusus, sunkvežimius ir krovininius mikroautobusus.
Tai nėra gera žinia ir JAV bendrovei „Tesla“. Šiuo metu ji yra vienintelis automobilių gamintojas, parduodantis Kinijoje pagamintus elektrinius automobilius Kanadoje. Nors kelios kitos Kinijos automobilių gamybos milžinės, įskaitant BYD, yra nusitaikiusios į Kanados rinką, naujasis tarifas gali priversti kai kurias iš jų persvarstyti savo strategijas. Gali būti, kad jos netgi visiškai atsisakys savo planų.
Kanados vyriausybė įvardiją šį naująjį tarifą kaip būtiną priemonę, kuria siekiama „sudaryti vienodas sąlygas Kanados darbuotojams“. J. Trudeau pabrėžė, kad svarbu apsaugoti vietinę gamybą ir užtikrinti sąžiningą konkurenciją elektromobilių rinkoje.
Kaip ir tikėtasi, šis žingsnis sukėlė nevienareikšmę pramonės ekspertų ir vartotojų reakciją. Vieni sveikina vyriausybės pastangas remti vietos pramonę, kiti reiškia susirūpinimą dėl neišvengiamo kainų augimo ir riboto pasirinkimo Kanados vartotojams.
Bus įdomu stebėti, kaip Kinijos automobilių gamintojai, ypač BYD, reaguos į šį naują iššūkį. Visiškai neabejotina, kad Kanados elektromobilių kraštovaizdis netrukus labai pasikeis. Artėjant 100 proc. tarifui kiniškiems elektriniams automobiliams, statymai yra didesni nei bet kada anksčiau.