Prekybos karas gali turėti didžiulę įtaką: įspėja, kad pasaulis gali atsidurti situacijoje kaip per pandemiją

Danielius Mažeikis , 2025-07-19, 14:55
0
Prekybos karas gali turėti didžiulę įtaką: įspėja, kad pasaulis gali atsidurti situacijoje kaip per pandemiją

Brazilijos orlaivių gamintojo „Embraer“ generalinis direktorius Francisco Gomesas Neto įspėjo, kad Jungtinių Valstijų planuojami muitai braziliškai produkcijai gali turėti tokį pat neigiamą poveikį, kokį bendrovė patyrė per COVID-19 pandemiją.

Pasak vadovo, tokie tarifai prilygtų komercinės aviacijos eksporto blokadai ir padarytų eksportą į JAV visiškai nuostolingą. JAV planuoja įvesti penkiasdešimties procentų muitus Brazilijos importui, kaip atsaką į vidaus politinę situaciją šalyje. 

Šis žingsnis iš dalies siejamas su buvusio prezidento Bolsonaro baudžiamuoju persekiojimu, kuris, kaip manoma, bandė nuversti savo įpėdinį pasitelkęs kariuomenę po pralaimėjimo 2022 metų rinkimuose. Muitai įsigalios nuo rugpjūčio pirmos dienos.

Poveikis komercinių lėktuvų gamybai ir užsakymams

2020 metais, pandemijos metu, „Embraer“ pristatė tik keturiasdešimt keturis komercinius lėktuvus, kai metais anksčiau buvo pagaminta beveik dvigubai daugiau. Šiuo metu įmonė planuoja 2025 metais pristatyti nuo septyniasdešimt septynių iki aštuoniasdešimt penkių lėktuvų.

Pagal turimus užsakymus, „Embraer“ turi pristatyti 212 modelio „E175“ lėktuvų, iš kurių beveik visi skirti JAV regioninėms avialinijoms. Didžiausi šio modelio klientai yra „American Airlines“, „SkyWest“ ir „Republic Airways“. Vien per pastarąją Paryžiaus aviacijos parodą „SkyWest“ pateikė užsakymą dar šešiasdešimčiai orlaivių.

Šiuo metu taip pat yra užsakyta 236 didesnių ir modernesnių modelių „E190“ ir „E195-E2“, kurie sugeneruoja didesnes pajamas, tačiau negali visiškai pakeisti „E175“, nes pastarieji vis dar gaminami dėl JAV oro linijoms taikomų apribojimų.

Rizika darbo vietoms ir investicijoms

Iki 2025 metų pabaigos numatyta pristatyti aštuoniolika „E175“ orlaivių JAV klientams. Tarp jų dvylika skirta „American Airlines“, trys „Horizon“ ir trys „SkyWest“. 2026 metais planuojama dar dvidešimt šeši pristatymai. Tačiau Gomesas Neto pripažįsta, kad dėl naujų tarifų avialinijos gali atidėti ar net atšaukti užsakymus, o tai reikštų sumažėjusias investicijas ir galimas atleidimų bangas. Nors kol kas nė vienas užsakymas nebuvo atšauktas, nerimo industrijoje netrūksta.

Avialinijos, kurios būtų tiesiogiai paveiktos šios situacijos, kol kas vengia komentuoti. Tik „SkyWest“ pareiškė, kad bendrovė stebi makroekonominę aplinką ir planuoja reaguoti pagal situaciją.

Galimos išimtys ir abipusės pasekmės

Analitikai pabrėžia, kad „Embraer“ galėtų sumažinti galimų muitų naštą, nes kai kurios dalys, pavyzdžiui, varikliai, gaminami JAV. Taip pat vykdomas oficialus tyrimas dėl komercinių lėktuvų importo į JAV, todėl galutiniai tarifai dar gali būti peržiūrėti ir sumažinti.

Tuo pačiu metu tokie tarifai gali smogti ir JAV aviacijos pramonei. Brazilijos bendrovė „Gol“ planuoja įsigyti beveik devyniasdešimt „Boeing 737 MAX“ lėktuvų. Jeigu Brazilija įvestų atsakomąjį muitą JAV prekėms, tai paliestų ne tik „E175“ modelį, bet ir „E2“ seriją, kurios varikliai „Pratt & Whitney PW1900G“ taip pat gaminami Amerikoje. 

Taip pat tarifais galėtų būti apmokestintos „Embraer“ verslo klasės orlaivių dalys, surenkamos Floridoje esančiame „Melbourne Orlando International Airport“. Europos Sąjunga taip pat ruošia atsakomąjį prekių sąrašą, jei nebus pasiektas susitarimas. Situacija aiškiai rodo, kad prekybos karas tarp valstybių gali paveikti visą tarptautinę aviacijos rinką, o pasekmes pajus ne tik gamintojai, bet ir keleiviai visame pasaulyje.

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas