Ši technologija gali sustabdyti klimato krizę: „Honeywell“ pavertė atliekas energijos šaltiniu

Paskelbė Viktoras Baliulis
Paskelbta

Ši technologija gali sustabdyti klimato krizę: „Honeywell“ pavertė atliekas energijos šaltiniu

Technologijų pažanga ne visada turi būti revoliucinga, kad keistų pasaulį. Kartais pakanka praktiško sprendimo, kuris veikia čia ir dabar. Būtent tokį kelią pasirinko „Honeywell“, tai bendrovė sukūrė naują biokuro gamybos metodą, leidžiantį iš žemės ūkio ir miško atliekų pagaminti degalus, tinkamus net didžiuliams laivams. 

Tai gali tapti lūžio tašku jūrų transporte, kuris šiuo metu yra vienas didžiausių taršos šaltinių pasaulyje. Daugelį dešimtmečių laivyba buvo priklausoma nuo sunkiųjų mazutų, tai degalų, gaunamų iš naftos perdirbimo. 

Šis sektorius sukuria apie tris procentus visų pasaulinių šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijų. „Honeywell“ siekia tai pakeisti pasiūlydama sprendimą, kuris nesunaikina esamų sistemų, bet leidžia naudoti švaresnį kurą be brangių variklių modifikacijų.

Naujoji technologija pavadinta „Biocrude Upgrading“ ir remiasi paprasta, bet efektyvia dviejų etapų schema. Ji ne tik sumažina gamybos išlaidas, bet ir leidžia efektyviai panaudoti žemės ūkio bei miškų atliekas, tai nuo šakų iki šiaudų.

Dvigubas procesas yra nuo atliekų iki kuro

Pirmasis gamybos etapas vyksta tiesiog ten, kur surenkamos žaliavos. Augalinės atliekos, pavyzdžiui, medžių drožlės ar šiaudai, paverčiami tankesne žaliava, tai vadinamuoju „biocrude“. Tai tirštas, energingas pusgaminis, panašus į žalią naftą, kurį daug lengviau transportuoti nei drėgną biomasę. Šis žingsnis ženkliai sumažina logistikos išlaidas ir anglies pėdsaką.

Antrasis etapas vyksta rafinavimo gamyklose, kur „biocrude“ perdirbamas į galutinį produktą, tai laivų degalus, benziną ar net tvarų aviacinį kurą. Ši sistema išsprendžia vieną didžiausių biokuro iššūkių, kaip sukurti pakankamai koncentruotą ir stabilų produktą, tinkamą naudoti esamuose varikliuose be jokių pakeitimų.

Tvari alternatyva be brangių permainų

Didžiausias šios technologijos privalumas yra suderinamumas. Skirtingai nuo suskystintų dujų ar vandenilio, „Honeywell“ biokuras gali būti pilamas į esamus bakus, todėl įmonėms nereikia brangiai keisti įrangos. Be to, jis pasižymi didesniu energijos tankiu nei dauguma kitų biokuro rūšių, tad laivai gali nuplaukti didesnius atstumus nei naudodami alternatyvius degalus.

Įmonė taip pat siūlo modulinį gamybos principą, tai biokuro gamyklos sudarytos iš ankščiau paruoštų blokų, kuriuos galima greitai pastatyti ir paleisti. Tai padeda sumažinti investicijų riziką ir pagreitina naujų objektų diegimą.

Biokuro kelias į ateitį

„Honeywell“ iniciatyva yra dalis platesnės strategijos, tai padėti tradicinėms naftos perdirbimo įmonėms pereiti prie mažo anglies pėdsako degalų gamybos. Nors ši įmonė nėra vienintelė šiame sektoriuje, jos sprendimas išsiskiria praktiškumu. Kiti projektai, pavyzdžiui, Kanados mokslininkų atrasta bakterija, gaminanti dujas iš maisto atliekų, rodo, kad pasaulis ieško naujų kelių energijos gavybai.

Vis dėlto sėkmė priklausys nuo daugelio veiksnių, tai nuo žaliavų tiekimo iki kainų konkurencingumo. Naujai technologijai reikės laiko, kad įsitvirtintų rinkoje, tačiau jos kryptis aiški, mažiau taršos, daugiau efektyvumo ir geresnis atliekų panaudojimas. Jei šis planas pasiteisins, galbūt netrukus mūsų vandenynais plauks laivai, varomi šakų, šiaudų ir žaliosios energijos.

Ar patiko šis įrašas?
 

Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas