Europos Komisijos pirmininkė Ursula von der Leyen po perrinkimo žurnalistams sakė, kad Europos Sąjungos tikslas iki 2035 metų nutraukti vidaus degimo varikliais aprūpintų automobilių pardavimą išlieka. Ji pridūrė ir tai, kad ES tikslingai pakeis reguliavimą, jog būtų galima naudoti e. degalus.

Liepos 18 dieną įvyko slaptas Europos Parlamento balsavimas, kurio metu buvo pritarta Europos Komisijos pirmininkės paskyrimui. Už U. von der Leyen balsavo 401 narys, kas leido perkopti reikalingą 360 balsų ribą.

Ji sulaukė žaliųjų įstatymų leidėjų, kurie priešinosi jos pirmajai kadencijai, palaikymo, o 24 Italijos premjerės Giorgia Meloni dešiniosios partijos įstatymų leidėjai balsavo prieš ją.

Per ateinančius penkerius metus blokas kovos dėl savo plataus užmojo klimato tikslų ir jų įgyvendinimo būdų, net ir tuo metu, kai jam gresia prekybos konfliktas su Kinija ir galimas Donaldo Trumpo sugrįžimas į Baltuosius rūmus, kuris gali pakenkti Ukrainos sąjungininkų pastangoms paremti jos kovą su Rusija.

Priminsime, jog pasiūlymas uždrausti vidaus degimo varikliais aprūpintų automobilių prekybą, buvo pateiktas dar 2021 metų liepą, o visai neseniai įvyko balsavimas, kuris galutinai patvirtino planuojamus pakeitimus. Europos Parlamentas nusprendė, jog nuo 2035 metų bus uždrausta naujų benzininių ir dyzelinių automobilių prekybą.

Teigiama, kad toks sprendimas turėtų svariai prisidėti prie Europoje iškelto tikslo – iki amžiaus vidurio tapti neutraliu regionu klimato atžvilgiu. Verta atkreipti dėmesį, jog po daugiau nei dešimties metų įsigaliojantys pasikeitimai palies ne tik lengvųjų automobilių rinką, tačiau ir komercinį transportą. Europos parlamentarų įsitikinimu, rinka jau yra pasiruošusi tokiam perėjimui. Tikimasi, kad per artimiausius metus dar labiau evoliucionuos ir elektromobilių rinka.

Kaip bebūtų, tokiems pokyčiams pritaria toli gražu ne visi. „Stellantis“ ir BMW vadovai įsitikinę, kad tokios priemonės tik pakenks visam sektoriui. Jų teigimu, tokie ribojimai turėtų gerokai sumažinti automobilių pardavimus, o tai lems ir gamyklų uždarymą bei sumažėjusį darbo vietų skaičių. Be to, sumažėję gamybos pajėgumai padidins elektromobilių kainas ir padarys jas nepasiekiamas net viduriniosios klasės europiečiams.

Šiuo metu automobilių išmetamosios dujos sudaro 12 proc. visos anglies dioksido emisijos bendrijoje, o bendrai transportas – maždaug ketvirtadalį. Verta atkreipti dėmesį ir į tai, jog Bendrijoje kalbama ir apie kitų transporto priemonių, tokių kaip laivų, perėjimą prie elektrinių variklių. Kaip bebūtų, tokie planai yra numatyti dar vėlesniam periodui ir kol kas jokių sprendimų šiuo klausimu nėra priimta.

guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas