Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Lietuvoje užfiksuotas sukrečianti situacija: apsimetė kapitonu ir valandų valandas skraidė virš Europos
Pastaruoju metu žiniasklaidoje pasirodė šokiruojanti informacija apie vyrą, kuris galimai apsimetė komerciniu lėktuvo kapitonu ir dirbo vienoje iš Lietuvoje registruotų oro linijų. Nors aviacija pasižymi itin griežtais saugumo standartais ir aiškia atsakomybių hierarchija, ši situacija kelia rimtų klausimų dėl įdarbinimo procedūrų skaidrumo.
Teigiama, kad L. A. B. inicialais pristatomas asmuo, anksčiau dirbęs tik antruoju pilotu vienose Indonezijos oro linijų, galimai suklastojo dokumentus ir neteisėtai įsidarbino kaip kapitonas Lietuvos avialinijose „Avion Express“. Skrydžiai, kuriuose jis dalyvavo kaip vadovaujantis pilotas, galėjo vykti neįtariant jokio pažeidimo.
Pavojinga situacija paaiškėjo tik neseniai, kai informacija apie galimą dokumentų klastojimą pasiekė oro linijų bendrovę. Šiuo metu atliekamas išsamus vidaus tyrimas, kuriuo siekiama išsiaiškinti, kaip tokia situacija galėjo nutikti ir kokių veiksmų reikia imtis, kad tai nepasikartotų.
„Avion Express“ reaguoja: vidinis tyrimas vyksta
Oro linijų bendrovė „Avion Express“ oficialiai patvirtino, kad L. A. B. buvo jų darbuotojas. Pasak bendrovės atstovų, apie galimą jo profesinės patirties neatitikimą buvo sužinota neseniai, gavus atitinkamą informaciją. „Nedelsiant inicijavome vidaus tyrimą, kuris šiuo metu dar nėra baigtas“, – pažymima pranešime.
„Avion Express“ užtikrina, kad jų taikomos įdarbinimo procedūros atitinka visus Europos aviacijos saugos agentūros reikalavimus. Visgi šis atvejis parodė, kad net griežta sistema kartais gali būti pažeidžiama. Bendrovė kol kas nepateikė detalesnės informacijos apie tai, kiek skrydžių minėtas asmuo galėjo atlikti kaip netikras kapitonas ar kokiose situacijose dalyvavo.
Paaiškėjo, kad L. A. B. galimai skraidė ne tik Lietuvos oro linijų lėktuvuose, bet ir bendradarbiavo su kitomis Europos avialinijomis. Vokietijos bendrovė „Eurowings“ patvirtino, kad pradėjo savo vidinį tyrimą, siekdama išsiaiškinti, ar netikras pilotas galėjo dalyvauti ir jų skrydžiuose.
Kas yra „Avion Express“ ir kodėl ši istorija svarbi?
„Avion Express“ – tai Lietuvoje veikianti oro linijų bendrovė, įkurta 2005 metais. Šiuo metu ji priklauso „Avia Solutions Group“ holdingui, kurio pagrindinis akcininkas yra verslininkas Gediminas Žiemelis. Bendrovė specializuojasi vadinamosiose „ACMI“ (Aircraft, Crew, Maintenance and Insurance) paslaugose – trumpalaikiame orlaivių ir įgulų nuomos versle.
Jos klientai – įvairios pasaulio oro linijos, kurioms reikalingi papildomi pajėgumai piko metu. „Avion Express“ lėktuvai – daugiausiai „Airbus A320“ ir „A321“ modeliai – reguliariai vykdo skrydžius Europoje, Lotynų Amerikoje bei Artimuosiuose Rytuose. Dėl plataus veiklos masto bet kokie pažeidimai įdarbinant įgulas gali turėti rimtų pasekmių ne tik nacionaliniu, bet ir tarptautiniu mastu.
Saugumo svarba – prioritetas aviacijoje
Aviacijos sektoriuje saugumas yra absoliuti vertybė, todėl net ir vienas tokio pobūdžio incidentas laikomas rimtu sistemos pažeidimu. Kapitono pareigos – tai ne tik prestižas, bet ir didžiulė atsakomybė. Kapitonas priima visus sprendimus skrydžio metu, jo kompetencija gali lemti keleivių gyvybes ekstremaliose situacijose.
Būtent todėl aviacijos institucijos taiko griežtus reikalavimus pilotų atrankai, licencijavimui ir kvalifikacijos palaikymui. Jeigu paaiškės, kad asmuo suklastojo dokumentus ir sėkmingai dirbo kaip kapitonas, tai taps rimtu iššūkiu ne tik vienai įmonei, bet ir visam saugumo reguliavimo mechanizmui.
Šiuo metu tiek „Avion Express“, tiek kitos susijusios bendrovės tęsia tyrimus. Kol kas lieka atviras klausimas, kaip tokio masto pažeidimas liko nepastebėtas. Aišku tik viena – ši istorija gali paskatinti griežtesnę priežiūrą ir reformų būtinybę visoje aviacijos industrijoje.
Rašau apie sodininkystę, gamtą ir gyvenimą. Tai temos, kurios man artimos širdžiai ir šaknims. Tikiu, kad augalai moko mus kantrybės, cikliškumo ir ryšio su pasauliu, todėl savo tekstais stengiuosi ne tik dalintis žiniomis, bet ir įkvėpti gyventi lėčiau, sąmoningiau, arčiau žemės.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.