Šiandien, gruodžio 28 dieną, įvyko „Xiaomi“ surengta spaudos konferencija, kurioje dėmesys buvo skirtas automobilių technologijoms. Nors iš pradžių kompanijos vadovai skelbė, jog neketina pristatyti ilgai laukto pirmojo elektromobilio, tačiau tokios kalbos buvo tik dūmu uždanga.
„Xiaomi“ oficialiai pristatė pirmąjį savo elektrinį automobilį, kuris bus žinomas kaip „Xiaomi SU7“. Naujoji transporto priemonė turės dvi skirtingas versijas, o galingiausia jų pasiūlys 101 kWh baterijas su CATL elementais bei 875 V įkrovimo įtampa. Keturiais varomais ratais aprūpintas modelis pasiūlys 495 kW galią, kuri leis nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėti vos per 2,78 sekundės, o nuvažiuojamas atstumas siekia 800 kilometrų.
Pirmasis „Xiaomi“ elektrinis automobilis bus siūlomas dviejų skirtingų konfigūracijų – pigesnis modelis bus žinomas kaip „Xiaomi SU7“, o keturiais varomais ratais aprūpintas variantas – „Xiaomi SU7 Max“. Bazinis variantas turės galinius varomuosius ratus bei naudos „Xiaomi“ sukurtą V6 variklį, kurio galia siekia 220 kW, o sukimo momentas – 400 Nm. Nuo 0 iki 100 km/h jis galės įsibėgėti per 5,28 sekundės. „Xiaomi SU7“ naudos 73,6 kWh talpos akumuliatorius, kurie leis įveikti maždaug 668 kilometrų.
„Xiaomi SU7 Max“ elektromobilis bus aprūpintas dviem varikliais, o jų bendra galia sieks 495 kW, o sukimo momentas – 838 Nm. Kaip jau minėjome, šis variantas galės nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėti vos per 2,78 sekundės, o maksimalus automobilio greitis sieks 265 km/val. Gamintojo teigimu, nuo 0 iki 200 km/h įsibėgėti pavyks per maždaug 10,67 sekundės.
Gamintojo teigimu, vos 10 minučių baterijos įkrovimas leis įveikti maždaug 390 kilometrų, o tokių rezultatų negali pasiūlyti net ir JAV elektromobilių milžinės „Tesla“ flagmanas „Model S Plaid“. „Xiaomi SU7“ su 5 minučių įkrova įveiks 220 kilometrų, o 15 minučių įkrovimas suteiks galimybę nuvažiuoti net 510 kilometrų.
„Xiaomi“ atstovų teigimu, naujasis „SU7“ modelis yra ganėtinai aerodinamiškas, o jo pasipriešinimo koeficientas siekia tik 0,195 Cd. Tai yra žemiausias rodiklis tarp serijinių transporto priemonių. Kalbant apie automobilio dydį, naujasis „Xiaomi SU7“ yra šiek tiek didesnis nei „Porsche Taycan“. Elektromobilio matmenys 4 997 x 1 963 x 1 455 mm, o ratų bazė – 3 000 mm. Verta paminėti ir tai, jog mašina aprūpinta 105 litrų priekine bei 517 litrų talpos galine bagažine.
Pirmojo Kinijos technologijų milžinės automobilio salone rasime 16,1 colių įstrižainės centrinį ekraną su 3K raiška. Vairuotojui prieš akis įmontuotas 7,1 colių įstrižainės prietaisų skydelis, o gale sėdintys keleiviai ras dar du atskirus ekranus, kur naudojamos „Xiaomi“ sukurtos planšetės.
Automobilio valdymo sistema aprūpinta „Qualcomm Snapdragon 8295“ procesoriumi, o visa veikla atliekama naudojant naująją „HyperOS“ operacinę sistemą. Autonominio vairavimo sistemą (ADAS) valdoma su „Nvidia Orin-X“ lustais, kurie pasižymi 508 topų skaičiavimo pajėgumais.
Kalbant apie autonominio vairavimo sistemą, „Xiaomi Pilot“ gaus duomenis iš priekinėje automobilio dalyje esančio lidar sensoriaus. Elektromobilis taip pat aprūpintas 3 milimetrinių bangų radarais, 11 aukštos raiškos kameromis bei 12 ultragarsinių radarų. Ši sistema apima važiavimo greitkeliu, parkavimosi ir automobilio iškvietimo funkcijas.
Verta pastebėti, jog automobilyje veikianti „HyperOS“ operacinė sistema užtikrins itin sklandžią sąsają su kitais „Xiaomi“ sukurtais įrenginiais. Kompanijos atstovai žada, jog tai leis susieti bendrovės sukurtus išmaniuosius telefonus ar planšetinius kompiuterius be menkiausių problemų, o taip pat bus galimybė valdyti ir įvairius kitus „Xiaomi“ prietaisus – laikrodžius ar „Mi Home“ įrenginius.
„Xiaomi“ neslepia itin ambicingų planų ir elektromobilių rinkoje tikisi konkuruoti su tokiais modeliais kaip „Porsche Taycan“ ar „Tesla Model S“. Kompanijos vadovas Lei Junas atskleidė, jog per artimiausius 15 – 20 metų yra tikimasi tapti penktu didžiausiu automobilių gamintoju pasaulyje. Deja, tačiau kol kas nėra žinoma tiksli „Xiaomi SU7“ elektromobilio kaina, tačiau renginio metu pažymėta, kad tai tikrai nebus pigus modelis.
Naujasis „Xiaomi SU7“ elektrinis automobilis bus prieinamas Kinijos rinkoje, o masinė jo gamyba prasidės pirmoje 2024 metų pusėje. Kada ši transporto priemonė taps prieinama pirkėjams – taip pat nepaskelbta. Nėra žinoma ir apie gamintojo planus pasiūlyti pirmąjį savo elektromobilį Europos rinkoje.