Metai iš metų „Tesla“ vadovas Elonas Muskas reklamuoja savarankiškai vairuojančius automobilius, teigdamas, kad tai yra transporto ateitis. Ir nors įspūdinga, vairavimo asistavimo „Tesla“ automobilių technologija kelia įspūdį, vistik pilnai savarankiškai vairuojantys automobiliai kol kas lieka neprieinami.
Dar balandžio mėnesį, „X“ platformoje, E. Muskas netikėtai pranešė, kad „Tesla“ ketina pristatyti savo naująjį „Robotaxi“ jau rugpjūčio 8 dieną. Detalių buvo pateikta mažai, tačiau pranešimas sukėlė spekuliacijų bangą. Kai kuriems abejojant robotaksi galimybėms artimiausiu metu, kiti vieningai sutinka, kad tai potencialiai gali pakeisti visą transporto rinką.
Tačiau situacija pasikeitė. JAV elektromobilių milžinė atidėjo naujojo „Robotaxi“ pristatymą, kuris buvo numatytas rugpjūčio 8 dieną, ir dabar jis planuojamas tik spalio mėnesį, praneša „Bloomberg“. „Tesla“ tokios informacijos dar nepatvirtino, tačiau teigiama, kad to priežastis – galimybė sukurti papildomus prototipus.
Pranešime taip pat teigiama, kad „Robotaxi“ dizaino komandai buvo liepta perdaryti tam tikrus automobilio elementus. Verta pastebėti, jog laukiant rugpjūčio 8 dienos pristatymo, „Tesla“ akcijų vertė kilo 11 dienų iš eilės, tačiau dabar dėl šio pranešimo ji sumažėjo, o „Uber“ ir „Lyft“ akcijų vertė pakilo.
„Teslai“ nėra naujiena užsibrėžti ambicingus planus ir neįvykdyti jų terminų. Dar 2019 metais E. Muskas skelbė, kad robotaksi šturmuos gatves dar iki 2020 metų. Nepaisant prielaidų rinkoje, robotaksi kelia daug klausimų apie ateities automobilių nuosavybę.
E. Muskas jau senokai įsivaizdavo, kad „Tesla“ autoparko savininkai gali dalytis važiavimais ir gauti pinigų net tada, kai transporto priemonė nenaudojama. Toks modelis meta iššūkį tradicinį suvokimą apie automobilių nuosavybę ir gali reikšmingai pakeisti visą transporto rinkos vaizdą. Bet ar tai gali įvykti per naktį? Žinoma, ne, tačiau tikrai nereikės laukti dešimtmečių kol autonominiai taksi taps norma.