Daugelyje šalių fiksuojant elektromobilių pardavimų sulėtėjimą – Kinijoje situacija yra visiškai kitokia. Liepos mėnesį šioje šalyje užfiksuotas reikšmingas įvykis, kuomet elektromobilių ir iš tinklo įkraunamų hibridų buvo parduota daugiau nei benzininių automobilių.
Šis įvykis aiškiai rodo, kad didžiausioje pasaulio automobilių rinkoje sparčiai didėja susidomėjimas elektromobiliai, kuriuos skatina vyriausybės paskatų derinys ir auganti vietinė elektromobilių pramonė.
Kinijos lengvųjų automobilių asociacijos (CPCA) duomenys rodo, kad naujos energijos transporto priemonių (NEV), apimančių tiek elektromobilius, tiek PHEV, pardavimai liepos mėnesį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, išaugo 37 proc. ir sudarė 50,7 proc. visų parduotų automobilių.
Palyginimui, prieš trejus metus NEV sudarė vos 7 proc. visų Kinijoje parduodamų transporto priemonių. Nuolatinis šalies įsipareigojimas investuoti į elektromobilių tiekimo grandines pakylėjo šalies pramonę į naujas aukštumas, todėl daugelis įsitvirtinusių užsienio prekių ženklų stengiasi neatsilikti.
Tai labai skiriasi nuo situacijos JAV ar Europos rinkose, kur pirmąjį šių metų ketvirtį bendra elektrinių ir hibridinių transporto priemonių pardavimų dalis sudarė žymiai mažesnę rinkos dalys.
Verta paminėti ir tai, jog liepos pabaigoje Kinijoje buvo padvigubintos valstybės taikomos paskatos ir dabar jos siekia maždaug 2 595 eurus už vieną transporto priemonę. Negana to, ši lengvata buvo pritaikyta atbuline data, t.y. nuo balandžio mėnesio.
2024 ir 2025 metais NEV automobiliai atleidžiami nuo pardavimo mokesčio iki 3 890 eurų. Vyriausybės taikoma atliekų šalinimo iš apyvartos schema dar labiau palengvina sandorį – vartotojams siūloma 2 370 EUR už tai, kad jie pakeis savo vidaus degimo varikliu varomus automobilius į elektromobilius ir hibridinį transportą.