Automobilių rinkos ateitis: „Porsche“ ruošia elektromobilį, kurio įkrovimui nereikės jokių laidų

Paskelbė Viktoras Baliulis
Paskelbta

Automobilių rinkos ateitis: „Porsche“ ruošia elektromobilį, kurio įkrovimui nereikės jokių laidų

„Porsche“ žengia svarbų žingsnį link elektromobilių ateities. Naujoji „Cayenne Electric“ versija siūlo galimybę įsikrauti be jokių laidų, belaidžiu būdu. Vairuotojui nebereikės kiekvieną kartą rankiniu būdu jungti kabelio.

Teigiama, kad užteks tiesiog pastatyti automobilį virš specialios plokštės ir įkrovimas prasidės automatiškai. Ši technologija vadinama indukciniu įkrovimu. Tai tas pats principas, kuris jau dabar naudojamas įkraunant išmaniuosius telefonus tiesiog padėjus juos ant bevielio įkrovimo padelio.

„Porsche“ šią sistemą siūlo kaip gamyklinę opciją, o jos veikimas stebina paprastumu. Įkrovimo plokštė, vos 6 cm aukščio, montuojama tiesiog ant garažo grindų ar kitoje parkavimo vietoje. Ji sujungiama su elektros tinklu, o visą įkrovimo procesą valdo išmanioji komunikacija tarp grindų plokštės ir automobilio. 

Pastarajame įrengtas imtuvas, kuris reaguoja į signalus ir leidžia automobiliui atpažinti, kad laikas krautis. Kai automobilis privažiuoja prie plokštės, jo ekrane pasirodo specialus parkavimo vaizdas, leidžiantis tiksliai priderinti transporto priemonę prie įkrovimo zonos. 

Vairuotojui tereikia stebėti ekraną ir pastatyti automobilį taip, kad simbolinis taškas atsidurtų apskritime ir visa kita įvyksta automatiškai. Įkrovimas prasideda be jokio fizinio kontakto, o visa tai veikia remiantis aukšto dažnio magnetiniu lauku. 

Sistema elektros energiją iš tinklo paverčia į 85 tūkst. hercų dažnio srovę, kuri sukuria stiprų magnetinį lauką ir leidžia perduoti energiją per iki 18 centimetrų oro tarpą.

Nepaisant to, kad energija sklinda per orą, efektyvumas viršija 90 procentų. Įdomu tai, kad net jei automobilis nebus tiksliai pastatytas, o ritės prasilenks iki 10 centimetrų, sistema vis tiek gebės koreguoti srautą ir įkrauti bateriją efektyviai. 

Taip pat įrengta daugybė saugos sprendimų, jei ant plokštės atsiras metalinis daiktas, sistema sustabdys darbą, o jei po automobiliu praeis žmogus ar gyvūnas, judesio davikliai iškart išjungs įkrovimą.

„Porsche“ taip pat siekia dar didesnio automatizavimo – kuriama sistema, kuri leis automobiliui savarankiškai įvažiuoti į garažą, sustoti virš plokštės ir pradėti įkrovimą be jokios žmogaus pagalbos. 

Tai keičia nusistovėjusius elektromobilio naudojimo įpročius ir leidžia galvoti apie kur kas patogesnę ateitį.

Iki šiol belaidis įkrovimas buvo siejamas su lėtu, ilgai trunkančiu procesu. Tačiau „Porsche“ tai keičia, siūlomas 11 kW greitis prilygsta įprastam antrosios pakopos kabeliniam įkrovimui. Todėl patogumas neateina aukojant laiką, o atvirkščiai, leidžia sutaupyti minutes kasdien ir išvengti vargo su kabeliais. 

Toks sprendimas rodo, kad elektromobilių technologijos sparčiai artėja prie visiškai automatizuotos, lengvai valdomos ir vartotojui patogios ekosistemos. Tai daugiau nei naujovė – tai kryptis, kuria juda visa automobilių pramonė.

Ar patiko šis įrašas?
 

Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas