Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Šis senas triukas padės apsaugoti automobilį net nuo moderniausių vagišių
Šis senas triukas padės apsaugoti automobilį net nuo moderniausių vagišių
Automobilių vagysčių metodai pastaraisiais metais tobulėja taip greitai, kad net ir atsargiausi vairuotojai nebespėja su technologinių nusikaltėlių fantazija. Lietuvoje, kaip ir kitose Europos šalyse, sparčiai daugėja atvejų, kai vagys per kelias akimirkas perima automobilio signalą, nulaužia elektroninį užraktą ar neutralizuoja modernias apsaugos sistemas. Tačiau kartu su šia tendencija į vairuotojų kasdienybę sugrįžta ir seniai pamiršti, bet netikėtai veiksmingi sprendimai. Mechaninės, lyg iš 9-ojo dešimtmečio atkeliavusios apsaugos priemonės, vėl tampa populiarios, nes vagys paprasčiausiai nėra pasiruošę kovoti su tokiais primityviais, bet tvirtais barjerais.
Technologiniai vagysčių metodai smogia nauju intensyvumu
Pastaruoju metu kriminaliniai tinklai vis dažniau naudoja vadinamąsias „lagaminų“ („suitcase“) ar „Game Boy“ technikas – prietaisus, kurie per porą sekundžių sugeba nukopijuoti automobilio raktų signalą. Jokių išlaužtų durelių, jokių triukšmingų bandymų – sustojai prie namų, o ryte mašinos neberandi. Nusikaltėliai dirba tyliai, greitai, profesionaliai.
Būtent todėl kyla paradoksas: technologiškai pažangios apsaugos sistemos darosi vis brangesnės, o vagys – vis sumanesni, todėl investicija į sudėtingas sistemas nebūtinai garantuoja saugumą. Modernios signalizacijos ar GPS sekimo įranga veikia puikiai, tačiau jų kaina neretai siekia kelis šimtus ar net virš tūkstančio eurų, o ne kiekvienas vairuotojas nebūtinai gali sau tai leisti.
Mechaninės apsaugos atgimimas: paprasta, pigiau ir veiksminga
Kartu su elektroninių vagysčių bumu vairuotojai vis dažniau atsigręžia į seną, fizinę automobilio apsaugą. Kadaise beveik pamiršti vairaračio, pavarų svirties ar pedalų užraktai šiandien tampa tikru renesanso simboliu. Kodėl? Nes nusikaltėliai, įpratę prie elektroninių spragų išnaudojimo, paprasčiausiai neturi laiko ar įgūdžių atsilaužti masyvų, metalinį mechanizmą.
Šiuolaikiniai vagys dirba greitai: jei per 20–30 sekundžių automobilio neįmanoma pajudinti, jie rizikuoja būti pastebėti. Todėl, susidūrę su elementaria, bet efektyvia kliūtimi – pavyzdžiui, storu mechaniniu vairaračio užraktu – jie dažnai tiesiog pasitraukia.
Puikus tokų priemonių veiksmingumo įrodymas – istorija, apie kurią prieš kelerius metus buvo plačiai rašoma internete. Iš šiuolaikinio daugiabučio kiemo per akimirką buvo pavogtas visiškai naujas „Mercedes AMG“. Viskas vyko tyliai ir greitai – įtariama, kad automobilis pagrobtas „lagamino“ metodu. Tačiau šalia kieme stovėjo ir kitas prabangus automobilis – „Porsche 911“. Jis buvo taikiniu ne vieną kartą, tačiau nė karto nepavyko jo pavogti. Savininkai sako, kad po „Mercedes“ vagystės nusprendė pasikliauti senomis, patikrintomis priemonėmis – ant „Porsche“ nuolat naudotas paprastasis mechaninis vairaračio užraktas. Ir tai vagis sustabdė.
Du raktai ir maža pakabinama spynelė – genialu savo paprastumu
Dar vienas fenomenalus pavyzdys, socialiniuose tinkluose išplito tarsi virusas. Vyras parodė triuką, kurio įgyvendinimui reikia vos dviejų raktų ir nedidelės pakabinamos spynelės iš parduotuvės. Principas paprastas: raktai panaudojami kaip savotiška svirtis, užblokuojanti stabdžio arba akseleratoriaus pedalą, o spynelė viską sutvirtina. Pedalas tampa visiškai nejudrus, automobilis nepajuda iš vietos, o vagis palieka automobilį neslėpdamas įniršio.
Komentatoriai tvirtino, kad triukas veikia 100 procentų atvejų. Taip, tai ne moderni apsaugos sistema, ne išmani elektronika, bet realybėje būtent tokia primityvi kliūtis dažnai pasirodo esanti veiksmingesnė už brangią signalizaciją.
Mechaninės apsaugos priemonės pinga ir tampa vis įvairesnės
Atgimęs susidomėjimas fizinėmis automobilio apsaugomis paskatino ir gamintojus. Interneto parduotuvėse šiandien galima rasti visko – nuo masyvių, sunkiai nupjaunamų vairaračio užraktų iki tvirtų pedalų blokatorių ar plieninių grandinių. Lietuvoje tokios priemonės kainuoja maždaug tiek, kiek anksčiau kainuodavo mažiausi signalizacijos komponentai: paprastesni modeliai atsieina apie 25–45 eurus, o sustiprintos konstrukcijos gali kainuoti 90–230 eurų.
Toks kainų prieinamumas ir veiksmingumas skatina daugybę vairuotojų rinktis būtent mechanines priemones. Jų nereikia programuoti, nereikia montuoti servisui, nereikia papildomų prenumeratų – užteks pakabinti, užfiksuoti ir tiek.
Kodėl paprasta dažnai yra geriausia?
Didžiausia tokios apsaugos vertė – laikas. Vagys, kurie dirba su elektronika, paprastai nemoka greitai įveikti fizinių kliūčių. Be to, metaliniai užraktai sukelia triukšmą, reikalauja įrankių ir rizikos, kad kas nors praeidamas pastebės jų veiksmus. O nusikaltėliai rizikos nemėgsta.
Todėl šiandien vis dažniau girdime paprastą, bet logišką patarimą: jei nori apsaugoti automobilį, ne visada reikia brangiausių technologijų. Kartais pakanka dviejų raktų, spynelės ar paprasto plieninio vairaračio užrakto, kad vagis apsisuktų ant kulno ir praeitų pro šalį.
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.