10 tūkst. eurų už bazinį keturratį? Šie pigesni keturračiai gali daugiau už brangiausius modelius

Pranešimas spaudai
Paskelbta

10 tūkst. eurų už bazinį keturratį? Šie pigesni keturračiai gali daugiau už brangiausius modelius

Nemažai apie keturratį svajojančių žmonių trokšta kuo galingesnio, didesnio ir prabangesnio modelio su lengvojo lydinio ratlankiais, apsaugomis ir patraukliu dizainu. Tačiau ūkiui ar sodybai dažniausiai pakanka paprasto darbinio „arkliuko“. Tokie modeliai – pigesni ir paprastesni, bet geba atlikti visas pagrindines užduotis, kurias įveikia ir didesni keturračiai. Ką rinktis iš šios paprastesnių modelių klasės?

Paprasti keturračiai, skirti atlikti konkrečiai funkcijai, dažniausiai turi kompaktišką kėbulą ir vieno cilindro 400–500 cm³ darbinio tūrio variklį. Pasak parduotuvės „Motorider“ eksperto Adomo Gančieriaus, šioje klasėje gamintojai daugiau dėmesio skiria funkcionalumui – keturračiai kuriami kaip darbiniai įrankiai, todėl visos pastangos nukreipiamos į praktines savybes.

„Čia nerasime „super“ amortizatorių ar maksimalaus komforto įrangos, nes to tiesiog nereikia, kai važiuojama iš taško A į tašką B arba atliekami elementarūs ūkio darbai. Šio segmento modeliuose dažniausiai nerasite ir lengvojo lydinio ratlankių ar papildomų apsaugų – svarbiausia čia yra kablys ir gervė“, – pagrindines klasės ypatybes pristato pašnekovas.

Jam pritaria ir keturračių lenktynininkas Antanas Kanopkinas: „Mažesni keturračiai gali atlikti lygiai tas pačias užduotis kaip ir didieji. Skiriasi tik komfortas ir, žinoma, kaina – skirtumai gali siekti tūkstančius.“

Ką siūlo labiausiai vertinami vardai?

Keturračių entuziastai labiausiai vertina tris „premium“ vardą iškovojusias markes – „Can-Am“, „Polaris“ ir „Yamaha“. Pigiausių modelių klasėje šie gamintojai atitinkamai siūlo „Outlander PRO HD5“, „Sportsman 570“ ir „Kodiak 450“ modelius.

Paprasčiausias „Can-Am“ turi 650 cm³ vieno cilindro 40 AG variklį, „Polaris“ – 567 cm³ variklį, išvystantį 44 AG, o „Yamaha“ – 421 cm³ motorą, siekiantį 27 AG. Visi šie modeliai yra vienviečiai ir varomi visais ratais. „Yamaha“ jau standartinėje komplektacijoje turi kablį ir gervę, o „Can-Am“ ir „Polaris“ šią įrangą reikia pirkti papildomai.

„Can-Am“ yra labai gerai važiuojantis darbinis arkliukas, tik jam papildomai reikės kablio ir gervės. „Yamaha“ turi labai tylų ir patikimą motorą, tačiau jos technologijos jau yra kiek pasenusios. Visi šie keturračiai tikrai neblogi, tačiau jų kaina viršija lūkesčius“, – trumpai rinkos pasirinkimus apžvelgia ir didžiausią jų problemą įvardija A. Gančierius.

Trečdaliu ar dvigubai brangiau, nei verta?

„Can-Am Outlander PRO HD5“ kainuoja 10 090 eurų, „Polaris Sportsman 570“ – 9 990 eurų, o „Yamaha Kodiak 450“ – nuo 8 186 eurų. Specialistų nuomone, tokios klasės ir komplektacijos keturračiai turėtų taikytis į biudžetinę kategoriją ir kainuoti apie 6–7 tūkst. eurų. Pavyzdžiui, analogiškas, tačiau dvivietis „CFMOTO CFORCE 450 L“ su 400 cm³ vieno cilindro 32 AG motoru kainuoja 5 190 eurų, o geriau sukomplektuota versija su elektriniu vairo stiprintuvu – kiek mažiau nei 6 tūkst. eurų.

„Mažieji keturračiai dažniausiai perkami darbams, tačiau aš dar nesu matęs, kad kas pirktų mažus „Can-Am“, „Polaris“ ar „Yamaha“ modelius, nes jie neapsimoka – kainuoja kone dvigubai daugiau už analogus. Už tą pačią kainą, kuri prašoma už „Can-Am“, galima nusipirkti didelį ir galingą „CFMOTO“ arba „Aodes“, naują ir su garantija“, – savo nuomonę išsako lenktynininkas A. Kanopkinas.

„CFMOTO“ išties dominuoja Lietuvos rinkoje pagal pardavimą. Valstybės įmonės „Žemės ūkio duomenų centras“ duomenimis, 2024-aisiais šalyje įregistruoti 1 203 nauji „CFMOTO“ keturračiai. Antroje vietoje liko „Aodes“ su 176 modeliais, „Can-Am“ pardavė 35 keturračius, „Polaris“ – 24, o „Yamaha“ – vos 1.

Už ekonominės klasės „Can-Am“, „Polaris“ ar „Yamaha“ modelio kainą galima įsigyti galingą „CFMOTO CFORCE 850 Touring“ su 800 cm³ darbo tūrio 70 AG varikliu, spalvotu lietimui jautriu ekranu, patogiomis sėdynėmis, korpuso apsaugomis, nuokalnės stabdymo sistema ir 820 kg tempiamąja galia. Jei komfortas ir didelė galia nėra būtina, „CFMOTO“, „Aodes“ ir kiti gamintojai siūlo bazinius keturračius dvigubai pigiau nei „premium“ klasės gamintojai. O ir jų detalės kainuoja gerokai mažiau, kas ypač svarbu sunkų gyvenimą gyvenančioms transporto priemonėms.

Svarbu ne tik produktas, bet ir jo aptarnavimas

Iš šių kriterijų išplaukia dar vienas labai svarbus aspektas renkantis keturratį – tai aptarnavimo kokybė ir servisų tinklas, nuo kurio priklauso aptarnavimo greitis bei patikimumas.

„Su techniniu aptarnavimu situacija Lietuvoje nėra labai gera. Didelius detalių sandėlius Europoje iš esmės turi tik trys gamintojai – „CFMOTO“, „Polaris“ ir „Can-Am“. Šių gamintojų detales gauti paprasčiausia. Rinkoje dabar atsiranda daug naujų žaidėjų, siūlančių gerus produktus už patrauklią kainą, tačiau jų importuotojai yra bendrojo Europos lygmens, o ne regioniniai, todėl ne kartą teko girdėti istorijų, kai keturračiai stovi servisuose po 2–3 mėnesius laukdami detalių. Parduoti keturratį nesudėtinga, tačiau išlaikyti klientą patenkintą per visą eksploatacijos laikotarpį – kur kas sunkiau“, – pabrėžia A. Kanopkinas.

Keturračių rinka nėra didelė, tad natūralu, kad ne visi pardavėjai gali investuoti šimtus tūkstančių eurų į detalių sandėlių užpildymą ir laukti, kol lėšos grįš jas parduodant. Todėl šioje rinkoje geriausiai jaučiasi didieji gamintojai, kurie yra susikūrę stiprią aptarnavimo infrastruktūrą.

„Can-Am“ ir „Polaris“ atstovybes turi didžiuosiuose Lietuvos miestuose, o „CFMOTO“ servisai išsidėstę beveik visuose Lietuvos regionų centruose – iš viso net 20 miestų ir miestelių. Be to, „CFMOTO“ atstovai Lietuvoje turi ir sandėlius, kuriuose nuolat laikomos dažniausiai dėvimos dalys.

Taigi, apibendrinant galima sakyti, kad ieškant paprasto ir bazinio darbinio keturračio, 10 tūkst. eurų išleisti „premium“ gamintojo modeliui nėra prasmės, nes analogišką produktą galima įsigyti dvigubai pigiau. O jei biudžetas leidžia tokią sumą išleisti, nereikėtų apsiriboti vien ekonomiškiausiais „premium“ variantais, nes naujesni rinkos dalyviai už panašią kainą jau leidžia rinktis kur kas geresnės klasės keturračius.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas