Kol vairuojate „pilką dyzelį”, kitoje pasaulio pusėje elektromobilį įperka net ir fabriko darbuotojas

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Repudiandae velit quae consequuntur vitae, nisi suscipit, est beatae?

Kol vairuojate „pilką dyzelį”, kitoje pasaulio pusėje elektromobilį įperka net ir fabriko darbuotojas Photo caption

Gamykloje darbininku dirbantis kinas Weng Changqing elektra varomos transporto priemonės norėjo dar gerokai prieš įgydamas teisę vairuoti. Kadangi gyvena mažame miestelyje Kinijos Rytuose ir planuoja sukurti šeimą, jis paskaičiavo, kad nedidelės techninio aptarnavimo kaina ir kurui sutaupyti pinigai lems tai, jog jis sau galės leisti įsigyti savo pirmąjį elektromobilį. Būtent taip prasideda mūsų pasakojimas apie Kinijoje įspūdingais tempais vykstančią transporto elektrifikaciją.

Weng tikrai nesvarstė „Tesla Model 3” įsigijimo, kadangi jo šalyje toks automobilis kainuoja gerokai daugiau nei 30 tūkstančių eurų. Vietoje šio modelio jis nusipirko daugiau nei 3 kartus pigesnį vietinės gamybos „Hozon Auto” krosoverį. Pastarieji ypač mėgstami šio regiono gyventojų, kadangi jų aptarnavimas yra juokingai pigus. Kitaip nei vidaus degimo variklį turinčioje transporto priemonėje, jame nereikia keisti alyvos, purkštukų, uždegimo žvakių ar įvairių diržų - dažnam lietuviui, vairuojančiam senesnį vokišką automobilį, minėti darbai kartais gali kainuoti net ne vieną atlyginimą.

Weng Changqing su savo elektromobiliu

Ne paskutinėje vietoje yra ir išlaidos degalams. Weng Changqing skaičiuoja, kad per metus savo pigaus elektromobilio įkrovimui išleis maždaug 400 dolerių - už tokią sumą ekonomišku benzininiu automobiliu Kinijoje būtų galima nuvažiuoti tik 6300 kilometrų. Šie keli privalumai ir pastaraisiais metais sumažėjusi vietinės gamybos elektromobilių kaina atvėrė galimybes net ir žemiausiai dirbančiųjų klasei įsigyti šią inovatyvią transporto priemonę, apie kurią jie prieš penkerius metus net nebūtų drįsę pasvajoti.

„Itin pigūs elektromobiliai Kinijoje pasiekė naujus pirkėjus, kas atsitiks ir kitose rinkoje, kai jų kainos sumažės”,- teigia „BloombergNEF” analitikė Siyi MI. Ji prognozuoja, kas elektra varomų automobilių kainos pasieks turinčiųjų vidaus degimo variklį lygį per ateinančius ketverius-šešerius metus. Tada numatoma itin didelė elektrifikacija (per metus gali būti parduodama net iki 2 milijonų elektromobilių), kadangi iki 2030 metų daug didžiųjų gamintojų nutrauks iškastiniu kuru varomų modelių gamybą. Apie tai jau paskelbė „Audi”, „Volvo”, „Jaguar” ir dar keli kiti.

„Hozon Auto Neta N01”, kurio kaina prasideda maždaug nuo 7500 eurų, yra vienas iš daugybės itin pigių elektromobilių klasės atstovų. Tačiau net ir tai nėra kainos dugnas - neseniai savo skaitytojams pasakojome apie 4000 eurų kainuojantį „Wuling Hongguang MINI”, kuris pardavimais Kinijoje aplenkė „Tesla” ir tapo populiariausiu elektromobiliu šalyje (plačiau skaitykite čia).

Žinoma, naivu tikėtis, kad už tokią sumą gaunate kažkokį stebuklą. Visi šie pigūs elektromobiliukai negali pasigirti dailiu dizainu, siūlo tik minimaliausią komforto įrangą ir negali važinėti dideliu greičiu. Nuvažiuojamas atstumas taip pat dažniausiai neperlipa 200 km vienu įkrovimu, kas yra beveik dvigubai mažiau, nei sugeba pademonstruoti „Tesla Model 3 Long Range”.

Priežastis, kodėl Kinijoje taip sparčiai daugėja liaudžiai įperkamų automobilių, yra valstybės investicijos į jų gamybą. Kinija subsidijuoja vietinius gamintojus, sudaro jiems lengvatines sąlygas statyti gamyklas ir sparčiai mažina baterijų gamybos kainą. Taip elgiamasi siekiant ne tik suteikti galimybę elektromobilį įsigyti net ir mažiausias pajamas gaunantiems piliečiams, bet paversti šalį elektrinio transporto gamybos lydere.

Kita vertus, kainų mažėjimo tendencija pamažu stebima ir Vakaruose. Štai 2021 metų modelio „Nissan Leaf” po visų subsidijų Jungtinėse Amerikos Valstijose kainuos vos 21 000 eurų, kai šioje rinkoje vidutinė parduodamo elektromobilio kaina siekia beveik 46 000 eurų. Vargu, ar Europoje ir JAV išvysime daug keletą tūkstančių eurų kainuojančių elektromobiliukų, bet ši tendencija piešia šviesią ateitį elektra varomiems automobiliams - vidaus degimo variklį turinčiam transportui laikrodis sparčiai tiksi ir tik laiko klausimas, kada jis taps istorija.

„Realybė yra tai, kad automobilis yra būtinybė kiekvienai šeimai, nepaisant ekonominės padėties. Gali turėti prabangų, gali turėti pigų, bet jis yra būtinas.” - pasakojimą pabaigią pigaus elektromobilio savininkas Weng Changqing.

Error occurred