Dažniausiai į automobilį žvelgiame kaip į susisiekimo priemonę, tačiau jis gali tapti ir privalomu darbo įrankiu, be kurio pagalbos vykdyti tam tikras komercines veiklas būtų labai sunku arba netgi neįmanoma.

Nors komerciniai krovininiai modeliai įprastai yra skirti konkrečioms užduotims atlikti, todėl, atrodytų, jiems keliami mažesni ekologiniai ar komforto poreikiai, tačiau modernios elektrinės pavaros bei naujausios technologijos tampa vis aktualesnės ir šioje srityje.

Ar pakanka įveikiamo atstumo?

Pagrindinis verslo tikslas – uždirbti pelną, todėl kai perkami ar nuomojami automobiliai veiklos vykdymui, visada atidžiai skaičiuojama, ar investicijos atsipirks ir kokią grąžą jos suteiks. Pavyzdžiui, benzinu ar dyzelinu varomi modeliai gali būti keliais tūkstančiais eurų pigesni nei varomi tik elektra, bet tai dar nereiškia, kad pastarasis pasirinkimas bus finansiškai nenaudingas. Kaip pastebi automobilių rinkos ekspertas, skelbimų portalo „Autoplius.lt“ atstovas Gintenis Dauparas, elektriniai modeliai tampa vis dažnesniu pasirinkimu.

„Stebint rinką galima matyti elektrinių komercinių automobilių skaičiaus padidėjimą. Įmonės skaičiuoja, kad jei yra įrengtos saulės elektrinės, yra galimybė įrengti reikiamą infrastruktūrą ir tokiu būdu pasigaminti ar naudoti pigią elektros energiją, elektriniai modeliai ilgainiui atsiperka. Žinoma, vargu ar bus daromos tokios investicijos, jei vienas automobilis per kelis eksploatacijos metus atneš kelių šimtų eurų naudą, bet jei prognozuojama, kad tai sieks kelis tūkstančius, motyvacija padidėja.

Tačiau tokiu atveju vertinamas ir nuvažiuojamas atstumas. Su elektromobiliais viskas yra taip, kad kuo daugiau jie važiuoja, tuo greičiau atsiperka. Todėl norint, kad toks pasirinkimas būtų tikrai efektyvus, reikia įvertinti, kokį atstumą reikia nuvažiuoti ir ar pasirinktas modelis bus pajėgus jį įveikti“, – aiškina G. Dauparas.

Nedidelių komercinių furgonų rinkoje elektra varomų modelių pasirinkimas nėra itin didelis, tačiau jie siūlo įvairių galimybių. Pavyzdžiui, „Ford Transit Connect“ neturi tik elektrinės pavaros, bet siūlo iš tinklo įkraunamą hibridinę sistemą, kuri, naudojant tik elektros energiją, leidžia įveikti iki 110 kilometrų atstumą (pagal WLTP). 

Elektriniai „Toyota Proace City“ ir „Renault Kangoo E-Tech Electric“ viena įkrova nuvažiuoja apie 300 kilometrų atstumą (pagal WLTP), o vienas naujausių rinkos dalyvių, padidinto pravažumo „KGM Torres EVX N1 Van“ net iki 430 kilometrų (pagal WLTP). Bet ar tiek iš tikrųjų pakanka, kad pavyktų atlikti dienos darbus?

„Klaidingas įsitikinimas, kad, pavyzdžiui, kurjeriai, vežiojantys siuntas miestuose, nuvažiuoja didelius atstumus. Kai kurie maršrutai yra 70, kiti 120 kilometrų per dieną. Dažniausiai tokie automobiliai važiuoja nuo vieno daugiabučio ar kiemo prie kito ir ilgą laiką tiesiog stovi. Tokiais atvejais elektrinės pavaros galimybių visiškai pakanka“, – priduria G. Dauparas.

Tvarumą skatintų ilgesnės garantijos

Vienas iš svarbiausių kriterijų komerciniams automobiliams yra jų patikimumas ir ilgaamžiškumas. Servise laiką leidžiantis, dėl gedimų dirbti negalintis arba pasibaigus garantijai didelių investicijų reikalaujantis automobilis gali būti nuostolingas. 

Dėl šios priežasties įmonės atidžiai vertina, kokias garantijas suteikia gamintojai. Pavyzdžiui, „Toyota“ komerciniams modeliams suteikia 3 metų arba 100 tūkst. kilometrų garantiją, kuri, jei automobilis buvo aptarnautas autorizuotame servise, gali būti tęsiama iki 10 metų arba 160 tūkst. kilometrų. 

3 metų arba 160 tūkst. kilometrų garantiją savo modeliams suteikia „Renault“. Tokiam pačiam skaičiui kilometrų, bet 5 metų laikotarpiui, garantiją duoda „Ford“. Tuo metu elektrinės pavaros akumuliatoriams gamintojai turi taikyti Europoje nustatytą minimalią 8 metų arba 160 tūkst. kilometrų garantiją. Tačiau, pasak rinkos eksperto, to ne visada pakanka.

„Manyčiau, kad komerciniams automobiliams garantija turėtų būti taikoma ne pagal laiką, o nuvažiuotus kilometrus, nes labai skiriasi jų naudojimo intensyvumas. Pavyzdžiui, vienas automobilis per dieną gali įveikti iki 150 kilometrų mieste, o techniškai identiškas kitas per dieną nuvažiuoja ir kelis šimtus. Bet galiausiai turime tokią situaciją, kad greitai pasibaigus garantijai perkami nauji automobiliai, o senieji iškeliauja į antrinę rinką arba yra utilizuojami. Taip skatinamas bereikalingas vartojimas, naudojami ištekliai. Jei garantijos būtų ilgesnės, automobiliai tarnautų ilgiau, jie būtų efektyviau išnaudojami“, – mano G. Dauparas.

Tačiau rinkoje yra ir išimčių. Štai modeliui „KGM Torres EVX N1 Van“ taikoma 7 metų arba 150 tūkst. kilometrų garantija, o akumuliatoriui – net 10 metų arba 1 mln. kilometrų garantija. Dėl šios priežasties automobilis verslui gali efektyviai tarnauti gerokai ilgiau.

Svarbesnį vaidmenį įgaunančios technologijos

Pagrindinė komercinių automobilių užduotis yra talpinti pakankamą kiekį ir svorį krovinių. Bet vis daugiau patogesniam bei efektyvesniam darbui lemia ir technologijos. Pavyzdžiui, moderni aktyvi saugumo įranga – autonominės avarinio stabdymo, nukrypimo nuo važiavimo juostos ar aklosios zonos stebėjimo sistemos – leidžia išvengti nemalonumų kelyje, taip apsaugant tiek vairuotoją, tiek ir automobilį nuo galimų apgadinimų.

Kiti įvairūs išmanieji sprendimai ir naujausios junglumo galimybės suteikia daugiau patogumo bei taupo laiką atliekant kasdienius darbus. Tarkime, galimybė su automobilio multimedijos sistema sinchronizuoti išmaniuosius telefonus verslui gali būti netgi svarbesnė nei įprastuose kasdieniuose automobiliuose.

„Priklausomai nuo darbo pobūdžio, tokio automobilio vairuotojui gali tekti dažnai atsiliepti į skambučius, dėliotis optimalų kelionės maršrutą ar net skaityti elektroninius laiškus. Galimybė sekti tokius dalykus naudojant integruotas automobilio sistemas gali būti labai svarbus veiksnys, nes tai yra patogiau, nei stebėti sąlyginai mažą telefono ekraną ar apskritai juo naudotis. Reikia, kad sistemos veiktų greitai ir būtų patogi sąsaja“, – akcentuoja G. Dauparas.

Kadangi nemaža lengvųjų komercinių automobilių dalis technologijomis dalijasi su įprastais keleiviniais modeliais, šiandien juose nieko nestebina lietimui jautrūs ekranai ir galimybės sinchronizuoti išmaniuosius įrenginius naudojant „Apple CarPlay“ ar „Android Auto“ sąsajas. 

Tačiau konkurencija vyksta ekranų dydžių atžvilgiu. Pavyzdžiui, „Renault Kangoo E-Tech“ siūlo sąlyginai kuklų 8 colių skersmens jutiklinį ekraną, didesnį 10 colių skersmens ekraną ras „Ford Transit Connect“ ir „Toyota Proace City“ vairuotojai, o didžiausias, net 12,3 colio skersmens ekranas standartinėje įrangoje siūlomas komerciniame „KGM Torres EVX N1 Van“.

guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas