Pasak bendrovės, vidutinė akumuliatoriaus talpa, prarandama nuvažiavus maždaug 322 tūkst. kilometrų yra 12 proc. pradinės talpos. Nors rezultatai yra pateikiami kaip bendriniai, tačiau kartu su šiais skaičiais minimi „Tesla Model S“ ir „Model X“ modeliai, todėl, veikiausiai, kalbama būtent apie šiuos automobilius.
Tai labai įdomūs duomenys, ypač lyginant su tuo, ką „Tesla“ sakė anksčiau. 2021 metais bendrovė teigė, kad nuvažiavus 322 tūkst. kilometrų elektromobiliai išlaiko maždaug 90 proc. savo baterijų talpos. Tai reiškia, kad tuomet akumuliatorių degradacija siekė maždaug 10 proc.
Nauji duomenys, 12 procentų praradimas ir 88 procentų išlaikymas, rodo šiek tiek prastesnį rezultatą, bet nepamirškime, kad tai labai dinamiškų duomenų pavyzdys ir kai kurie dalykai yra suapvalinti. Sąlygos taip pat gali būti skirtingos, o tam įtaką daro temperatūra, greito įkrovimo naudojimas, transporto priemonių, parduodamų rinkose, kuriose sąlygos yra sudėtingesnės, skaičius ir kt.
Bet kokiu atveju, darydami prielaidą, kad prarandama 12 procentų, galime apskaičiuoti keletą dalykų, kad gautume bendrą vaizdą. Remiantis naujausiais „Tesla“ duomenimis, 1 proc. baterijos talpos prarandama kas 26 816 kilometrų, o tai teoriškai galėtų būti maždaug 67 pilni įkrovimo ciklai.
„Tesla“ aiškina, kad nesitiki itin daug akumuliatorių keitimų, nes Jungtinėse Valstijose automobiliai dažnai vežami pridavimui į metalo laužą nuvažiavus maždaug 322 tūkst. kilometrų, o Europoje šis skaičius siekia 241 tūkst. kilometrų.
Elektromobiliu, kuris prarado šiek tiek akumuliatoriaus talpos, vis tiek gali naudotis tie, kam sumažėjęs nuvažiuojamas atstumas vis dar yra pakankamai geras. „Tesla“ taip pat pažymėjo, kad kai kalbama apie baterijų nusidėvėjimą, svarbus veiksnys yra amžius, ypač transporto priemonėms, kurios nenaudojamos itin dažnai.
„Rida yra tik vienas iš akumuliatoriaus talpos išlaikymo veiksnių – akumuliatoriaus amžius taip pat yra labai svarbus. Išlaikymo skaičiai su mažesne rida greičiausiai atspindi amžiaus įtaką, o didesni ridos skaičiai, atsirandantys iš ypač dažnai naudojamų transporto priemonių, greičiausiai atspindi mažesnę akumuliatoriaus amžiaus įtaką“.
Žemiau pridėjome naują „Tesla“ grafiko versiją su „Tesla Model S“ ir „Model X“ akumuliatoriaus talpos sumažėjimu.
Šiuose dviejuose automobiliuose sumontuoti cilindriniai baterijų elementai, kuriuos tiekia „Panasonic“ iš Japonijos. Atnaujinta automobilio versija turi naują akumuliatoriaus architektūrą, bet tą patį elementų formatą. Cheminė sudėtis laikui bėgant vystosi, todėl naujausių automobilių rezultatai gali skirtis nuo 2012–2013 metų.
Ateityje „Tesla“ ketina pateikti daugiau duomenų, susijusių su akumuliatoriaus talpos išlaikymu. Atsirado naujų elektromobilių (Model 3 / Model Y) ir naujų baterijų tipų (elementų formatų ir cheminės sudėties tipų), kurių rezultatai gali būti ganėtinai skirtingi.
„Naujesnių cheminių medžiagų našumas gali skirtis, todėl planuojame išplėsti informacijos atskleidimą, kai turėsime pakankamai duomenų“, – teigiama „Tesla“ atstovų pranešime.
Spėjame, kad LFP ličio jonų akumuliatoriaus cheminė sudėtis būtų didžiausias pretendentas į ilgaamžiškumą, lyginant su daug energijos naudojančiomis NCA ir NCM šeimomis.