Apie kietojo kūno akumuliatorius rašėme jau ne kartą, ir kaskart kuri nors bendrovė tvirtina apie dar vieną proveržį. Šį kartą tai ne technologinis etapas – šį kartą mes dar vienu žingsniu priartėjome prie to, kad šią daug žadančią technologiją iš tikrųjų turėsime savo automobiliuose.
Elektromobilių kraštovaizdis atsidūrė ant seisminio pokyčio slenksčio, nes „Volkswagen“ akumuliatorių padalinys „PowerCo“ ir kietakūnių akumuliatorių pionierius „QuantumScape“ pasiekė svarbų susitarimą. Ši novatoriška partnerystė atveria kelią masinei „QuantumScape“ pažangiausios technologijos gamybai, o tai gali sukelti revoliuciją elektromobilių veikimo ir pritaikymo srityje.
Abi bendrovės, kurias jau sieja ilgalaikė partnerystė, ir „Volkswagen“ investicijos į „QuantumScape“, dar labiau sustiprino savo įsipareigojimą kurti naujos kartos akumuliatorių technologiją. Šiuo naujausiu susitarimu „PowerCo“ suteikiama licencija gaminti „QuantumScape“ kietakūnius ličio ir metalų akumuliatorius – technologiją, žadančią didesnį energijos tankį, greitesnį įkrovimo laiką ir didesnį saugumą, palyginti su įprastais ličio jonų akumuliatoriais.
Šio sandorio mastas yra milžiniškas. Pagal susitarimą „PowerCo“ gali gaminti iki 40 gigavatvalandžių (GWh) šių akumuliatorių per metus su galimybe padvigubinti šį kiekį iki 80 GWh. Perspektyvoje – tiek energijos pakaktų maždaug milijonui elektrinių transporto priemonių per metus aprūpinti energija.
Bendrovė „QuantumScape“ jau padarė didelę pažangą kurdama kietakūnius akumuliatorius ir 2022 m. pabaigoje automobilių pramonės partneriams pristatė 24 sluoksnių elementų partiją bandymams. Nuo to laiko šie elementai viršijo našumo lūkesčius, taip parodydami šios technologijos potencialą pakeisti elektromobilių rinką.
Šis susitarimas yra svarbus etapas abiem bendrovėms. „QuantumScape“ tai laiko svarbiu žingsniu įgyvendinant pasaulinę plėtros strategiją ir pateikiant savo novatorišką technologiją masinei rinkai. „Volkswagen“ šis sandoris užtikrina galimybę naudotis potencialiai revoliucine akumuliatorių technologija, kuri gali išstumti jos elektromobilių parką į pirmaujančias pozicijas pramonėje.
Nors šis sandoris yra svarbus žingsnis į priekį, iššūkiai išlieka. Masinė kietojo kūno baterijų gamyba yra sudėtinga ir brangi, dėl šios priežasties ji neprasidės kitą pirmadienį. Turėdamos bendrą „QuantumScape“ ir „PowerCo“ patirtį, bendrovės yra įsitikinusios, kad joms pavyks įveikti šias kliūtis ir pateikti rinkai šią ilgai žadėtą technologiją. Atrodo, kad galiausiai vieną dieną kietakūniai akumuliatoriai bus vienintelė naudojama technologija.