Naujas Rusijos išradimas šokiravo ekspertu: pademonstravo tiltą-robotą, galintį veikti be žmogaus

Paskelbė Viktoras Baliulis
Paskelbta

Naujas Rusijos išradimas šokiravo ekspertu: pademonstravo tiltą-robotą, galintį veikti be žmogaus

Rusijos inžinieriai pristatė nuotoliniu būdu valdomą tiltų įrengimo sistemą „Impulse-M“. Tai vienas pirmųjų robotizuotų tiltų montavimo sprendimų, sukurtų greitam persikėlimui per upes ar griovas, nereikalaujant siųsti karių į tiesioginio pavojaus zoną.

Sistema sukurta ant NRTK „Impulse“ važiuoklės ir, remiantis pristatymo duomenimis, turėtų pagreitinti laikino tilto statybą bei padidinti mobiliųjų vienetų ir robotizuotų kolonų judėjimo efektyvumą. 

Įrenginys gali ištiesti šešių metrų ilgio modulinį tiltą, o visos sistemos masė siekia apie 280 kilogramų.

„Impulse-M“ turi du valdymo režimus – radijo ryšiu iki penkių kilometrų atstumu ir per optinį kabelį (angl. tether), kurio ilgis gali siekti net dvidešimt kilometrų. Toks sprendimas suteikia taktinio lankstumo 0 trumpesnį bevielį ryšį galima naudoti saugesnėmis sąlygomis, o kabelinį – kai kyla rizika, kad signalas bus užblokuotas ar perimtas.

Pritaikymas ir pranašumai

Sistema skirta greitam laikinių tiltų įrengimui, kad būtų galima tęsti puolimą ar perkelti robotinius konvojus bei lengvąją techniką. 

Tokie sprendimai tampa svarbiu jėgos daugikliu, jie trumpina inžinerinių operacijų laiką, mažina pertraukas manevruose ir leidžia išvengti sprogmenų neutralizavimo specialistų siuntimo į pavojingas zonas.

Dėl galimybės valdyti įrenginį iš didelio atstumo, ypač per optinį kabelį, operatoriai gali dirbti iš saugesnių pozicijų. Optinis ryšys taip pat mažina signalų perėmimo ar elektromagnetinių atakų riziką, o tai itin svarbu šiuolaikinio karo sąlygomis.

Apribojimai ir taktinės pasekmės

Pagrindinis „Impulse-M“ trūkumas yra ribota laikomoji galia, siekianti iki 500 kilogramų. Tai reiškia, kad sistema tinkama tik lengviesiems automobiliams, tiekimo transportui ar bepiločiams žemės robotams. 

Sunkesnė karinė technika, tokia kaip šarvuočiai ar koviniai automobiliai, turės naudoti kitus sprendimus ar papildomą inžinerinę paramą.

Praktiškai tai riboja „Impulse-M“ naudojimą žvalgybos operacijose, logistikos punktų įrengimui ar dronų perėjimui per kliūtis, o ne masinių šarvuotų kolonų perkėlimui.

Vis dėlto tokios sistemos diegimas gali paspartinti manevrų tempą sudėtingoje vietovėje ir padidinti pajėgų atsparumą elektroniniams trikdžiams. Įdomu tai, kad tai rodo naują Rusijos kariuomenės kryptį, siekį automatizuoti inžinerinius darbus, mažinti karių riziką ir naudoti robotiką kaip taktinės persvaros įrankį.

Ar patiko šis įrašas?
 

Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas