Variklio patikrinimo lemputė yra svarbus automobilių savininkų indikatorius, kuris padeda nustatyti po variklio dangčiu slypinčias problemas. Ryškus, lengvai atpažįstamas prietaisų skydelio lemputė veikia kaip skaitmeninė raudona vėliava, įspėjanti vairuotoją apie bręstančias problemas, kol jos dar netapo brangiai kainuojančia žala ir remontu.
Tačiau šis naudingas indikatorius gali lengvai tapti trukdžiu, jei jis išlieka ir po to, kai problemą jau pašalinote. Todėl mechanikas iš Vilniaus Stasys dalijasi keliais trikdžių šalinimo veiksmais, kurių galite imtis, kad variklio patikrinimo lemputė išnyktų.
Šie pasiūlymai skirti tik transporto priemonei, kurios pagrindinė problema jau nustatyta ir sutvarkyta! Šie sprendimai neveiks arba, dar blogiau, sukels didelę žalą, jei kontrolinė variklio lemputė bus pašalinta dėl problemos, kuri nebuvo išspręsta. Ir būtinai įsitikinkite, ar po to, kai išsprendėte pirmąją problemą, neatsirado nauja.
„Taip pat norėčiau paminėti, kad jei variklio patikrinimo piktograma mirksi – priešingai nei nuolatinė lemputė – tai tikriausiai reiškia, kad nedelsiant reikia spręsti problemą. Šios problemos gali kelti pavojų jums ir kitiems keleiviams, todėl turėtumėte nedelsdami imtis priemonių problemai spręsti“, – įspėja mechanikas Stasys.
Tęskite važiavimą ir leiskite, kad ji išsisklaidytų savaime
Išsprendus pradinę problemą, kartais kompiuteriui prireikia akimirkos, kad cikliškai ištrintų klaidos kodą. Jūsų automobilio kompiuterinės sistemos veikia nepertraukiamu ciklu. Išsprendus problemą, dėl kurios užsidegė kontrolinė variklio lemputė, kompiuterinei sistemai gali prireikti šiek tiek laiko, kad atnaujintų esamą būseną. Kai tai įvyks, ji atpažins, kad diagnostika nebeužfiksuoja problemos, ir lemputė išsijungs.
Norėdami išbandyti šį metodą, važinėkite automobiliu kaip įprastai iki trijų dienų. Jei problema išliks, turėsite išbandyti vieną iš kitų Stasio pasidalintu patarimu arba nuvežti automobilį į automobilių dirbtuvę, kur problemą diagnozuos specialistas.
Nepamirškite, kad jei kontrolinė variklio indikatoriaus lemputė mirksi tai įjungiama, tai išjungiama, gali būti, kad turite rimtą neatidėliotiną problemą ir turėtumėte nustoti vairuoti automobilį!
Naudokite OBD2 skenerį
Šiam variantui reikia tam tikros įrangos ir žinių, tačiau tai taip pat yra patikimas būdas išspręsti tikrinamosios variklio lemputės problemą.
OBD2 skenerių kainos svyruoja nuo mažiau nei 25 eurų iki tūkstančių eurų už profesionalių mechanikų naudojamus aparatus. Šiandien į išmanųjį telefoną taip pat galima atsisiųsti programėlių, kuriomis galima atlikti tokią pačią paprastą diagnostiką.
Esant tokiam dideliam kainų skirtumui, natūralu, kad, priklausomai nuo pasirinkto varianto, skiriasi ir funkcijos. Jei paprasčiausiai norite, kad išsijungtų variklio kontrolinė lemputė, gali būti prasmingiausia užsukti į vietinę automobilių dalių parduotuvę arba įsigyti žemesnės klasės skenerį internetu. Juos patogu turėti su savimi būtent tokiems klausimams spręsti!
Skenerį prijunkite prie OBD prievado, kuris daugumoje transporto priemonių yra po vairo kolonėle. Įjungus skenerį, jis atliks kompiuterio diagnostiką ir nurodys kiekvienos rastos problemos kodą. Kodą galėsite iššifruoti naudodamiesi OBD2 skaitytuvo vadovu, savo automobilio vadovu arba internetu.
Sužinoję problemą, taip pat galite pašalinti vėliavėlę naudodami mygtuką „erase“ arba „clear“.
Vėlgi, svarbu įsitikinti, kad problemą išsprendėte, nes priešingu atveju tik pašalinsite lemputę, o problema ir toliau kenks jūsų automobiliui.
Užgesinimo metodas
Užgesinimo – užvedimo metodas yra puikus automobilio variklio patikrinimo lemputės nustatymas. Jis priverčia kompiuterį atnaujinti išsaugotą būseną perkraunant kompiuterį.
„Tiesiog įkiškite raktelį į uždegimą ir 1 – 2 sekundes jį įjunkite, tada 1 – 2 sekundes išjunkite. Šį veiksmą pakartokite tris ar keturis kartus“, – paeiliui aiškinai mechanikas Stasys.
Jei po pakartotinio paleidimo kontrolinė variklio lemputė vis dar šviečia, gali būti, kad vis dar turite problemų su savo automobiliu. Apsvarstykite galimybę patikrinti klaidos kodą OBD2 skaitytuvu arba nuvežti automobilį pas profesionalų mechaniką.
Atjunkite ir vėl prijunkite akumuliatorių
Variklio valdymo modulis, yra borto kompiuterio sistema, kuri naudoja duomenis, kad sukonfigūruotų automobilį pagal jūsų vairavimo įpročius ir aplinką. Ji atlieka tokius veiksmus, kaip degalų naudojimo, variklio tolerancijos, tuščiosios eigos sūkių skaičiaus ir t. t. stebėjimas, ir išsaugo juos sistemos operatyviojoje atmintyje. Joje taip pat saugomi diagnostikos duomenys, įskaitant klaidų kodus.
Kadangi jie laikui bėgant keičiasi, bet koks šių duomenų pažeidimas gali būti užsitęsusios sugedusios kontrolinės variklio lemputės priežastis. Taigi, jei išvalysite šį duomenų lapą ir pradėsite nuo nulio, bus pašalinta ir variklio patikrinimo klaida.
„Norėčiau paminėti, kad šis metodas gali neveikti visų markių ir modelių automobiliams. Kai kurios šiuolaikinės transporto priemonės kodus kompiuterinėje sistemoje išsaugo net ir atjungtos nuo akumuliatoriaus. Prieš bandydami tai daryti, galbūt norėsite atlikti papildomus tyrimus ir įsitikinti, kad tai veiks jūsų automobiliui“ – įspėjo Stasys.
Pirmiausia atjunkite neigiamą automobilio akumuliatoriaus gnybtą. Neigiamas gnybtas bus juodos spalvos ir turės minuso piktogramą. Tada 30 sekundžių ar ilgiau nuspausdami stabdžių pedalą, spausdami garsinį signalą arba įjungdami žibintus išleiskite elektros energijos likučius.
Vėl prijunkite automobilį ir užveskite variklį kaip įprastai.
„Vėlgi, šį metodą rekomenduoju taikyti tik tuo atveju, jei esate tikri, kad pašalinote pagrindinę problemą ir variklio patikros lemputė sugedo. Jei taip nėra – primygtinai siūlau nuvežti automobilį pas patikimą ir kompetentingą mechaniką“, – pasikartojo mechanikas Stasys iš Vilniaus.