Įvairios vairuotojų apklausos rodo, kad 25 proc. vairuotojų susiduria su įvairiais sunkumais vairuojant su vasariška avalyne. Anot specialistų, vairuoti netinkami batai taip pat yra ir aukštakulniai, batai ilgomis nosimis ar batai su platforma.

Tinkama avalynė leidžia greitai reaguoti stabdant, keičiant pavaras ir greitėjant. Tokie dalykai, kaip geras pado sukibimas su paviršiumi ir bato patogumas, gali būti neįkainojami susidūrus su netikėtu pavojumi, reikalaujančiu staigaus stabdymo.

Lietuvoje galiojančios Kelių eismo taisyklės (KET) apie vairuotojo avalynę nieko nesako, tačiau kai kurie punktai draudžia vairuoti techniškai netvarkingą ar keliamų techninių reikalavimų neatitinkančią transporto priemonę. Čia minima ir tai, jog vairuotojas privalo imtis būtinų priemonių saugumui užtikrinti.

Tai reiškia, kad nors konkretaus reikalavimo ir nėra, tačiau netinkamas avalynės pasirinkimas gali būti traktuojamas kaip saugumo neužtikrinimas. Žinoma, ne viskas nugula tik į taisykles. Svarbiausia – patiems suprasti saugumo svarbą ir tuo pasirūpinti.

Nors gali atrodyti, jog akimirkai nuo stabdžio pedalo nuslydęs batas negali sukelti pavojaus, tačiau reikėtų prisiminti, kad važiuodami 90 km/h greičiu per sekundę įveikiame net 25 metrus. Ekspertai taip pateikia ir rekomendacijas, kokią avalynę rinktis yra geriausia.

Visų pirma, gera avalynė turėtų būti su tinkamu padu. Jis turėtų būti ne per storas ir ne per kietas, kad leistų vairuotojui pajusti jėgą, reikalingą spausti pedalui. Taip pat būtinas geras sukibimas su paviršiumi, siekiant išvengti kojų nuslydimo nuo pedalų.

Neabejotinai, reikėtų vengti plačios avalynės, dėl kurios gali vienu metu pasispausti du gretimi pedalai. Taip pat svarbu, ypač vasarą, užrišti batą ties kulkšnimi. Pėda bate turėtų būti stabili, apsaugota nuo išslydimo iš avalynės. Tai – viena priežasčių, kodėl paplūdimio šlepetės arba batai, rišami ties kulkšnimi, netinka vairavimui.

Batai, kuriuos reikėtų rinktis vairuojant:

  • Padas turėtų būti iki 2,5 cm storio, neplatus.
  • Batai turėtų gerai sukibti su paviršiumi, neslysti nuo pedalų.
  • Jie turėtų efektyviai laikyti pėdą.
  • Jie neturėtų varžyti judesių ar kelti diskomfortą.

Ypatingą dėmesį avalynei turėtumėte skirti ir kai lyja. Jei padas yra šlapias – jis lengviau nuslysta nuo pedalų. Jei avite prastai su paviršiumi sukimbančius batus, rizikuojate prarasti automobilio kontrolę netgi tada, kai padai sausi.

Avalynė, kurios reikėtų vengti vairuojant:

  • Batai su platformomis – jie turi storą ir dažnai sunkų padą, kuris kliudo greitiems judesiams, sumažina pojūčius, dėl jų koja gali užstrigti tarp pedalų.
  • Aukštakulniai – aukštas ir plonas kulnas gali užstrigti automobilio kilimėlyje, o tai gali nelesti manevruoti, be to, tokie batai nesuteikia tinkamo stabilumo.
  • Paplūdimio šlepetės bei batai, surišami apie kulkšnį – jie nelaiko pėdos, todėl ji gali išslysti ir skausmingai nusibrozdinti.
  • Batai, pernelyg aptempiantys kulkšnį – jie varžo ir sulėtina judesius.

Taigi, prieš sėdant prie automobilio vairo – svarbu pagalvoti, ar jūs dėvite tinkamą avalynę. Ir nors vairuoti su šlepetėmis, basomis ar pan. nėra draudžiama, tačiau tai gali sukelti daugybę kitų rizikų.

guest
1 Komentuoti
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Skaitytojas
Skaitytojas
18 dienų prieš

Geras tekstas!

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas