Paskutinė vinis į dyzelinių ir benzininių automobilių karstą: europiečiai netrukus liks be savo pamėgtų transporto priemonių

Automobilių rinka Europoje jau visai netrukus pasikeis visiškai. Europos parlamento ir Europos Vadovų Tarybos (EVT) preliminariame susitarime numatoma, kad jau nuo 2035 metų bus uždrausta naujų automobilių gamyba su vidaus degimo varikliais gamyba.

Paskutinė vinis į dyzelinių ir benzininių automobilių karstą: europiečiai netrukus liks be savo pamėgtų transporto priemonių

Pastarasis pasiūlymas buvo pateiktas dar 2021 metų liepą, o visai neseniai įvyko balsavimas, kuris galutinai patvirtino planuojamus pakeitimus. Europos Parlamentas nusprendė, jog nuo 2035 metų bus uždrausta naujų benzininių ir dyzelinių automobilių prekyba. Tikimasi, kad iki 2050 metų pavyks šias transporto priemones ir visiškai pašalinti iš gatvių.

Europos Sąjungos valstybės narės jau patvirtino teisės aktą ir dabar per artimiausią ministrų susitikimą oficialiai įtrauks jį į įstatymą, nepaisydamos konservatorių, didžiausios parlamento frakcijos, pasipriešinimo.

Įstatymo projekto šalininkai tvirtino, kad Europos automobilių gamintojams bus suteiktas aiškus terminas, per kurį jie turi pereiti prie nulinės emisijos elektrinių transporto priemonių, ir paskatins investicijas, siekiant atremti Kinijos ir Jungtinių Valstijų konkurenciją.

Teigiama, kad toks sprendimas turėtų svariai prisidėti prie Europoje iškelto tikslo – iki amžiaus vidurio tapti neutraliu regionu klimato atžvilgiu. Verta atkreipti dėmesį, jog po daugiau nei dešimties metų įsigaliojantys pasikeitimai palies ne tik lengvųjų automobilių rinką, tačiau ir komercinį transportą. Europos parlamentarų įsitikinimu, rinka jau yra pasiruošusi tokiam perėjimui. Tikimasi, kad per artimiausius metus dar labiau evoliucionuos ir elektromobilių rinka.

Europos Parlamentas reaguoja ir į vis didesnį Kinijos gamintojų populiarumą regione. Posėdžių metu buvo kalbama apie šios šalies spartą kuriant naujus elektromobilius, kas kelia grėsmę Europos bendrovėms.

„Tai geri automobiliai. Tai automobiliai, kurie bus vis labiau įperkami, ir mes turime su tuo konkuruoti. Nenorime užleisti šios esminės pramonės pašaliniams asmenims", - kalbėjo ES viceprezidentas Fransas Timmermansas.

Apie Kinijos automobilių gamintojų keliamą grėsmę dar šių metų pradžioje prakalbo ir „Stellantis“ vadovas Carlosas Tavaresas. Jis atkreipė dėmesį į kryžkelę, kurioje atsidūrė europietiškos bendrovės, konkurencinėje kovoje su Kinijos gamintojais. C.Tavareso įsitikinimu, politikai turi rasti atsakymą į Kinijos automobilių gamintojų plėtrą regione, kitu atveju tai bus „pralaimėta dvikova“. Jis įžvelgia didžiulę grėsmę ir pateikė savo prognozę.

Portugalas pastebėjo, jog dėl itin augančio kiniškų automobilių populiarumo, Europos bendrovės jau netrukus gali būti priverstos mažinti gamybos apimtis. „Stellantis“ vadovas pastebėjo, kad europietiškos įmonės nepajėgia konkuruoti su gamintojais iš Kinijos, kurie ne tik itin greitai plečiasi regione, bet ir siūlo savo modelius už itin žemą kainą, kas, žinoma, labai patinka vartotojams.

„Kainų skirtumas tarp europietiškų ir kiniškų transporto priemonių yra milžiniškas. Jeigu artimiausiu metu niekas nepasikeis, tuomet viduriniosios klasės vartotojai masiškai persės prie kiniškų automobilių. Žmonių perkamoji galia Europoje pastebimai mažėja“, - pastebi C.Tavaresas.

0 komentarų

Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas