„Porsche“ suprato, kad žmonės vis dar nori benzininių automobilių, ir neseniai pripažino, kad elektromobilių diegimas nevyksta taip, kaip planuota. Iš tiesų, iki 2024 metų trečiojo ketvirčio visiškai elektrinio „Taycan“ sedano ir universalo dueto pardavimai visame pasaulyje sumažėjo net 50 proc.
Dabar cituojamas bendrovės vyriausiasis finansininkas, teigiantis, kad naujasis planas yra reaguoti į „Porsche“ produktų ciklą ir toliau investuoti į vidaus degimo variklius. Lutzas Meschke teigė, kad „Porsche“ skirs pinigų „Cayenne“ ir „Panamera“ vidaus degimo varikliams. Kaip jau skelbta, V-8 variklis išliks ilgam, nes, bent jau visureigiuose, jis gyvuos iki 2030 metų.
Įdomu tai, kad finansų direktorius žengė dar vieną žingsnį ir pripažino – ateityje gali atsirasti modelių, kurie iš pradžių buvo sumanyti kaip elektromobiliai, su vidaus degalų varikliais.
„Šiuo metu svarstome galimybę, kad iš pradžių planuotos visiškai elektrinės transporto priemonės turėtų hibridinę pavarą arba vidaus degimo variklį. Šiuo metu priimame koncepcinius sprendimus. Aišku tik tai, kad vidaus degimo variklio laikysimės dar ilgai“ – pripažino L. Meschke.
Tai lengviau pasakyti nei padaryti, turint omenyje, kad visi būsimi modeliai turėtų važiuoti ant specialios elektromobilių platformos. Kaip galite įsivaizduoti, L. Meschke nepasakė, prie kurių būsimųjų elektromobilių gali prisijungti analogiški modeliai su vidaus degimo varikliais.
Manoma, kad pilno dydžio trijų sėdimų eilių visureigis, žinomas kodiniu pavadinimu „K1“, yra potencialus kandidatas. Šis prabangus visureigis bus aukščiau už „Cayenne“, kai pasirodys antroje dešimtmečio pusėje. Kol kas tai bus tik elektromobilis, tačiau, atsižvelgiant į finansų direktoriaus pareiškimą, tai gali pasikeisti.
Žinoma, iš tikrųjų norima, kad naujos kartos 718 modelių linijoje vis dar būtų vidaus degimo varikliai. Dabartiniai „Boxster“ ir „Cayman“ modeliai bus palaipsniui panaikinti iki 2025 metų pabaigos, kai planuojama pristatyti jų EV pakaitalus.
Šiuo metu kūrimas iš esmės jau yra baigtas, todėl esamas atsargumas dėl perspektyvų pamatyti vidaus degimo variklį. Sportinių automobilių segmentas yra nedidelis, todėl skaičiavimai gali būti nepalankūs „ICE 718“ modeliui.
Kitur ankstesnės kartos „Macan“ gyvens ne ilgiau kaip iki 2026 metų. Jo pakaitalas jau čia, parduodamas tik su elektrinėmis pavaromis. Ar „Porsche“ galėtų rasti būdą, kaip įmontuoti vidaus degimo variklį?
Arba tiesiog dar kartą atnaujinti pirmos kartos modelį? Kai kurie teigia, kad bet kuris iš šių sprendimų yra būtinybė, atsižvelgiant į tai, kad mažesnysis iš dviejų bendrovės krosoverių istoriškai buvo vienas iš geriausiai parduodamų modelių. Jis buvo populiariausias 2021 metais ir iš karto po „Cayenne“ 2022 ir 2023 metais.
Kalbant apie „911“ modelį, „Porsche“ neketina šį dešimtmetį pristatyti visiškai elektrinio modelio. Tačiau elektrifikavimo procesas jau prasidėjo su naujuoju hibridiniu GTS. Kitais metais pasirodysiantis „Turbo“ taip pat bus hibridinis.