Vis daugiau lietuvių renkasi elektrinį automobilį: naujausia statistiką atskleidžia įspūdingą elektromobilių populiarumo šuolį, ekspertai įvardijo to priežastis

Lietuvoje elektra varomų transporto priemonių skaičius kelerius pastaruosius metus pastebimai didėja. VĮ „Regitra“ duomenimis, nuo 2020 m. pradžios šių transporto priemonių šalies gatvėse padaugėjo net šešis kartus, t. y. nuo 2600 iki daugiau nei 16 tūkst. elektromobilių šiuo metu.

Vis daugiau lietuvių renkasi elektrinį automobilį: naujausia statistiką atskleidžia įspūdingą elektromobilių populiarumo šuolį, ekspertai įvardijo to priežastis

2023 m. rugpjūčio 1 d. Lietuvoje buvo registruota 16 120 elektromobilių. Didžioji jų dalis – 9827 – yra grynieji elektromobiliai, įkraunamų hibridų priskaičiuojama 6293. Kiekvieną šių metų mėnesį elektromobilių skaičius šalyje paauga 500 vnt., tuo tarpu 2018–2020 m. jis vidutiniškai padaugėdavo 30 vnt. per mėnesį.

Beveik pusė Lietuvos elektromobilių registruojami Vilniaus mieste ir rajone, o kas antras visoje šalyje registruojamas elektra varomas automobilis atvyksta tiesiai iš naujų automobilių salonų.

„Tokį didelį elektromobilių skaičiaus augimą lemia keletas priežasčių: visuomenės sąmoningumas ir apsisprendimas judėti žalesne kryptimi, sparčiai besivystančios technologijos, besiplečianti įkrovimo stotelių infrastruktūra ir, žinoma, finansinis paskatinimas“, – teigia susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė.

Šalies gyventojai ir įmonės nuo 2022 m. birželio gali pretenduoti į kompensacijas iš Modernizavimo fondo lėšų už įsigytus grynuosius elektromobilius: fiziniai asmenys už įsigytą naudotą (iki 4 m.) grynąjį M1 klasės elektromobilį – 2,5 tūkst. Eur, už naują (iki 6 mėn.) – 5 tūkst. Eur. Juridiniai asmenys – 4 tūkst. Eur. už naują M1 arba N1 klasės grynąjį elektromobilį. Tai sudarys sąlygas iki 2026 m. Lietuvos automobilių parką praplėsti 13,5 tūkst. grynųjų elektromobilių.

Elektromobilių vairuotojams taip pat siūlomos automobilių statymo lengvatos miestuose ir galimybė naudotis specialiai pažymėta viešojo transporto (A+) juosta. Grynieji elektromobiliai yra atleisti nuo transporto priemonių registravimo mokesčio.

Tuo tarpu komercinis elektra varomas transportas (N1 klasė) jau atleidžiamas nuo kelių mokesčio, o nuo 2026 m. jam galios 75 proc. lengvata. Šių ir M1 klasės transporto priemonių įsigijimui taip pat taikoma lengvata: fiziniai ir juridiniai asmenys, kurie yra pridėtinės vertės mokesčio (PVM) mokėtojai, nuo 2023 m. sausio 1 d. įsigiję elektromobilį už daugiausia 50 tūkst. Eur (su PVM) gali elektromobilio įsigijimo PVM įtraukti į PVM atskaitą.

Viešasis sektorius jau gali pretenduoti į 38 mln. Eur paskatą iš ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“, finansuojamo Europos Sąjungos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „NextGenerationEU“ lėšų, skirtų skatinti automobilių parko atnaujinimą netaršiu transportu.

Elektromobilių ekosistemai būtina tam pritaikyta infrastruktūra, todėl Lietuvoje gausiai investuojama į viešosios ir privačios įkrovimo infrastruktūros kūrimo ir plėtros skatinimą. Įgyvendinant nacionalinius ir Europos Sąjungos (ES) nustatytus reikalavimus, ES numatytas finansavimas sieks beveik 90 mln. Eur.

Ši parama Lietuvoje, šalia valstybinės reikšmės kelių, savivaldybėse, degalinėse, oro, jūrų uostuose, autobusų ir geležinkelio stotyse ir pan., leis suregzti ne mažiau kaip 6 tūkst. viešų įkrovimo prieigų tinklą. Pirmosios šios paramos priemonės startuos dar šiais metais.

0 komentarų

Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas