Prisijunkite
Prisijunkite
Prestižiniame tarptautiniame „Press Rally“ šiemet kaip niekad ryškiai išsiskirs elektriniai automobiliai – į trasą stos rekordiniai 14 ekipažų. Ekspertų teigimu, dalyvavimas tokio lygio varžybose stiprina pasitikėjimą, o apie augantį elektromobilio statusą geriausiai pasako tai, kad šiemet jais važiuos ir Vaidoto Žalos bei Antano Juknevičiaus komandos.
30-tus metus vykstančios lenktynės tęsia pokytį, prasidėjusį dar 2018 m., kai elektromobiliai pirmą kartą išvažiavo į „Press Rally“ trasas. Šiemet jų jau 14, o svarbiausia – prie elektromobilio vairo sės ir Dakaro lenktynininkai Vaidotas Žala bei Antanas Juknevičius.
„Anksčiau buvo kalbų, kad elektromobiliai lenktynėms netinka, – sako „Press Rally“ organizatorius Valdas Valiukevičius. – Dabar abejoti nebėra prasmės – jie išaugo iš savo nišos ir gali kovoti dėl absoliučios pergalės ralyje.“
Nuo sunkumų iki šlovės
Elektromobiliams prireikė šešerių metų, kad iš eksperimento išaugtų į visaverčius „Press Rally“ dalyvius, ne tik važiuojančius tomis pačiomis trasomis, bet ir kovojantiems dėl lyderių pozicijų. Prisiminkime, nuo ko viskas prasidėjo.
2018-ieji. Elektromobiliai pirmą kartą išvažiuoja į „Press Rally“ trasas – čia galima sutikti tokių modelių kaip „Nissan Leaf“, „Kia Soul EV“, „VW e-Golf“. Iš viso šeši ekipažai, kurie įrodė, kad elektromobiliai sugeba ne tik važiuoti miesto gatvėmis, bet ir susidoroti su lenktynių trasa.
Po to sekė kelių metų pertrauka. Elektromobilių technologijos dar nebuvo visiškai pasirengusios sunkiems lenktynių iššūkiams, o netikėtai prasidėjusi pandemija privertė kuriam laikui išjungti variklius.
2022-ieji. Elektromobiliai vėl grįžta į „Press Rally“. Dar be atskiros įskaitos, dar su tam tikromis lengvatomis, bet jau įveikia šimtus kilometrų be didesnių iššūkių. Buvo pastebimas aiškus technologinis šuolis į priekį.
2023-ieji – svarbus lūžis. Elektromobiliai vėl turi savo atskirą įskaitą, o trasoje netrūksta konkurencijos. Rimantas ir Vilija Zapalskiai su „Tesla Model 3“ laimėjo „Elektrinių iki 160 kW“ klasę, o Donatas Kundrotas ir Juozas Kaminskas su „Tesla Model 3 Performance“ buvo greičiausi „Elektrinių per 240 kW“ klasėje.
2024-ieji – reikšmingas pokytis. Elektromobiliai be jokių išimčių pirmą kartą važiuoja tomis pačiomis trasomis kaip ir benzininiai automobiliai,. „Tesla Model 3“, „Renault Megane E-Tech“, „Cupra Born“ ne tik sėkmingai įveikė visą maršrutą, bet ir rimtai konkuravo su įprastais automobiliais.
2025-ieji: populiarumo šuolis
Šiemet „Press Rally“ dalyvių laukia 336 km maršrutas, iš kurių net 33,6 km sudaro greičio ruožai, kuriais riedės itin galingi elektromobiliai, tokie kaip „Tesla Model 3“, „BMW i4“, „Hyundai Ioniq 5 N“ ir kiti modeliai. Šie dalyviai mes rimčiausią iššūkį benzininiams varžovams – jie geba išlaikyti aukštą tempą visos dienos metu ir sieks kuo efektyviau išnaudoti kiekvieną kilovatvalandę.
O kilovatvalandės kasmet tampa vis svarbesnės – išaugus elektromobilių vaidmeniui, įkrovimo infrastruktūra ralio metu tampa itin reikšminga. Kiekviena įkrovimo minutė virsta kilometrais trasoje, todėl svarbu užtikrinti ir pakankamą įkrovimo stotelių kiekį.
„Inbalance grid“ – elektromobilių įkrovimo infrastruktūros kūrėjai – jau kelis metus tradiciškai rūpinasi, kad ralio dalyviams netrūktų galimybių įsikrauti. Jų įkrovimo stotelės leidžia tai daryti patogiai net ir intensyvaus naudojimo sąlygomis.
„Atsiradus atskirai įskaitai, dar labiau jaučiame pareigą užtikrinti sklandų įkrovimą ir padėti dalyviams atskleisti elektromobilių potencialą, – sako Aurimas Pauga, vienas iš „Inbalance grid“ bendraįkūrėjų. – Lenktynės yra puiki proga įrodyti, kad elektromobiliai gali konkuruoti net ir intensyviomis ralio sąlygomis.
Jis pabrėžia, kad „Press Rally“ ir kiti panašūs renginiai veikia kaip savotiška elektromobilių reklama, kuri vietoj gražių pažadų demonstruoja praktines galimybes. Jei elektromobilis gali lygiai varžytis su benzininiu automobiliu net ir ekstremaliomis sąlygomis, vadinasi, jis gali būti patikimas ir kasdienėse situacijose. Toks viešas pasirodymas prisideda prie rimtesnio elektromobilių įvaizdžio formavimo ir mažina likusią skeptikų dalį.
Kaip sako Aurimas Pauga, ralis veikia tarsi lakmuso popierėlis – jis parodo, kiek automobilis jau priimtas visuomenėje. „Jeigu žmonės trasoje išvys savo kasdienį elektromobilį, atsiras emocinis ryšys. Jie supras, kad tuo pačiu automobiliu galima ne tik lenktyniauti, bet ir vežti vaikus į mokyklą“
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti