Europoje fiksuojamas automobilių rinkos pokytis: daugelis lietuvių pamėgtų bendrovių praranda savo pozicijas, tačiau tikrai ne visos

Automobilių rinka per pastaruosius penkerius metus nemažai keitėsi. Vis daugiau dėmesio sulaukia elektrinės transporto priemonės, o ir populiariausių gamintojų gretos šiek tiek kito.

Europoje fiksuojamas automobilių rinkos pokytis: daugelis lietuvių pamėgtų bendrovių praranda savo pozicijas, tačiau tikrai ne visos

Didžiausi automobilių rinkos laimėtojai – Azijos bendrovės, kurios vis geriau jaučiasi Europos rinkoje. Per pastaruosius penkerius metus, geriausius rezultatus, fiksavo „Toyota“ ir „Kia“. Pastaroji 2017 metais užėmė 3 proc. rinkos, o šiemet šis skaičius išaugo jau iki 5 proc. Dar sėkmingesni „Toyota“ rezultatai, kuri nuo 4,4 proc. išaugo iki 6,9 proc.

Teigiama, jog pagrindinė Japonijos bendrovių sėkmės paslaptis – galimybė užsitikrinti pakankamą komponentų tiekimą, o taip pat didžiulis dėmesys hibridinių automobilių pardavimui. Apie tai patvirtino ir „Toyota Europe“ generalinis direktorius Mattas Harrisonas.

„Toyota“ tikėjimas hibridais, kurie sudaro didžiąją dalį jos pardavimų Europoje, pavertė tai, kas kadaise buvo akivaizdi silpnybė, nekonkurencingi dyzeliniai varikliai, stiprybe. Japonijos milžinė sėkmingai pasinaudojo ir „Volkswagen“ skandalu, kuris buvo susijęs su išmetamųjų dujų apgaule. Tai leido „Toyota“ dar labiau padidinti hibridinių transporto priemonių pardavimus.

„Per pastaruosius porą metų hibridinių automobilių pardavimai išties išaugo, nes žmonės ieškojo alternatyvų dyzelinui“, – sakė „Dataforce“ vyresnysis automobilių analitikas Benjaminas Kibiesas. „Jie yra aiškiausias atsakymas, jei žmogus ieško elektrifikuoto jėgos agregato, bet nėra pasiruošęs pirkti elektromobilio“.

Kaip ir „Toyota“, Pietų Korėjos milžinės „Kia“ ir „Hyundai“ atliko geresnį darbą nei konkurentai – abi kompanijos sukaupė didžiulius puslaidininkių ir kitų komponentų atsargas. Tiesa, nors atsargų ir buvo sukaupta daug, tačiau „Hyundai Europe“ vadovas dar rugpjūčio mėnesį kalbėjo apie vis dar egzistuojantį kai kurių komponentų trūkumą.

„Esant geresnei pasiūlai, pirmąjį šių metų pusmetį būtume turėję geresnį nei 2019 metais. Taip pat, esu įsitikinęs, kad būtume pasiekę ir ankstesnį pusmečio pardavimų rekordą, kuris 2018 metų pirmąjį pusmetį siekė 290 000 “, - sakė Cole. Jis apskaičiavo, kad „Hyundai“ pardavimai galėjo būti 20 proc. didesni nei per pirmąjį pusmetį parduota 263 000 vienetų.

Tarp penkių augančių prekės ženklų rasime ir „Dacia“, o taip pat ir „Tesla“. Pastaroji savo rinkos dalį išaugino nuo 0,1 proc. iki 1,4 proc. Akivaizdu, kad šis elektromobilių gamintojas taip pat atlieka vis didesnį vaidmenį automobilių rinkoje. Tačiau tikrai ne visi prekiniai ženklai fiksavo pozityvius rezultatus.

Per pastarąjį penkmetį didžiausius praradimus skaičiuoja „Renault“. Ši bendrovė prarado 2,2 proc. rinkos ir dabar jų užimama dalis sudaro 5 proc. Tarp praradusių savo rinkos dalį rasime ir „Opel“, „Ford”, „Nissan“ ar „Volkswagen“.

0 komentarų

Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas