Dar populiaresni elektromobiliai yra tarp tų apklaustųjų, kurie dar tik ketina įsirengti saulės jėgaines. Kone trečdalis (30 proc.) iš jų teigia, jog norėtų įsigyti transporto priemonę su elektriniu varikliu.

„Palanki elektros energiją gaminančių gyventojų nuostata elektromobilių atžvilgiu yra visiškai suprantama. SEB banko analitikų atlikti skaičiavimai rodo, kad gyventojų, kurie turi saulės elektrinę ir iš jos įkrauna elektromobilį, mėnesio degalų išlaidos yra net 2,8 karto mažesnės, lyginant su benzininiais automobiliais važinėjančių žmonių“, – komentuoja Simonas Norbutas, SEB banko Lizingo departamento vadovas.

Pasak jo, įvertinus visas eksploatavimo išlaidas per penkerius metus, vidutinė benzininiu automobiliu nuriedėto kilometro kaina siektų 57 centus ir būtų 10 proc. brangesnė už nuosava saulės energija įkrauto elektromobilio kilometrą. Kartu su valstybės paskata elektromobiliui įsigyti ir palankesnėmis finansavimo sąlygomis šios ekonominės priežastys ir įkvepia saulės jėgainių turėtojus rinktis elektra varomą transportą.

Kaip rodo SEB bako inicijuota gyventojų apklausa, elektromobiliai labiau domina didmiesčių gyventojus. Kas ketvirtas elektra varomą automobilį linkęs rinktis vairuotojas gyvena Vilniuje, dar penktadalis – kituose didžiuosiuose šalies miestuose. Elektromobiliams pirmenybę labiau linkę teikti 30–39 metų žmonės, gaunantys didesnes negu 1500 eurų mėnesio pajamas.

Populiariausias šalies gyventojų pasirinkimas išlieka transporto priemonės su hibridiniu varikliu. Galėdami laisvai rinktis, hibridinius automobilius būtų linkę įsigyti daugiau negu 4 iš 10 tyrimo dalyvių. Antras pagal populiarumą išlieka vidaus degimo variklis: po trečdalį (30 proc.) apklaustųjų rinktųsi benzinu arba dyzelinu varomą automobilį.

Priežastys, kurios dalį gyventojų vis dar sulaiko nuo elektromobilio įsigijimo, lieka nepakitusios. Net 68 proc. SEB banko tyrimo dalyvių teigia kol kas nesvarstantys apie elektromobilį dėl vis dar per didelės jo kainos. Gyventojai atkreipia dėmesį ir į per trumpą nuvažiuojamą atstumą (59 proc.) bei per mažą įkrovimo stotelių tinklą (57 proc.).

„Vis dėlto padėtis sparčiai keičiasi. Tikėtina, kad toliau plečiant infrastruktūrą, valstybei skatinant aplinkai draugiškos energetikos ir transporto plėtrą, augant elektromobilių pasiūlai ir individualių saulės elektrinių parkui, daugės ir elektromobilių gyventojų kiemuose bei garažuose“, – pabrėžia S. Norbutas.

guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas