Prisijunkite
Prisijunkite
Būna svajonių namai, automobiliai ar motociklai, bet tie, kurie patenka į svajonių kategoriją, nebūtinai yra geriausi mums. Gal ir audžiame mintis apie 500 kvadratinių metrų rūmus prie ežero kranto, bet pagalvojus apie jų tvarkymą net rankos nusvyra.
Su „Lamborghini“ būtų smagu įsilėkti trasoje, bet tikrai ne kasdien minti į parduotuvę. Taip pat ir su motociklais – yra daug geriausių ir vertų būti mūsų svajose, bet renkantis modelį kasdieniam važinėjimui ar kelionėms verčiau žvelgti praktiškai ir racionaliai. Tad kaip išsirinkti tinkamiausią sau plieninį žirgą?
Norint tinkamai pasirinkti dviratį kompanioną, iš pradžių reikia atsakyti sau į kelis klausimus, įsivardijant, kur dažniausiai teks važinėti: mieste ar užmiestyje, asfaltu ar žvyrkeliais, o gal net ir bekele. Taip pat svarbu apsibrėžti motociklo paskirtį: kasdieniams reikalams tvarkyti, vakaro pasivažinėjimams su bičiuliais, savaitgalio išvykoms ar ilgoms kelionėms.
Reikia pagalvoti, kokio galingumo transporto priemonė jums reikalinga, kiek turite patirties, kokio ūgio esate. Galų gale – kiek norite išleisti pinigų. Motociklų gamintojai supranta, kad pasirinkimai labai individualūs, todėl tokie didieji gamintojai kaip „CFMoto“, „Ducati“, „Yamaha“ ar „Honda“ siūlo visą gamą modelių – nuo galingų ir sportiškų, skirtų miestui ar trasai, iki kelioninių ar tokių, kuriais galima leistis į bekelės iššūkius.
„Renkantis motociklą svarbu nepaskubėti, skirti laiko tiek jais pasidomėti, tiek realiai juos išbandyti. Tai, kuo dabar važinėju kasdien, labai skiriasi nuo pirmųjų svajonių motociklų. Pamenu, laikydamas A kategorijos vairavimo egzaminą troškau „café-racer“ tipo modelio, bet persigalvojau po pirmų kelių kilometrų tokiu pavažinėjęs. Pasirodo, tai labai gražus, bet visai nepatogus motociklas – nebūčiau patyręs jokio malonumo, jei juo būčiau leidęsis į tolimesnę kelionę.
Ir kartu visiškai suprantu pasirinkusius tokius modelius. Kiekvienas motociklas turi savo vairuotoją ir kiekvienam vairuotojui yra sukurtas motociklas“, – pasakoja „Lietuvos metų motociklo“ konkurso organizatorius Justas Lengvinas.
Patogumą lemia ir keli centimetrai ar kilogramai
Anot J. Lengvino, daug pasitenkinimo važinėjimu prideda tinkamo dydžio transporto priemonė – nors įprastai skirtingų modelių sėdynių aukštis skiriasi vos keliais centimetrais, realiai atsisėdus du motociklai gali jaustis absoliučiai skirtingi.
Štai, pavyzdžiui, „Honda NX500“ sėdynės aukštis 830 mm, o beveik tūkstančiu eurų pigesnio „CFMoto 450MT“ sėdynė reguliuojama ir gali būti 800 arba 820 mm aukščio. Nors abu modeliai yra itin artimi konkurentai savo klasėje, pastarasis dar ir dešimčia kilogramų lengvesnis – tai taip pat yra svarbus kriterijus, ypač renkantis vykti prastesniais keliais ar bekele. Šios kategorijos modeliai tam puikiai tinka.
„Galvojant įsigyti motociklą patariu palikti savo ego užrakintą namuose, tolimiausioje lentynoje. Puikiai suprantu, kaip veikia adrenalinas. Skriejant motociklu didelės jo dozės yra lengviau ir, galima sakyti, pigiau prieinamos, nei riedant automobiliu.
Tačiau tos adrenalino dozės yra beprotiškai pavojingos. Jeigu renkatės pirmąjį motociklą, jums tikrai nereikia litrinio sportinio modelio ar per galingo „streeto“. Atsakykite sau į klausimą, kuo norite mėgautis: padažnėjusiu pulsu, nuolatine rizika savo ir kitų sveikata ar besikeičiančiais vaizdais ir tikru laisvės pojūčiu?“ – dėsto pašnekovas.
J. Lengvinas tikina be jokio gėdos jausmo pripažįstantis, kad yra lėtas vairuotojas. Todėl jis pats nevengia sėsti, pavyzdžiui, ant lengvųjų „Adventure“ tipo motociklų. Atitinkamai ir kitiems vairuotojams žinovas pataria prieš įsigijimą išbandyti ne tik pačius galingiausius, bet ir vidutinius ar net silpnesniuosius modelius.
„Kasdien važinėju 75 AG turinčiu motociklu, sveriančiu mažiau nei 200 kg. „Lotus“ įmonės įkūrėjas Colinas Chapmanas pasakė legendinę frazę apie automobilius: „Supaprastink ir pridėk lengvumo.“ Kuo toliau, tuo labiau įsitikinu, kad ji galioja ir motociklų pasaulyje“, – dėsto J. Lengvinas.
Labai svarbu išbandyti pačiam
Tiesa, pašnekovas priduria, kad netaiko savo įpročių visiems – motociklas, skirtingai nei automobilis, yra labai individualus reikalas. Jei visgi žmogus patyręs ir nori greito modelio, belieka pasirinkti tai, kas arčiausiai širdies ir piniginės.
Pastarasis kriterijus, beje, labai svarbus renkantis bet kurio segmento modelį. Štai sportinių motociklų mėgėjai, žvelgiantys į aukščiausią kainų kartelę, veikiausiai rinksis „Ducati Panigale“ ar „MV Agusta Brutale“. Abiejų šių modelių kainos gali gerokai viršyti 30 ar dar daugiau tūkstančių eurų.
Tačiau nebūtinai reikia dėti lygybės ženklą tarp žodžių „greitis“ ir „brangu“. Jau minėtas gamintojas „CFMoto“ neseniai pristatė savo naująjį modelį 675SR-R, varomą nauju trijų cilindrų varikliu ir 100 km/val. pasiekiantį per 3,6 sekundės. Šis modelis turi didelio našumo „J.Juan“ stabdžius, reguliuojamą KYB pakabą, „quick-shifter“ sistemą ir daugelį kitų privalumų, tačiau jo kaina nesiekia nė aštuonių tūkstančių eurų.
„Kaina labai svarbu, tai faktas, tačiau negaliu sakyti, kad brangesnis visada bus geresnis: būtent šis supratimas renkantis motociklą dar labiau atriša rankas. Esu dūmęs beveik 30 tūkstančių eurų kainuojančiu motociklu ir galvojęs, kad galbūt blogai sureguliuota „quick-shifter“ sistema, nes veikė ji geriausiu atveju vidutiniškai. Pasirodo, ji veikė taip, kaip turi veikti.
Tą pačią dieną sėdau ant daugiau nei dvigubai pigesnio modelio ir ta pati sistema ten funkcionavo nepalyginamai geriau. Renkantis motociklą labai svarbu jį pajausti pačiam. Pradedant nuo to, kokios kategorijos modelio norisi, baigiant tokiomis smulkmenomis kaip valdymo ergonomika, sėdėjimo padėtis, svoris. Galų gale – motociklas turi džiuginti akį“, – atvirauja J. Lengvinas.
Pašnekovas skatina nebijoti eiti į pardavimo salonus, ten visų pirma atsisėsti, pačiupinėti ir pamedituoti žiūrint į vieną ar kitą modelį. Dar geriau, jei atstovas turi demonstracinius modelius ir leidžia pavažiuoti. Dažnai užtenka kelių kilometrų – per juos paaiškėja, ar meilė įsižiebė, ar reikia ieškoti kito.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti