Šio €4000 kainuojančio elektromobilio bijo visi: pardavimais jau lenkia „Tesla” ir verčia ją mažinti kainas

Šio €4000 kainuojančio elektromobilio bijo visi: pardavimais jau lenkia „Tesla”  ir verčia ją mažinti kainas

Išgirdus žodį „elektromobilis”, daugeliui į galvą akimirksniu šauna „Tesla” - daugybė naujausių technologijų, autonominio vairavimo galimybės, beprotiški akceleracijos rezultatai ir, žinoma, „Mercedes” ar „BMW” flagmanams prilygstanti kaina. Tačiau Kinijoje elektromobilio terminas pamažu įgauna kitokį vaizdą, kadangi šalies geriausiai parduodamų elektrinių automobilių tope pirmauja keturių tūkstančių eurų nekainuojantis mažylis.

Bendradarbiaujant JAV automobilių koncernui „General Motors”, kuriam priklauso tokios markės, kaip „Cadillac”, „Chevrolet” ar „GMC”, ir Kinijos valstybės valdomai „SAIC” automobilių kūrimo bendrovei, šių metų liepos pabaigoje Kinijos rinkai buvo pasiūlytas itin pigus „Wuling Hongguang MINI” elektromobilis, kurį per pirmąsias 20 dienų įsigijo net 15 000 asmenų ir buvo sulaukta net 50 000 papildomų užsakymų.

Tačiau tai buvo tik pradžia. Skelbiama, kad „Wuling Hongguang MINI” Kinijoje pardavimai šiuo metu yra dvigubai didesni, nei visur kitur pasaulyje pirmaujančio „Tesla Model 3”. Tai netgi leido pernai šiam kinų kūriniui tapti antru geriausiai parduodamu elektromobiliu planetoje. Tiesą sakant, „Tesla” šio pigaus mažylio taip išsigando, kad nuo praėjusių metų spalio „Model 3” kainą Kinijoje sumažino 8% - ji šiuo metu ten siekia vos 30 300 eurų.

Vis dėlto „BBC” atskleidė ir kitą galimą milžiniško „Wuling Hongguang MINI” populiarumo priežastį. Remiantis jų pateikiama informacija, Kinijoje užregistruoti naują vidaus degimo variklį turintį automobilį yra tikras košmaras - kai kuriais atvejais automobilio registracijos numerių tenka laukti net ne mėnesius, o metus. Tuo metu perkantiems šį pigų elektromobilį Kinijos vyriausybė garantuoja nemokamą ir iškart suteikiamą registraciją.

Na gerai, grįžkime prie paties automobilio. Ko galime tikėtis iš elektrinės transporto priemonės, kurios bazinė kaina siekia vos 3400 eurų, o geriau sukomplektuoti modeliai neperlipa 5000 eurų ribos?

Kaip galima nujausti, už šią sumą būsimasis elektromobilio vairuotojas jokio stebuklo negauna. Prieš jo akis atsiduria nedidelė 2,9m ilgio, 1,49m pločio ir 1,62m aukščio dėžutė, sverianti mažiau nei 700 kilogramų. Tačiau nedideli matmenys vis tiek leidžia salone patogiai sutalpinti keturis asmenis, o nulenkus galines sėdynes turėti ir visai patenkinamo dydžio bagažinę.

Po gaubtu rasime 13KW (17,4AG) galios elektrinį motorą, galintį pasiekti maksimalų 100 km/h greitį. Skaičiai tikrai nėra įspūdingi, tačiau turėkime galvoje nedidelį elektromobiliuko svorį, greitą elektrinio motoro akceleraciją bei faktą, kad juo bus važinėjame praktiškai tik Kinijos didmiesčiuose. Standartinės komplektacijos variantas turi 9,2kWh talpos bateriją, kurios pakanka nuvažiuoti 120km vienu įkrovimu, o įsigijus prabangesnę versiją gaunama 13,8kWh celė, kurios pakaks visiems 170km.

Bazinės komplektacijos sąraše puikuojasi ABS, padangų slėgio stebėjimo sistemos ir galiniai atstumo jutikliai. Spaudai pateiktose nuotraukose taip pat matomi elektriniai langai ir stereo garso aparatūra, tačiau visa tai yra papildomos įrangos dalis - visa tai turintis modelis su oro kondicionavimo sistema kainuoja maždaug 4000 eurų.

Atmetus komišką išvaizdą ir katastrofišką prabangos stygių, „Wuling Hongguang MINI” yra idealus miesto automobilis. Jis neteršia aplinkos, yra pigus prižiūrėti, o svarbiausia net ir Kinijoje jį įsigyti gali labai didelė visuomenės dalis. Maža to, bendrovė jau pamažu kalba apie planus šį pigų elektromobilį pradėti pardavinėti aplinkinėse šalyse ir galbūt netgi plėstis į dar tolimesnius regionus. Toks žingsnis būtų didelis „Tesla” košmaras, kadangi tai jai galėtų kainuoti didžiausio pasaulyje elektromobilių gamintojo titulą ir nuvilioti dalį puikia kaina susigundžiusių pirkėjų.

Ar patiko šis įrašas? Prisidėkite prie šio ir panašių įrašų kūrimo, tapkite mūsų rėmėjais! Tai padaryti galite paspaudę čia.
Temos: Tesla

Komentarai

Kol kas komentarų nėra.

Daugiau naujienų