„Volkswagen Group“ ketina keisti savo elektromobilių pardavimo strategiją. Bendrovė nori atsisakyti „Tesla“ įkvėpto tiesioginio pardavimo vartotojui modelio pagrindinėse Europos rinkose, matyt, dėl sudėtingumo ir lėto elektromobilių įsisavinimo.
Naujausiame pranešime spaudai „Volkswagen“ pripažino, kad yra sunkumų, susijusių tiek su elektromobilių pardavimu, tiek su tradicine vidaus degimo varikliais varomų transporto priemonių mažmenine prekyba.
„Atsižvelgdami į sudėtingas pagrindines sąlygas, turėsime iš naujo įvertinti, ar mūsų dabartinis visiškai elektra varomų transporto priemonių atstovavimo modelis užtikrina geriausią įmanomą klientų patirtį“, – pareiškė už pardavimus atsakingas „Volkswagen Group“ valdybos narys Marco Schubertas.
Galimas „Volkswagen“ žingsnis žymi nukrypimą nuo „Tesla“, kuri sėkmingai įgyvendino tiesioginio pardavimo modelį, aplenkdama tradicinius prekybos atstovus ir parduodama automobilius tiesiogiai vartotojams per savo parduotuves ir interneto platformą, tendencijos. Daugelis senųjų automobilių gamintojų, tarp jų ir „Volkswagen“, bandė mėgdžioti „Tesla“ metodą itin reguliuojamoje Europos automobilių rinkoje.
Dabartinis „Volkswagen“ modelis, taikomas elektromobiliams, apima partnerystę su prekiautojais, kurie gauna fiksuotą maržą, nepatirdami rinkodaros ar inventoriaus išlaidų. Šis modelis taikomas nuo 2020 metų ir taikomas „Volkswagen“, „Audi“, „Škoda“ ir „Volkswagen“ komerciniams automobiliams Prancūzijoje, Vokietijoje, Lenkijoje, Ispanijoje ir Jungtinėje Karalystėje.
Vienintelis „Volkswagen“ prekės ženklas „Cupra“ bus vienintelis, kuriam ir toliau bus taikomas tiesioginio pardavimo modelis visoje Europoje. Išimtis – Airija, kur visos „Volkswagen“ transporto priemonės, nepriklausomai nuo jų variklio, bus parduodamos tiesiogiai vartotojams.
Šis pokytis vyksta tuo metu, kai „Volkswagen“ vykdo didelę restruktūrizaciją, siekdama sumažinti sąnaudas ir racionalizuoti veiklą. Bendrovė paskelbė apie planus uždaryti tris gamyklas Vokietijoje – pirmą kartą per 87 metų istoriją. Be to, „Volkswagen“ ketina panaikinti dešimtis tūkstančių darbo vietų ir sumažinti darbo užmokestį 10 proc. likusių darbuotojų.
Restruktūrizacija taip pat apima pastangas paspartinti gamybos ir kūrimo procesus, siekiant sutrumpinti projektų kūrimo ciklus. Be to, „Volkswagen“ uždaro „Audi“ gamyklą Briuselyje, kurioje šiuo metu gaminamas „Audi Q8 e-tron“. Uždarius gamyklą, kurią planuojama uždaryti 2025 metų vasario 28 dieną, bus panaikinta apie 3 tūkst. darbo vietų.