Nepaisant šių ženklų, kaip pastebi draudikai, pirmasis plikledis dažną vairuotoją užklumpa netikėtai. ERGO bendrovės duomenimis, avarijų skaičius vos tik pasirodžius žiemai išauga net kelis kartus. Tiesa, didelės dalies incidentų galima išvengti, įsitikinęs saugaus vairavimo ekspertas Darius Grimbergas.

Plikledžiui nereikia ir šalnos

Apžvelgdamas ilgametę eismo įvykių statistiką, ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius pastebi, kad kiekvienais metais atėjusi žiema ir kelius padengiantis plikledis pridaro daugybę žalos vairuotojams. Viena to priežasčių – neatsargumas.

„Plikledžio susidarymui nereikia, kad aplinką nuklotų sniegas – jis taip pat gali padengti kelią esant drėgnai dangai ir oro temperatūrai svyruojant vos keliais laipsniais aukščiau nulio. Deja, didelė dalis vairuotojų neįvertina pasikeitusių vairavimo sąlygų ir kasmet, prasidėjus šaltajam metų laikotarpiui, eismo įvykių skaičius išauga net kelis kartus“, – įspėja ERGO atstovas.

Jis akcentuoja, kad pasikeitus oro sąlygoms ir esant žemesnei oro temperatūrai, visų pirma reikėtų pasirinkti saugų greitį ir laikytis didesnio atstumo nuo kitų transporto priemonių – esant slidžiai kelio dangai gerokai pailgėja stabdymo kelias, sustojimui gali prireikti daugiau laiko ir ilgesnės distancijos. Patikrinti, ar važiuojamąją kelio dalį padengęs ledas, įmanoma švelniai spustelėjus stabdžio pedalą, tačiau prieš tai reikia įsitikinti, kad šalia nėra kitų transportų priemonių.

„Itin atsargiems patariama būti važiuojant per tiltus ar viadukus, nes dėl kylančios drėgmės ir temperatūrų skirtumų ant jų yra didesnė plikledžio susiformavimo tikimybė. Atidesniems reikėtų būti ir žemesnėse vietose arčiau vandens telkinių“, – pataria R. Pocius.

Svarbiausia – atsargumas

Efektyvaus ir saugaus vairavimo ekspertas Darius Grinbergas akcentuoja, kad kiekvienam vairuotojui reikia ne tik pagalvoti apie visas šaltuoju metų laikotarpiu esančias rizikas, bet ir visada būti pasiruošus netikėtumams.

„Žmonės vairavimą laiko automatišku veiksmu, nepagalvoja, kad tai yra darbas. Vairuotojai turi būti budrūs ir visada pasiruošę netikėtumams, išmokti ir įprasti numatyti rizikas – svarbiausia išvengti pavojingų situacijų, o ne jas mėginti suvaldyti. Tai susiję ne su vairavimo įgūdžiais, o visų pirma – su atsargumu“, – teigia ekspertas.

Visgi, jei jau patenkama į nemalonią situaciją kelyje ir pradedama slysti, reikėtų nesivadovauti visuomenėje gaju mitu, kad geriausia – spausti akseleratoriaus pedalą ir taip mėginti ištiesinti automobilį. Saugiausia, anot pašnekovo, pamažu stabdyti ir taip mažinti transporto priemonės greitį, kad gresiantis smūgis būtų ne toks stiprus. Norint pasiruošti tokioms situacijoms, D. Grinbergas pamini specialius kursus vairuotojams.

„Juose sumodeliuojamos situacijos, kurių metu transporto priemonės pradeda slysti, o vairuotojai gali pamėginti suvaldyti automobilį tokiose situacijose. Tuomet pamatoma, kad suvaldyti transporto priemonę yra sunkiau nei tokių situacijų išvengti. Praktika rodo, kad vairuotojai nesugeba susitvarkyti su slydimu, nors prieš tai buvo įsitikinę kitaip. Nepamirškime, vairavimas yra darbas ir būtina pasirinkti saugų greitį – tik taip nekelsite pavojaus sau ir aplinkiniams“, – pataria saugaus vairavimo specialistas.

guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas