Metų pabaigoje apsimoka dairytis ne tik nuolaidų kalėdinėms dovanoms – įsigyti automobilį svarstantys gyventojai įprastai taip pat gali nemažai sutaupyti, jį pirkdami metų gale.
Vis dėlto, „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo vadovo teigimu, dėl nuo kitų metų įsigaliosiančių pelno mokesčio įstatymo pakeitimų situacija šiemet gali būti kiek kitokia: automobilius aktyviau pirkti turėtų ir įmonės, nuolaidų gauti gali būti sunkiau prabangesnio segmento automobiliams.
Nuolaida galėtų padengti kasko išlaidas
Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenys rodo, jog įprastai Lietuvoje naujai registruojama virš 2 tūkst. automobilių per mėnesį. Pavyzdžiui, 2023 m. sausį buvo registruota 2027 automobiliai, o 2024 m. sausį – 2121. Tendencija rodo, kad dėl sezoniškumo ir didesnių automobilių nuomos bendrovių sandorių daugiau automobilių registruojama link metų vidurio: 2023 m. gegužę – 2695, o 2024 m. – 2843, 2023 m. birželį – 3066, o 2024 m. – 2803. Tačiau registracijų skaičius ypač sumažėja paskutiniais metų mėnesiais: 2022 m. lapkritį registruota 1766, o 2024 m. – 2189 automobiliai, 2023 m. gruodį – 1445, o 2024 m. – 1757 automobiliai.
Anot „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo vadovo Vaidoto Gursko, neskubantys naujo ar mažai naudoto automobilio įsigyti žmonės, iš tiesų dažnai gali rasti patrauklesnių pasiūlymų metų gale.
„Duomenys rodo, kad lapkritį ir gruodį įprastai sulėtėja automobilių pardavimai, nes dalis pirkėjų laukia sausio, kad automobilį įregistruotų jau naujais metais ir norėdami jį parduoti, išvengtų dėl „metų senumo“ efekto sumažėjančios automobilio vertės. Tuo pačiu dauguma automobilių pardavėjų ir importuotojų siekia įgyvendinti ambicingus metinių pardavimų tikslus, todėl noriau siūlo įvairias nuolaidas, yra atviresni deryboms“, – įžvalgomis dalijasi Vaidotas Gurskas.
Pasak V. Gursko, kiek pigiau gali pavykti nusipirkti automobilį – labai individualu, priklauso ir nuo automobilio vertės, ir nuo pirkėjo sėkmės.
„Realu tikėtis, kad sutaupyta suma būtų galima padengti papildomus automobilio išlaikymo kaštus, pavyzdžiui, kasko draudimą“, – vertina „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo vadovas.
Turėtų suskubti automobilius planuojančios pirkti įmonės
Kita vertus, anot V. Gursko, šiemet aktyvumą rinkoje gali padidinti nuo sausio 1 d. įsigaliosiantys pelno mokesčio įstatymo pakeitimai, kuriais remiantis lengvųjų automobilių įsigijimo ir nuomos išlaidų atskaitymams bus taikomi ribojimai, atsižvelgiant į automobilio išmetamą CO2 kiekį. Pavyzdžiui, lengvojo automobilio, kurio įsigijimo kaina – 60 tūkst. eurų, o CO2 neviršija 130g/km, maksimali nusidėvėjimo sąnaudų suma, priskiriama leidžiamiems atskaitymas, yra 50 tūkst. eurų.
Tai reiškia, kad kuo taršesnį ir prabangesnį automobilį įsigys įmonė, tuo daugiau sumokės pelno mokesčio. Minėto pavyzdžio atveju, valstybei verslas sumokėtų 1500 eurų daugiau, nei prieš įsigaliojant naujam reguliavimui.
Pasak Vaidoto Gursko, vidutinė automobilio kaina rinkoje* 2024 m. antrąjį ketvirtį siekė 36,7 tūkst. eurų, o „Citadele Leasing“ Lietuvos klientų vidutinė naujo automobilio kaina – 44 tūkst. eurų. Jis atkreipia dėmesį, kad įstatymo pataisos negalios dar šiais metais įsigytiems automobiliams, todėl rinkoje šių metų pabaigoje galime pamatyti didesnį sujudimą.
„Besikeičianti mokestinė aplinka – ypač aktuali įmonėms, ketinančioms įsigyti prabangesnio segmento ir taršesnius automobilius. Todėl tikėtina, kad arčiau gruodžio matysime stipriai išaugusį verslo aktyvumą, užsakant naujus automobilius, galbūt dalis įmonių, atidėjusių sprendimą paskutinei minutei, nespės pateikti užsakymų arba nebegalės rinktis iš plačios automobilių pasiūlos. Todėl tikėtina, kad dėl aktyvesnės rinkos dėl nuolaidos derėtis bus sunkiau, ypač – dėl prabangesnio segmento“, – teigia V. Gurskas.