Elektromobiliai keičia automobilių rinką, tačiau vis dar kyla klausimų dėl jų veikimo ekstremaliomis oro sąlygomis. Daugelis yra įsitikinę ir tuo, jog vairuoti elektrinį automobilį yra blogai ne tik dėl mažo nuvažiuojamo atstumo, tačiau ir dėl įvairių veiksnių, kurie dar labiau sumažina nuotolį.

Tarp populiariausių mitų patenka ir oro kondicionierius. Tačiau realybė yra kiek kitokia, nei galvoja daugelis, o tai puikiai įrodo ir naujausias eksperimentas. Puikiai suplanuotame ADAC bandyme buvo išbandytas „Tesla Model Y“ elektrinis automobilis, imituojant varginančią vasaros spūstį, siekiant nustatyti oro kondicionieriaus poveikį jo ridai.

Kontroliuojamoje laboratorijos aplinkoje ADAC imitavo aštuonių valandų eismo spūstį karščio sąlygomis. Viduje buvo nustatyta komfortiška 20 laipsnių temperatūra, o lauke temperatūra siekė 35 laipsnius Celsijaus.

Jutikliai kruopščiai stebėjo oro kondicionieriaus veikimą, užtikrindami nuolatinį vėsinimą viso išbandymo metu. Atlikus bandymą paaiškėjo, kad norimai vidaus temperatūrai palaikyti reikėjo 1,3-1,5 kW vėsinimo galios, t. y. 1,3-1,5 kWh energijos per valandą.

„Tesla Model Y“ atveju tai reiškia vos 2 proc. akumuliatoriaus talpos arba 8 km nuotolio praradimą per valandą. Net ir po aštuonių valandų nepertraukiamo oro kondicionieriaus naudojimo esant dideliam karščiui „Model Y“ nuvažiuojamas atstumas sumažėjo tik 64 kilometrais, t. y. akumuliatoriaus įkrovos lygis sumažėjo 16 proc.

Skirtingai nei vidaus degimo varikliu varomose transporto priemonėse, kuriose oro kondicionieriaus kompresorių maitina variklis, elektromobiliai energiją gauna tiesiogiai iš aukštos įtampos baterijos.

Įdomu ir tai, jog pagal tą patį scenarijų transporto priemonė su vidaus degimo varikliu per valandą, priklausomai nuo variklio dydžio ir tipo, sunaudotų nuo 1 iki 1,5 litro degalų. Tai prilygsta 10-15 kWh per valandą, o tai rodo, kad elektromobilių efektyvumas, kalbant apie oro kondicionavimą, yra didesnis.

Nors nuogąstavimai dėl ridos yra suprantami, ADAC bandymas rodo, kad oro kondicionavimas turi nedidelę įtaką elektromobilio ridai net ir ekstremaliomis vasaros sąlygomis. Kadangi skirtingų markių ir modelių elektromobilių oro kondicionavimo sistemos yra panašios, „Tesla Model Y“ elektromobilio bandymo išvados turėtų būti taikomos ir daugumai kitų tokio tipo automobilių.

Svarbu pažymėti, kad oro kondicionieriaus energijos suvartojimui įtakos gali turėti keli veiksniai. Tarp jų – dažnas durų atidarymas, žemesni temperatūros nustatymai ir didesnis keleivių skaičius gali padidinti energijos suvartojimą. Vėsesnei aplinkos temperatūrai arba aukštesnei pageidaujamai vidaus temperatūrai pasiekti reikės mažiau elektros energijos.

guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas