Vokietijos automobilių pramonės pertvarka iki 2035 metų gali lemti 186 tūkst. darbo vietų panaikinimą, iš kurių maždaug ketvirtadalis jau yra panaikinta, rodo automobilių pramonės asociacijos VDA užsakymu atliktas tyrimas.
Spalio 29 dieną paskelbtame tyrimų instituto atliktame tyrime teigiama, kad 2019 – 2023 metais jau panaikinta 46 tūkst. darbo vietų daugiausia dėl perėjimo prie elektromobilių.
Savo ataskaitoje VDA atkreipia dėmesį į konkurencingumo praradimą Vokietijoje dėl didelių elektros energijos kainų, mokesčių tarifų ir didėjančios biurokratijos. Pasak bendrovės darbo tarybos, „Volkswagen“ grasina uždaryti mažiausiai tris gamyklas Vokietijoje, atleisti dešimtis tūkstančių darbuotojų ir sumažinti likusias gamyklas.
„Faktas tas, kad mums reikia konkurencingos vietos su tinkamomis politinėmis pagrindinėmis sąlygomis, kad kuo daugiau pridėtinės vertės ir darbo vietų liktų Vokietijoje, taip pat būtų sukurta naujų darbo vietų.“, – teigiama VDA pranešime.
Kaip keičiasi požiūris į elektromobilius?
Šių metų EY mobilumo paslaugų vartotojo indekso tyrime pažymima, jog siekiant atgauti pagreitį gamintojai ir pardavėjai turėtų atskirti kontroliuojamus veiksnius nuo nekontroliuojamų, tokių kaip geopolitinė aplinka ar makroekonominiai procesai.
Vienas svarbiausių aspektų, kurį pramonės atstovai turi nuolat tyrinėti, suprasti ir sekti yra kintantis vartotojų požiūris į elektra varomus automobilius. Daugeliui potencialių pirkėjų elektromobiliai yra gana nauja ir menkai pažįstama technologija. Kita vertus, didžiosiose Europos rinkose reali vartotojų patirtis sparčiai auga, o visa tai formuoja ir keičia požiūrį.
EY mobilumo paslaugų vartotojo indekse pagal išsakytas pozicijas Europos vartotojai suskirstyti į grupes: nuo elektromobilių entuziastų iki skeptikų. Grupių proporcijos šiemet išsidėstė taip, jog kreivė tapo panaši į klasikinę varpo formą – atitinka sociologinį modelį, atvaizduojantį naujo produkto ar inovacijos priėmimą arba pripažinimą pagal gyventojų grupių demografines ir kitas charakteristikas.