Labai didelė tikimybė, kad kažkada ant namų ar biurų stogų pamatę blizgančius saulės kolektorius susimąstėte, kodėl jie negalėtų būtų būti montuojami ant automobilių, kurie jus galėtų vežioti už riestainio skylutę. Vokiečiai šio amžiaus pradžioje eksperimentavo su saulės elementais ant savo prabangiausių automobilių stogų, tačiau šie buvo naudojami tik salono šildymui arba šaldymui, priklausomai nuo lauko temperatūros. Deja, tai neišsirutuliojo į nieką daugiau. Visgi vokiečius, skambiai tariant, perspjovė kinai sugebėję pasiūlyti saulės energiją varomą elektromobiliuką už išties prieinamą kainą.

„Kinijos Amazon” vadinamoje „Alibaba” platformoje netikėtai buvo užtiktas nedidelis elektromobilis, su labai keistu pavadinimu „4 wheel New Solar E car Electric Car made in china” pavadnimu, kurį sudaro viso lengvesniam produkto aptikimui skirti raktažodžiai, iš kurių labiausiai dėmesį traukia „Solar”. Taip, čia nėra jokios apgaulės – anot gamintojo, šis ratuotis išties yra varomas saulės energija, o perkant 4-11 vienetų vienas jų atsieis vos 5800 JAV dolerių (4841 eurą).

Kaip ir galima tikėtis matant tokią sumą, automobilio išvaizda, švelniai tariant, yra nepatraukli. Už muilinę primenančias korpuso formas blogiau yra nebent 12 colių ratlankiai, atrodantys lyg įprasto automobilio atsarginiai ratai. Be to, šis mažylis pristatomas kaip šeimos transporto priemonė, iš nuotraukų atrodo, kad jame patogiai įsitaisyti nebent vaikai. Tiesą sakant, šio keisto elektromobilio dizainas yra toks neproporcingas, kad sunkiai rasite blogesnį.

Tačiau juk ne dėl dizaino čia susirinkome, tiesa? Svarbiausia „4 wheel New Solar E car Electric Car made in china” ypatybė yra ant stogo matomas saulės elementas. Matant, švelniai tariant, savotišką automobilio dizainą, net nestebina, jog jis nedailiai pritvirtintas lyg kokiais universaliais klijais. Teoriškai, jis turėtų nuolat krauti nedidelę automobilio bateriją ir leisti važinėti visiškai nemokamai. Vis dėlto gamintojas apie šią funkciją… Praktiškai neužsimena.

Ir tikrai nesunku suvokti kodėl. Saulės kolektoriai dar nėra tokia efektyvūs, kad taptų pagrindiniu automobilio energijos šaltiniu – labai nemaža tikimybė, jog šį mažylį saulės atokaitoje reikėtų laikyti keletą dienų, kol jo baterija prisipildytų nors kiek ženkliau. Jau nekalbant apie lietuvišką klimatą, kur saulėtas dienas galime skaičiuoti ant rankos pirštų. Greičiausiai saulės kolektoriai čia veikia kaip papildomas energijos šaltinis, itin pasitarnaujantis tada, kai elektromobilio akumuliatorius išsenka ir nėra, kurį jį įkrauti. Galų gale, juk net ir vienas kitas nemokamas kilometras kaskart atsisėdus į automobilį šiek tiek pakelia nuotaika.

Kaip bebūtų gaila, likusi šio ratuočio techninė dalis yra labai neįspūdinga. Skelbiama, kad maksimalus greitis siekia vos 50 km/h, o baterijos pakanka nuvažiuoti vos 120 km. Nors gamintojas žada net 25 metų garantiją baterijai, šleivas kreivas šriftas šiuo faktu tikėti neskatina.

Aprašyme taip pat galima rasti daugybę įprastų šiuolaikinio automobilio atributų, kurie čia pateikiami kaip dideli privalumai. Pavyzdžiui, čia rašoma, kad automobilis turi priekinius diskinius stabdžius – intriguoja sužinoti, o kokie gi yra galiniai, jei tokie išties yra. Paminėti galima ir reguliuojamą sėdynę, rankinį stabdį, 7 colių multimedijos ekraną, kurio funkcijoms aprašyti skirtas visas puslapis, ir galinio vaizdo kamerą.

Apibendrinant tikrai labai įdomus egzempliorius, keliantis daugiau klausimų nei atsakymų. Nors jis verčia žavėtis kinų išmone, šiek tiek džiaugiamės, jog šie automobiliukai pardavinėjami mažiausiai po 4 – taip mažėja tikimybė, jog jį netyčia įsigis koks nors naivuolis.

guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas