„Ford“ kompanijos vadovas Jimas Farley išplatino pranešimą, kuriame atskleidė, jog elektromobilių gamybai reikia net 40 proc. mažiau darbo, lyginant su analogiškais produktais, veikiančiais su vidaus degimo varikliu. Pasirodo, kad tai lemia tam tikros elektrinių transporto priemonių savybės.
Teigiama, kad spartesnę gamybą įtakoja tai, jog elektromobiliuose naudojamos gerokai paprastesnės konstrukcijos, o jos dažniausiai yra surenkamos pilnai automatizuotų gamybos linijų. J.Farley atkreipė dėmesį, kad elektros variklio mazgas vidutiniškai susideda iš 20 judančių dalių, o benzininis ar dyzelinis variklis gali turėti net 2000.
Nesudėtinga yra ir baterijų montavimo procedūra. „Ford“ vadovas atskleidė, jog norint transporto priemonę aprūpinta baterija – pakanka vos kelių tvirtinimų ir keletos papildomų jungčių. Tokie paprasti gamybos procesai leidžia gamintojams išleisti gerokai mažiau pinigų žmogiškiesiems ištekliams, kurie reikalingi surenkant automobilius. Analogiška situacija yra ir su tokių transporto priemonių aptarnavimu. Elektromobiliai nereikalauja daug priežiūros, o galimi darbai ir šiuo atveju paprastesni, tačiau nebūtinai pigesni.
Ir nors automobilių gamintojams tai turėtų patikti, tačiau jų darbuotojams – tikrai ne. Kalbant konkrečiai apie „Ford“, bendrovė iki 2030 metų siekia gerokai praplėsti savo elektromobilių pasiūlą, kas reiškia, jog bus ženkliai mažinamas vidaus degimo varikliais aprūpintų transporto priemonių gamybos apimtys, o tai reiškia ir blogas naujienas darbuotojams. Jų gretos turės mažėti.
Akivaizdu, kad bent jau „Ford“ darbuotojai negali būti ramūs dėl savo darbo vietų, kurias anksčiau ar vėliau bendrovė bus priversta mažinti. Elektromobilių paklausa rinkoje auga eksponentiškai ir per ateinančius du dešimtmečius tikimasi dar didesnio šuolio. Žinoma, tai neabejotinai liečia ir daugelio kitų kompanijų darbuotojus.