RRT pirmininkė: elektroninės valdžios paslaugos nėra draugiškos vartotojui

Pranešimas spaudai , 2024-05-22, 14:54 (atnaujinta 2025-03-04, 19:35)
0
RRT pirmininkė: elektroninės valdžios paslaugos nėra draugiškos vartotojui

Gegužės 17 dieną buvo minima Pasaulinė informacinės visuomenės diena, skirta informuoti apie pokyčius, kuriems įtakos turi internetas bei kitos ryšių technologijos. Po mėnesio apie technologijų keliamus iššūkius diskutuos ir Vilniuje vykstančio interneto valdysenai skirto tarptautinio renginio „EuroDIG“ dalyviai.

„Gyvename itin spartaus skaitmenos progreso laikais – išlaikyti jos diktuojamą tempą sudėtinga tiek sprendimų priėmėjams ir reguliuotojams, tiek vartotojams“, – pabrėžia Jūratė Šovienė, „EuroDIG“ renginį organizuojančios Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) pirmininkė.

Pasak jos, nors vis dažniau džiaugiamės galimybe paslaugas užsisakyti internetu, RRT užsakymu atlikta apklausa atskleidė, kad net 53 proc. iš visų, nesinaudojusių elektroniniu parašu Lietuvos gyventojų, mano neturintys kur panaudoti šį įrankį.

„Tai rodo, kad viešąsias paslaugas teikiančios institucijos turėtų plėsti jų teikiamų paslaugų gavimo elektroniniu būdu galimybes ir jas aktyviau viešinti“, – teigia J. Šovienė.

Ji išskiria ir dar vieną kryptį – visų vartotojų įtrauktį kuriant skaitmeninę visuomenę. „Eurostat“ duomenimis, daugiau nei 60 proc. 65-74 metų amžiaus grupės Lietuvos gyventojų nėra naudojęsi kompiuteriu ir tik 35 proc. šioje amžiaus grupėje naudojasi išmaniuoju telefonu. Dėl to RRT prieš metus inicijavo projektą „Nė vienas nėra pamirštas“ – visoje Lietuvoje senjorams rengiamos skaitmeniniams įgūdžiams lavinti skirtos dirbtuvės.

„Ne tik skaitmeniniai sprendimai vystosi sparčiai, paraleliai sparčiai amžėja ir mūsų visuomenė. Metas pripažinti, kad šis klausimas jau yra virtęs iššūkiu. Jeigu nesame pajėgūs ištraukti savo visuomenės dalies iš skaitmeninės atskirties, susiduriame ir su socialine atskirtimi. Be to, skaitmeninėje erdvėje veikiantys verslai praranda potencialius klientus, lėčiau vyksta ir viešųjų paslaugų skaitmeninimo procesai.

Valstybės institucijos taip pat turi geriau pažinti savo klientus, vartotojus, piliečius. Teikiamos skaitmeninės paslaugos turi būti patogios, atliepti vartotojų lūkesčius, jų skaitmeninio raštingumo lygį, turimus įrankius. Šiuo metu dažnai elektroninės valdžios paslaugos yra labai nedraugiškos vartotojui, ypač vyresnio amžiaus. Išsikėlę paslaugų skaitmenizavimo tikslą, mes pirmiausia turėtume atsistoti į savo kliento batus. Galvoti kas jomis naudosis, ar mokės naudotis, su kokiais įrankiais naudosis, ar jiems bus patogu, patrauklu“, – įsitikinusi RRT pirmininkė.

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Temos: RRT

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas