Prancūziją sukrėtė „Perrier“ skandalas: atskleista, jog naudojo draudžiamus vandens valymo būdus

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

Prancūziją sukrėtė „Perrier“ skandalas: atskleista, jog naudojo draudžiamus vandens valymo būdus

Europos mineralinio vandens pramonę, kurios vertė siekia kelis milijardus eurų, sukrėtė skandalas, kilęs po to, kai paaiškėjo, jog vienas žinomiausių prekių ženklų naudojo ES taisyklėms prieštaraujančius vandens valymo metodus. „Perrier“ gaminanti bendrovė „Nestlé“ pripažino, kad savo produkcijai valyti naudojo technologijas, kurios draudžiamos, kai vanduo parduodamas kaip „natūralus mineralinis“. 

Europos Sąjungoje galioja aiškus reikalavimas, jog mineralinis vanduo negali būti papildomai apdorojamas jokiais filtrais ar cheminėmis priemonėmis, išskyrus leistinus mechaninius procesus, todėl šis pripažinimas sukėlė didelį rezonansą. 

Skandalą iškėlė Prancūzijos žiniasklaida, tai laikraštis „Le Monde“ ir „Radio France“ paviešinusi informaciją, kad „Perrier“ gamyklos, priklausančios „Nestlé“ nuo 1992 metų, kai kuriuose šaltiniuose naudojo filtravimo sistemas kovai su bakteriniu užterštumu. 

Vėliau atliktas tyrimas parodė, jog taikyta ultravioletinių spindulių apdorojimo technologija ir aktyvintos anglies filtrai, skirti pašalinti bakterijas bei pesticidų likučius. Tokie metodai prieštarauja ES reglamentams dėl natūralaus mineralinio vandens apdorojimo.

Valdžios institucijų neveiklumas

Prancūzijos Senato tyrimas atskleidė, kad valdžios institucijos buvo informuotos apie šiuos pažeidimus, tačiau laiku nesiėmė veiksmų. „Nestlé“ savo veiksmus aiškino būtinybe užtikrinti vartotojų saugumą, nes vandens šaltiniuose buvo aptiktos bakterijų kolonijos ir pesticidų pėdsakai. Įmonės atstovai taip pat teigė, jog vandens kokybę pablogino gamtinės nelaimės ir klimato pokyčiai, dėl kurių esą reikėjo papildomo valymo.

Paaiškėjus šiai informacijai, „Perrier“ pardavimai smuko, o situacija paskatino plataus masto patikrinimus ir kitose Europos šalyse. Prancūzijos valdžia „Nestlé“ skyrė 2 milijonų eurų baudą mainais į tai, kad būtų išvengta baudžiamosios bylos. Tačiau reali finansinė žala, susijusi su galimu vartotojų klaidinimu, gali siekti kelis milijardus eurų.

Įmonės reakcija į krizę

Reaguodama į krizę, „Nestlé“ pristatė naują prekės ženklą, kuris nebepretenduoja į natūralaus mineralinio vandens statusą ir kurio gamyboje atvirai deklaruojamas filtravimo procesas. Tokiu būdu bendrovė siekia sumažinti reputacijos žalą ir atkurti vartotojų pasitikėjimą.

Skandalas paskatino tikrinti ir kitus „Nestlé“ produktus Europos rinkose. Vykdomos patikros Belgijoje, o Prancūzijos sveikatos ministerija nurodė regioninėms institucijoms atlikti netikėtus patikrinimus visose šaltinio vandens išpilstymo gamyklose. Nevyriausybinės organizacijos apkaltino įmonę vartotojų klaidinimu ir pateikė ieškinius teismui.

Pasitikėjimo krizė

Šis atvejis sukėlė rimtų klausimų dėl žinomų prekės ženklų patikimumo ir dėl to, kaip efektyviai reglamentuojama mineralinio vandens rinka Europos Sąjungoje. Daugeliui vartotojų, įpratusių pasitikėti ilgametėmis etiketėmis ir reklaminiais pažadais, šis skandalas tapo priminimu, kad net ir garsiausi gamintojai gali pažeisti taisykles.

Nors „Nestlé“ bando atsitiesti ir viešai deklaruoja pasiryžimą laikytis teisės aktų, pasitikėjimo atstatymas gali užtrukti ilgai. Skandalas parodė, jog būtina griežčiau tikrinti ne tik mažiau žinomų, bet ir pasaulyje pripažintų prekės ženklų veiklą, nes vartotojų sveikata ir saugumas turi būti prioritetas.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas