Nuolat brangstanti elektra ir elektromobiliai: ar tikrai važinėti tokiu transportu nebeapsimoka? Atsakymas gali nustebinti

Europa, taip pat įskaitant ir Lietuvą kovoja su rekordiniu energijos kainų šuoliu, kuris gali sužlugdyti ekonomikos atsigavimą po pandemijos, suvaržyti namų ūkių pajamas.

Nuolat brangstanti elektra ir elektromobiliai: ar tikrai važinėti tokiu transportu nebeapsimoka? Atsakymas gali nustebinti

Pagrindinis didelių energijos kainų Europoje veiksnys yra pasaulinis dujų kainų šuolis, atsirandantis dėl labai padidėjusios paklausos (kurią savo ruožtu lemia spartus ekonomikos atsigavimas) kartu su maža pasiūla. Šiaurės Rytų Azijos ir Pietų Amerikos suskystintų gamtinių dujų (SGD) paklausa labai išaugo, tai lėmė pasaulyje pakilusią elektros kainą.

Nors pasaulinės dujų kainos yra pagrindinis energijos kainų didėjimo veiksnys, Europoje taip pat turėjo įtakos įvairūs antriniai veiksniai: anglies dioksido kainų padidėjimas; didelė paklausa (sukelta ekonomikos atsigavimo) ir oro sąlygos (šalta žiema Europoje praėjusiais metais, todėl saugomų dujų lygis daug mažesnis nei įprastai bei karšta vasara, kuri lėmė didesnį dujų sunaudojimą); mažai energijos iš atsinaujinančių šaltinių (pvz., mažesnė vėjo gamyba ir sausros paveikta hidroelektrinė); mažėjanti vidaus dujų gamyba (-10 % per metus). Prie kainų kilimo prisidėjo Rusija, antra pagal dydį dujų tiekėja pasaulyje, nutraukusi dujų tiekimą į Europą, siekdama kurstyti geopolitinę įtampą. Taip pat, kai kurie dujų tiekimo apribojimai dėl priežiūros ir mažesnių investicijų į naują gamybą.

Kiek kainuoja įkrauti elektromobilį namuose ir viešojo naudojimo stotelėse?

Kaip ir tradicinių degalų varikliu varomų transporto priemonių, elektromobilio įkrovimo kaina skiriasi priklausomai nuo modelio, markės ir transporto priemonės specifikos. Tačiau, kylant elektros kainai, elektromobilių įkrovimas taip pat brangsta.

Namuose

Pavyzdžiui, elektromobilio „Nissan Leaf“ akumuliatoriaus talpa siekia 36 kWh. „Ignitis“ svetainėje pateikiamos elektros kainos, kurios galioja nuo 2021 m. liepos 1d. Žinoma, šios kainos priklauso nuo turimų planų, taigi įkrauti elektromobilį dienos tarifu, kainuoja 0.16,1 euro už 1 kWh. Todėl pilnai įkrauti minėtą elektromobilį „Nissan Leaf“ kainuos maždaug 5,80 eurų. Savaitgaliais ar naktimis kainos yra šiek tiek mažesnės – ​​0.10 euro už 1 kWh, todėl nakties tarifu įkrauti „Nissan Leaf“ elektromobilį kainuoja tik 3,6 euro. Todėl galima drąsiai teigti, kad elektromobilius krauti naktį yra ekonomiškiau.

Koks elektros energijos tarifų pokytis įvyko tarp 2020 m. II pusmečio ir 2021 m.?

Lyginant 2020 m. II pusmečio ir 2021 m. elektros energijos tarifus, kainos ct/kWh smarkiai padidėjo. 2020 m. II pusmetį dieninis tarifas už 1 kWh buvo 0.15,5 euro, tad pokytis per pusmetį išaugo iki 3,9%. O naktinis tarifas 2020 m. II pusmetį kainavo 0.9,9 euro, tad pokytis pastebimas ženkliai mažesnis 1%. Taigi, lyginant kiek kainuoja įkrauti minėtą elektromobilį „Nissan Leaf“ 2020 m. II pusmetį ir 2021 m. kainos prieaugis pasikeitė nuo 5,58 eurų iki 5,80 eurų dieniniu tarifu, o naktiniu padidėjo nuo 3,56 euro iki 3,6 euro.

Žinoma, ši kaina yra tiesiogiai priklausoma nuo energijos sąnaudų, Jūsų vairavimo būdo bei pasirinkto greičio.

Viešojo naudojimo stotelėse

„Ignitis On“ įrengtoje įkrovimo stotelėje reikia sumokėti už suvartotą elektros energiją. Išties kaina priklauso nuo įkrovimo galios bei paros meto. Pavyzdžiui, itin greito įkrovimo (150 kW+) nuo 8:00 h ryto – 19:59 h vakaro kaina yra 0,44 euro/kWh, o nuo 20:00 h vakaro – 07:59h ryto kaina yra 0,39 euro/kWh. Taigi, jei jūsų elektromobilio akumuliatoriaus talpa 36 kWh, tad kaina svyruos nuo 14 iki 16 eurų pilnam įkrovimui.

Už lėto įkrovimo jungtį (AC) nuo 8:00 h ryto – 19:59 h vakaro kaina yra 0, 29 euro/kWh, o nuo 20:00 h vakaro – 07:59 h ryto kaina yra 0, 25 euro/kWh Todėl šiose įkrovimo stotelėse už 36 kWh talpos akumuliatoriaus įkrovimą gali tekti sumokėti nuo 9 iki 11 eurų pakrovimui.

Viešojo naudojimo stotelių tarifų pokytis tarp 2020 m. II pusmečio ir 2021 m.

2020 m. II pusmetį „Ignitis On“ stotelėse greito įkrovimo (150 kW +) kaina – 0,35 EUR/kWh, tad jeigu elektromobilio baterijos talpa yra 36 kWh, už įkrovimą reikėjo sumokėti apie 13 EUR. O lėto krovimo jungtyse (AC) tik 0,20 EUR. Tad „Ignitis On“ įkrovimo stotelėse už pilną 36 kWh baterijos krovimą teko susimokėti 7,2 EUR.

Taigi, aiškiai pastebimas pokytis jog ir viešojo naudojimo stotelėse kainos išaugo tarp 2020 m. II pusmečio ir 2021 m. už greitą pakrovimą nuo 13 iki 16 eurų, o lėto krovimo jungtyse nuo 7,2 iki 11 eurų pilnam įkrovimui. Žinoma, galite naudotis nemokamomis viešosiomis įkrovimo stotelėmis, tačiau čia reikia atsiminti, kad laikas šiose stotelėse yra ribotas.

Ar pabrangus elektros kainai dyzeliu ar benzinu varomo automobilio išlaidos bus mažesnės?

Deja, kad ne, nes degalų kainos taip pat smarkiai išaugusios ir vienareikšmiškai elektromobilio išlaidos už elektrą Jums bus mažesnės nei dyzeliu ar benzinu varomo automobilio. Jeigu vienas litras kuro kainuoja apie 1,5 EUR, už 100 kilometrų kelionę gali tekti susimokėti nuo 7,5 iki 22,5 eurų, priklausomai nuo automobilio sąnaudų, tūrio, greičio, bei kitų faktorių. Taigi, išvada, jog vairuodami elektromobilį sumokėsite du ar net tris kartus mažiau, nes elektromobilis yra labiau ekonomiškesnis pasirinkimas nei įprastas automobilis.

Straipsnį paruošė www.evlaidai.lt

0 komentarų

Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas