Iš viso planuojama įrengti dar 39 vidutinės galios įkrovimo stoteles, kurių kiekviena turės galimybę aptarnauti du automobilius vienu metu.
Šio projekto įgyvendinimas tiesiogiai savivaldybės biudžeto lėšų nereikalaus. Įstatyme numatoma, jog viešosios, savivaldybių parinktos elektromobilių įkrovimo prieigos turi būti įrengiamos ir valdomos viešąjį konkursą laimėjusio operatoriaus.
„Stotelių įrengimas turi būti finansuojamas privačiomis lėšomis. Įmonės, kurios reiškia susidomėjimą, jau yra pasiruošusios pradėti stotelių įrengimo darbus.
Savivaldybės konkursas, kurio metu bus renkami operatoriai, turėtų būti paskelbtas jau kitų metų pradžioje“, – sakė Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktorius Gintautas Muznikas.
Kur bus stotelės?
26 elektromobilių įkrovimo stoteles planuojama įrengti pačiuose Kėdainiuose, o kitas – kaimiškosiose seniūnijose. Tiesa, kaimiškosiose seniūnijose numatoma stoteles įrengti vėliausiai – iki 2030 metų, nors, kaip sakė savivaldybės Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas Rytis Vieštautas, niekas netrukdys, jei bus noro, tas stoteles įrengti ir anksčiau.
Tuo tarpu mieste įkrovimo stotelių įrengimo laikas skiriasi, tiesa, ne visais atvejais aišku, pagal kokius prioritetus buvo pasirinkta, kur stotelės atsiras anksčiau, o kur vėliau.
Planuojama, kad pirmiausia elektromobilių įkrovimo vietos atsiras prie Kėdainių arenos, miesto parko, taip pat prie policijos komisariato, aikštelėje prie „Texdan“.
„Kai kurios vietos, kuriose planuojama stoteles įrengti dar 2024-aisiais, kaip ir viskas aišku, bet kodėl, tarkime, prie J. Paukštelio progimnazijos planuojama įrengti tik iki 2030-ųjų? Kokiu principu vadovaujantis buvo sudarytas stotelių įrengimo sąrašas? Kuriant krašto turizmo strategiją, manau, reikėtų plėsti elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą lankomose vietose, o dabar išeina, kad miesto centre stoteles įrenginėsime vėliausiai“, – dėmesį atkreipė rajono tarybos opozicinės frakcijos Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ lyderis Paulius Aukštikalnis.
Paaiškėjo, kad planas yra pirminis ir orientacinis, o aiškių kriterijų, pagal ką buvo nustatyta, kuriose miesto vietose elektromobilių stoteles įrengti pirmiausia, niekas taip ir neįvardijo.
Tiesa, kai kuriose vietose elektromobilių įkrovimo stotelės atsiras greičiau dėl to, kad tokį pageidavimą jau pareiškė kai kurios įstaigos arba įmonės.
„Tai tikrai nėra galutinis sąrašas, nes negalime pasakyti, kad 2029 ar 2030 metais užteks dabar numatytų įkrovimo stotelių.
Šis planas bus atnaujinamas kasmet, derinamas su Susisiekimo ministerija, tada su juo einama į rajono tarybą. Čia pati pradžia, preliminarus planas, kad galėtume pradėti darbus, skelbti konkursus“, – sakė G. Muznikas.