Netrukus galėsime pamiršti apie mums jau įprastus lėktuvus: rinkoje fiksuojamas proveržis, kuris elektrinius lėktuvus artina prie realybės

Elektriniai automobiliai jau nebestebina nieko, tačiau tai tikrai nėra viskas, ką planuoja elektrifikuoti. Mes jau matėme ir elektrinius sunkvežimius, kuriuos naudoja vis daugiau logistikos bendrovių, o kalbos apie elektrinius lėktuvus ir panašius sprendimus tampa vis garsesnės.

Netrukus galėsime pamiršti apie mums jau įprastus lėktuvus: rinkoje fiksuojamas proveržis, kuris elektrinius lėktuvus artina prie realybės

Elektriniai lėktuvai vis dar yra eksperimentiniame etape, tačiau naujausi pasiekimai rodo, kad netolimoje ateityje jie gali tapti ir realybe. Pagrindinis elektrinių lėktuvų iššūkis - ribotas baterijų energijos tankis, palyginti su reaktyviniais degalais, tačiau jau dabar yra kuriamos naujos baterijų technologijos, kurios leistų prailginti skrydžio nuotolį ir padidinti efektyvumą.

Tokios bendrovės kaip „Airbus“, „Boeing“ ir „Rolls-Royce“ taip pat investuoja į elektrinių lėktuvų technologijas. Dėl galimos aplinkosauginės ir ekonominės naudos, taip pat dėl įvairių institucijų spaudimo mažinti anglies dioksido išmetimą ši technologija kelia susidomėjimą ir investicijas į ją, ir nors elektriniai lėktuvai galbūt visiškai nepakeis tradicinių orlaivių, netolimoje ateityje jie gali tapti dažnesniu vaizdu danguje.

Kinijos akumuliatorių gamintoja „Contemporary Amperex Technology“ (CATL) pristatė naują akumuliatorių, kuris, gali būti naudojamas elektra varomus keleivinius orlaivius. Naujos kartos baterija yra pusiau kietos būsenos akumuliatorius su kondensuotu elektrolitu, kurio tankis siekia 500 Wh/k, todėl jame galima sukaupti 500Wh energijos kiekvienam jo svorio kilogramui.

CATL atstovų teigimu, naujosios baterijos jau dabar gali būti masiškai gaminamos, o jų pagaminimo trukmė yra sąlyginai trumpa. Negana to, jau dabar yra dirbama su bendrovėmis, kurios kuria elektrines oro transporto priemones.

Negana to, CATL patikino, kad stengiasi sumažinti savo baterijų anglies dioksido pėdsaką ir planuoja iki 2025 metų pasiekti, kad jos gamyklų anglies dioksido emisija būtų neutrali, o iki 2035 metų – toks pats rezultatas būtų pasiektas ir visoje akumuliatorių vertės grandinėje.

Siekdama šio tikslo ji planuoja sutelkti dėmesį į kasybą, birias žaliavas, baterijų medžiagas, elementų gamybą ir baterijų sistemas.

Nors elektriniai lėktuvai kuriami jau kurį laiką, vis dar reikia įveikti nemažai iššūkių, kol jie taps perspektyvia alternatyva tradiciniams reaktyviniais degalais varomiems lėktuvams.

0 komentarų

Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas