Tokių skaičių automobilių rinkoje dar nėra buvę: gamintojai susiduria su dar neregėtais vėlavimais, ekspertai įvardijo pagrindines to priežastis

Automobilių gamintojai per pastaruosius metus išgyveno nemažai sunkumų. Pramonė išgyveno pandemiją, vėliau teko susidurti su lustų trukumais, o dar ir perėjimas prie elektrinių variklių naudojimo. Pastarieji penkeri metai transporto rinkoje buvo išties sudėtingi.

Tokių skaičių automobilių rinkoje dar nėra buvę: gamintojai susiduria su dar neregėtais vėlavimais, ekspertai įvardijo pagrindines to priežastis

Daugelis gamintojų, įskaitant ir didžiausias automobilių bendroves, susidūrė su daugybe iššūkių, o vienas didžiausių – laiku pristatyti klientų užsakytas transporto priemones. Didžiosios bėdos prasidėjo dar 2020 metais ir tęsiasi iki šiol. Pirkėjai vis dar priversti laukti ilgiau nei žadama prieš įsigyjant naują automobilį.

Naujausia „PwC Consulting“ informacija atskleidžia, jog 2023 metais net 34 proc. automobilių susidūrė su gamybos vėlavimais. Negana to, dar 21 proc. transporto priemonių vėlavo dėl įvairių kitų veiksnių, o tai sudaro daugiau nei pusę naujų automobilių rinkos. PWC apskaičiavo gamybos vėlavimus - darbo jėgos apribojimus, kokybės standartų laikymąsi ir tiekimo grandinės problemas - lygindama faktinę gamybos pradžios datą su planuota gamybos pradžia.

Remiantis tyrimo duomenimis, vėlavimai automobilių gamintojui gali kainuoti apie 180 mln. eurų per metus. Tai gali reikšti 27 - 41 mlrd. eurų nuostolių visai transporto rinkai. Pažymima, jog 2018 metais tik penki procentai pradėtų gaminti automobilių susidūrė su gamybos vėlavimu, o dar 18 proc. patyrė nesėkmę dėl kitų veiksnių. 2017 metai šie skaičiai buvo atitinkamai nulis ir 13 proc.

Nepaisant vėlavimų, kurie prasidėjo dar pandemijos laikotarpiu, 2023 metais automobilių gamintojai sėkmingai išpildė 45 proc. gautų užsakymų, kas yra daugiausiai nuo 2019 metų, kuomet laiku buvo pristatyta maždaug 50 proc. transporto priemonių. 2022 metais šis rodiklis sumažėjo iki 30 proc. ir tuomet su gamybos vėlavimais susidūrė 39 proc. išleidžiamų automobilių. 2018 metais gamintojai pagal planą vykdė 77 proc. gamybos, o 2017 metais šis rodiklis siekė net 87 proc.

Kalbant apie tokių vėlavimų priežastis, viena didžiausių - naujos elektrinės transporto priemonės, pažangios pagalbinės vairavimo sistemos ir programinė įranga. Pažymima ir tai, jog artimiausiu metu grįžti į laikus, kuomet automobilių gamyba nevėluoja – neatrodo labai realu.

Ekspertai įsitikinę, jog įvairūs iki 2026 metų gamybos sutrikimų daugės, nes gamintojai planuoja iki to laiko pristatyti beveik dvigubai daugiau elektromobilių. Tikimasi, kad nuo dabar iki 2026 metų bendrovės atidės 20-40 proc. naujų automobilių išleidimų į rinką.

0 komentarų

Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas